Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stiff
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Höken skrev:Edvin Frylén - Thomas Johansson

David Printz - Timmy Pettersson

Ronnie Pettersson - Jiri Marusak

Vem ska då bort om Tjärna ansluter?
Ronnie 7 dagar i veckan
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Stiff skrev:

Ronnie 7 dagar i veckan
PFFT!! RONNIE ÄR KUNG!!!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Stiff skrev:

Ronnie 7 dagar i veckan
Timmy
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Något annat än Ronnie vore skandal!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Jag tycker Ronnie får mycket skit. Han jobbar oftast i det tysta, men han gör nästan aldrig en dålig match. Ronnie ska vara kvar!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Höken skrev:Jag tycker Ronnie får mycket skit. Han jobbar oftast i det tysta, men han gör nästan aldrig en dålig match. Ronnie ska vara kvar!
Bra skrivet Höken! Håller med dig fullständigt! Ronnie är alltid bra! Han spelar nästan vartannat byte, och är grymm! Vi får väll ha 4 Backpar då?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

stolpskott skrev:
Höken skrev:Jag tycker Ronnie får mycket skit. Han jobbar oftast i det tysta, men han gör nästan aldrig en dålig match. Ronnie ska vara kvar!
Bra skrivet Höken! Håller med dig fullständigt! Ronnie är alltid bra! Han spelar nästan vartannat byte, och är grymm! Vi får väll ha 4 Backpar då?
Precis, fyra backpar lär vi spela med. Blir väldigt tuff konkurrens mellan (som jag ser det) Timmy, Ronnie och Edvin om vilka av dem som ska få spela i de tre första backparen. För närvarande säger jag Ronnie, men det beror helt på form. Dessutom måste vi spela med fyra backpar då även Oscar Eklund och Dennis Persson måste få speltid.
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Klart som fan att vi ska ha fyra backpar, men det betyder inte att vi ska ta speltiden från våra unga talanger när dom gör ett minst lika bra jobb som Ronnie. Ronnie är gammal och sjunger på sista versen, detta får väl isåfall bli lite av ett nertrappnings år för honom. Men visst dagsformen måste vägas in också!

Men vi ska inte gå händelserna i förväg vi har ingen anning vad som händer, vi har hoppats och bränt oss förut om man säger så!
Djurgår'n tills jag dör!
Joas

Inlägg av Joas »

Så ni skulle inte välja Tjärna före Ronnie el Timmy?

Motivera gäran detta beslut!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Nja, förvisso.
Men det har vart ett par indianpass/snubblapåsigsjälvsomsistagubbe byten för mycket för att han ska vara given i ett slutspelslag. Han har vare sig speed, genialiskt passningsspel eller ett mäktigt skott att kompensera detta med, tyvärr.

Ibland räcker inte inställningen och "i det tysta", någonstans får det räcka och jag tror att detta är den säsongen. Men ingen blir gladare än jag om jag blir motbevisad. Men mot bakgrund av förra säsongen, Ronnie ut, Tjärna in.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

fyra backpar suger fet getp-ng om ni frågar mig...när jag lira så ville man alltid ha 3 backpar är man 4 backpar så kommer man aldrig in i matchen...
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Så var man tillbaka och får direkt läsa om all okunskap på detta forum. Vem i HELVETE vågar kritisera en spelare som alltid ligger i topp i +/- statestiken. Är glad att fansen har så lite o säga till om när det gäller värvningar och femmorna. Att plocka bort en spelare som alltid gör sitt jobb, är en jävel i boxplay och alltid städar upp i försvaret efter alla andra "offensiva speicalister" som tappar markering, det är idioti.

Någon som kommer ihåg backparet Boyle - Ronnie slutspelet 04/05? Boyle hade mer tid i anfallshörnen än i försvaret och ändå lyckades Ronnie sluta på en makalös +/- statestik jämfört med resten av laget.

Ni som tycker Ronnie är usel stirrar er säkert blinda på spelares poäng och inte jobb. Varför tror ni Ronnie får nytt kontrakt år efter år och ALDRIG blir petad? Kommer Tjärnan ska han inte peta Ronnie utan istället bilda backpar med kungen.

Bättre sitta tyst och dum än att öppna käften och bekräfta att man är helt förbannat idiotiskt dum. Ja detta var personangrepp till Bladman, Stiff och Diffe89 + er andra som ville peta den bästa defensiva spelaren i es.

Sådär, tack för mig igen på några månader.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Varför inte köra med 3 backpar varje match? Låta några spelare vila, alltså en "Brynäs" :idea: . För säsongen i år kommer att bli lång...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jacke skrev:Så var man tillbaka och får direkt läsa om all okunskap på detta forum. Vem i HELVETE vågar kritisera en spelare som alltid ligger i topp i +/- statestiken. Är glad att fansen har så lite o säga till om när det gäller värvningar och femmorna. Att plocka bort en spelare som alltid gör sitt jobb, är en jävel i boxplay och alltid städar upp i försvaret efter alla andra "offensiva speicalister" som tappar markering, det är idioti.

Någon som kommer ihåg backparet Boyle - Ronnie slutspelet 04/05? Boyle hade mer tid i anfallshörnen än i försvaret och ändå lyckades Ronnie sluta på en makalös +/- statestik jämfört med resten av laget.

Ni som tycker Ronnie är usel stirrar er säkert blinda på spelares poäng och inte jobb. Varför tror ni Ronnie får nytt kontrakt år efter år och ALDRIG blir petad? Kommer Tjärnan ska han inte peta Ronnie utan istället bilda backpar med kungen.

Bättre sitta tyst och dum än att öppna käften och bekräfta att man är helt förbannat idiotiskt dum. Ja detta var personangrepp till Bladman, Stiff och Diffe89 + er andra som ville peta den bästa defensiva spelaren i es.

Om du inte haft den avatar du har hade jag tagit dig mer seriöst. Jag tycker om Ronnie och vill helst inte peta honom, men om Tjärna ansluter har han tyvärr ingen klar plats i de tre första backparen, för närvarande. Men skador kommer att komma och Ronnie brukar alltid bli bättre allt eftersom. Är säker på att han kommer att få mycket speltid (som vanligt).
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jacke skrev:Så var man tillbaka och får direkt läsa om all okunskap på detta forum. Vem i HELVETE vågar kritisera en spelare som alltid ligger i topp i +/- statestiken. Är glad att fansen har så lite o säga till om när det gäller värvningar och femmorna. Att plocka bort en spelare som alltid gör sitt jobb, är en jävel i boxplay och alltid städar upp i försvaret efter alla andra "offensiva speicalister" som tappar markering, det är idioti.

Jag måste säga att jag är lite trött på ditt gnäll. Men den här gången får jag ändå hålla med, Ronnie är kung. Men det är inget att bli förbannad för.
Skriv svar