Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Enligt Madhawk så ska vi ha varit på Pesonen. Växjö ska dock ha vunnit den dragkampen.
Då borde det finnas stålar iaf.mb81 skrev:Det tror jag inte. Är väl rätt osäkert om han ska skriva på fortfarande.jsson skrev:Jag tror att man redan räknat med att AOM skriver på för Calgary i våran budget.
Sen lär väl inte alla stålar gå till en värvning men det underlättar säkert.
Citera fel. Detta var alltså angående att vi var intresserade av Pesonen.
Nu är vi enda klubb i shl som söker forwards tror jag. Det kan underlätta om det dyker upp nån häftig spelare.
Fy fan vad tråkigt att plast och Växjö bara kan köpa vad dem vill. Skulle inte ens förvåna mig om vi får något skit nu r vi inte kunde få Janne.ciirree skrev:Enligt Madhawk så ska vi ha varit på Pesonen. Växjö ska dock ha vunnit den dragkampen.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Verkar inte ens som vi hade någon backup efter Janne enligt Madhawk..
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Så man gick all in på en spelare och inte ens det gick. Det är verkligheten för oss. Växjö behövde väl knappt kämpa för att få in honom.Morwin skrev:Verkar inte ens som vi hade någon backup efter Janne enligt Madhawk..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är alltid trist att höra om att dessa spetsvärvningar går till andra klubbar. Vi kan få in någon enstaka medan flera andra klubbar kan få in flera spetsspelare.
Avskaffa tre mot tre.
Det är inte hela världen att vi bomma Pesonen.ciirree skrev:Så man gick all in på en spelare och inte ens det gick. Det är verkligheten för oss. Växjö behövde väl knappt kämpa för att få in honom.Morwin skrev:Verkar inte ens som vi hade någon backup efter Janne enligt Madhawk..
Känns ändå som vi har en del resurser att lägga på sista forwarden och vi är den enda klubben i SHL som söker forward nu. Så något bra borde dyka upp på marknaden.
Pesonen är enligt mej bästa spelaren i shl!
Synd
Synd
Senast han var här så var han en av de bästa. Men tänk på att han är 35 nu och osäkert vilken nivå han håller nu.Lempianen skrev:Pesonen är enligt mej bästa spelaren i shl!
Synd
Vi hade tur med Matt Anderson. Tror inte jättemånga härifrån va på honom (kan ha fel naturligtvis), och vi hade inte direkt några stora förhoppningar heller. Vi får liksom chansa på spelare om vi ska ha en ärlig chans. Spelare med anknytning går också vägen, Thoresen och Engqvist.Mattias_87 skrev:Det är alltid trist att höra om att dessa spetsvärvningar går till andra klubbar. Vi kan få in någon enstaka medan flera andra klubbar kan få in flera spetsspelare.
Bergfors hade en svindålig period i Linköping och han chansade vi på. Micke Samuelsson trodde alla var helt slut men han lyckades här.
Det är så vi får våran spets.
Still, 34 poäng på 49 matcher för bottengänget i NLA (som håller en ganska hög nivå, va?).mb81 skrev:Det är inte hela världen att vi bomma Pesonen.ciirree skrev:Så man gick all in på en spelare och inte ens det gick. Det är verkligheten för oss. Växjö behövde väl knappt kämpa för att få in honom.Morwin skrev:Verkar inte ens som vi hade någon backup efter Janne enligt Madhawk..
Känns ändå som vi har en del resurser att lägga på sista forwarden och vi är den enda klubben i SHL som söker forward nu. Så något bra borde dyka upp på marknaden.
Ingen stomme, inga långa kontrakt. Klart som fan att det är svårt att få folk att krita på med de ingångsvärdena.
Spelare är antingen unga och på väg någonstans och vill utvecklas i ett lag där de kan få erfarenhet, meriter och referenser. Eller så är de hyfsat färdigutvecklade och har etablerade familjeförhållanden varvid de vill spela på hög nivå med kontinuitet (långa kontrakt).
Med ett eller tvåårs kontrakt är det svårt att nappa stjärnor om man inte väger upp det med rejäla löner, men då tenderar man att landa legoknektar snarare än stomspelare oavsett.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
Spelare är antingen unga och på väg någonstans och vill utvecklas i ett lag där de kan få erfarenhet, meriter och referenser. Eller så är de hyfsat färdigutvecklade och har etablerade familjeförhållanden varvid de vill spela på hög nivå med kontinuitet (långa kontrakt).
Med ett eller tvåårs kontrakt är det svårt att nappa stjärnor om man inte väger upp det med rejäla löner, men då tenderar man att landa legoknektar snarare än stomspelare oavsett.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bara av att vi ens har försökt till en kamp mot Växjö är ju ett sundhetstecken när det är spets som Pesonen det gäller. Då är vi helt rätt ute gällande vad vårt lagbygge behöver.
Sakari Salminen i Jokerit som DIFtomppa nämnde borde inte vara helt orimlig om vi har försökt knyta till oss Pesonen?
Sakari Salminen i Jokerit som DIFtomppa nämnde borde inte vara helt orimlig om vi har försökt knyta till oss Pesonen?
Fan att vi inte gick för Cehlin ordentligt.
Ehh, han kommer vantrivas i Lule och floppa under hösten. I december tar vi över kontraktet så Lule får pröjsa stora delar av hans lön. Sen kommer han igång igen hos oss och levererar...Puckey skrev:Fan att vi inte gick för Cehlin ordentligt.