Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Örnen skrev:
Zäta84 skrev:Hur kan vi ha så sjukt dålig ekonomi??? Vad har hänt med alla pengar.
Och i år får man ju ca 15 mille mer i tv-avtalet.

Känns otrolig konstigt. Att årets trupp känns billigare än förra året och iår får man 15 mille mer!!

Blir så frustrerad av att se alla lag värva etablerade spelare medans vi inte har en chans att matcha ekonomiskt.
Alla lag vi tävlar med om spelarna får ju samma pengar, så det tar ju bara ut varandra.
Precis. Däremot borde alla klubbar även fast lönerna förmodligen kommer öka även för vanliga truppspelare kunna uppgradera lagen. Vi borde ha råd att byta ut Falk mot en toppback och typ en tredjekedja mot en förstakedja.

Men det kan alla andra lag också så vi kommer vara på samma plats i näringskedjan.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:
Örnen skrev:
Zäta84 skrev:Hur kan vi ha så sjukt dålig ekonomi??? Vad har hänt med alla pengar.

Känns otrolig konstigt. Att årets trupp känns billigare än förra året och iår får man 15 mille mer!!

Blir så frustrerad av att se alla lag värva etablerade spelare medans vi inte har en chans att matcha ekonomiskt.
Alla lag vi tävlar med om spelarna får ju samma pengar, så det tar ju bara ut varandra.
Precis. Däremot borde alla klubbar även fast lönerna förmodligen kommer öka även för vanliga truppspelare kunna uppgradera lagen. Vi borde ha råd att byta ut Falk mot en toppback och typ en tredjekedja mot en förstakedja.

Men det kan alla andra lag också så vi kommer vara på samma plats i näringskedjan.
Fast det stärker SHL och Svensk hockey om vi kan konkurrera mer med KHL och Schweiz om spelare.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Så Jocke är alltså nöjd med vår trupp, det enda som kanske ska in är en ersättare till Brodin. Jag vet faktiskt inte om det är läge att skratta eller gråta, men det är bara djupt jävla tragiskt att det ens är tänkbar att vi kommer gå in i kommande säsong med den här forwardsuppsättningen.

Vi har i dagsläget tre spelare som om allt stämmer kan vara produktiva (Bergfors, Ljungh och Engqvist). Resten är bara breddspelare som knappast kommer göra underverk. Vem ska göra målen? Vem ska styra vårt powerplay? Vem ska se till så att förnedringar likt 0-4 hemma mot Rögle inte sker kommande säsong?

Den enda trösten är att Joacim Eriksson är en skicklig målvakt och att backuppsättningen ser ok ut. Men helt ärligt, hur ska vi kunna göra framsteg utan någon form av offensiv spets i laget?
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
mb81 skrev:
Örnen skrev:

Fast det stärker SHL och Svensk hockey om vi kan konkurrera mer med KHL och Schweiz om spelare.
Givetvis. Det jag är inne på också. De flesta lagen kommer väl med nån sorts logik kunna byta ut en tredjefemma mot en förstafemma i kvalitet alltså.
Det borde betyda mer stjärnor i Sverige. Spelare som Åberg eller Josefson skulle vara mer realistiskt i DIF. Sen kommer vi ändå inte kunna erbjuda samma summor som i Ryssland och Schweiz men flera borde ändå välja SHL.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Salas skrev:Så Jocke är alltså nöjd med vår trupp, det enda som kanske ska in är en ersättare till Brodin. Jag vet faktiskt inte om det är läge att skratta eller gråta, men det är bara djupt jävla tragiskt att det ens är tänkbar att vi kommer gå in i kommande säsong med den här forwardsuppsättningen.

Vi har i dagsläget tre spelare som om allt stämmer kan vara produktiva (Bergfors, Ljungh och Engqvist). Resten är bara breddspelare som knappast kommer göra underverk. Vem ska göra målen? Vem ska styra vårt powerplay? Vem ska se till så att förnedringar likt 0-4 hemma mot Rögle inte sker kommande säsong?

Den enda trösten är att Joacim Eriksson är en skicklig målvakt och att backuppsättningen ser ok ut. Men helt ärligt, hur ska vi kunna göra framsteg utan någon form av offensiv spets i laget?
Men vad ska Jocke säga då? Klart han måste säga att han är nöjd. NHL-pengarna styr hur mycket pengar man kan lägga på en ersättare till Brodin. Man har spenderat budgeten och det här är vad våra pengar räcker till. Tragiskt.

För övrigt anser jag att backsidan troligtvis är svagast i SHL. Offensiven har vi mycket mer att hämta hos vissa spelare än vad vi såg förra året.
mb81

Inlägg av mb81 »

Örnen skrev:
Salas skrev:Så Jocke är alltså nöjd med vår trupp, det enda som kanske ska in är en ersättare till Brodin. Jag vet faktiskt inte om det är läge att skratta eller gråta, men det är bara djupt jävla tragiskt att det ens är tänkbar att vi kommer gå in i kommande säsong med den här forwardsuppsättningen.

Men vad ska Jocke säga då? Klart han måste säga att han är nöjd. NHL-pengarna styr hur mycket pengar man kan lägga på en ersättare till Brodin. Man har spenderat budgeten och det här är vad våra pengar räcker till. Tragiskt.

För övrigt anser jag att backsidan troligtvis är svagast i SHL. Offensiven har vi mycket mer att hämta hos vissa spelare än vad vi såg förra året.
Vad kan vi få för nhl-pengar då? Ett år på Emil, fyra på AOM och förhoppningsvis 3 på Linus. Har jag glömt nån?

Borde bli drygt 4 mille om det blir så.
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Puckey skrev:

Tv-avtalets ersättning ökar från 18/19. Att ekonomin skulle halta i år var väl Jocke rätt tydligt med när han sa att alla värvningar f.o.m. Hultström innebar att låna från kommande säsong. Vi dundertabbade oss på Kousa och Jeff, reparerade med Hultström och Högström för att säkra kontraktet. Däremot borde vi i alla världar utom hockeyns vara ett av de starkaste lagen med tanke på vårat varumärke och publikstöd, men det är inget unikt för i år.

Jaha så det är denna säsong man absolut inte vill åka ut? Tyckte det va snack om Leksand Mora att det stor ca 40 miljoner på spel. Då stämde inte det alltså?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hade gärna sett typ Ludwig Blomstrand som ersättare till Brodin. Borde inte vara jättedyr.
Varg

Inlägg av Varg »

Såå.. Skotergnagarna har nu alltså Lindström, Möller, Holloway OCH Anderson. Känns som att nästa säsong vart lite mindre spännande...
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Varg skrev:Såå.. Skotergnagarna har nu alltså Lindström, Möller, Holloway OCH Anderson. Känns som att nästa säsong vart lite mindre spännande...
Känns typ som dom fyra lyfter lika mycket lön som hela vår jävla trupp....
Enisen

Inlägg av Enisen »

Backuppsättningen tycker jag personligen ser bra mycket svagare ut än offensiven då vi fortfarande har mycket att hämta ut offensivt. Känns trist att redan nu på förhand behöva konkurrera med Rögle och Örebro bland de sista play-in platserna.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk. Tycker forwards- och målvaktssida ser OK ut, men en medioker backuppsättning kommer göra det svårare för hela laget att prestera.
Avgå Jocke.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Är inte alltid så enkelt att en bra spelare i ett mindre bra lag blir bättre när han går till ett skickligare lag.
Den där finnen vi släppte till Brynäs stämmer på din beskrivning.
Bergfors visade motsatsen ifjol.

Så, jag hoppas naturligtvis att han precis som Urbom misslyckas i Sajk och kommer till den rätta klubben igen. :D
Sedan är jag inte så säker på att Saik kommer studsa upp och bli ett absolut topplag nästa år.
Om vi skall snacka om kvalitet på medspelare var ju Matt inte direkt dålig ihop med Thore, han var till och med bättre än vad många andra var med Thore som playmaker. 40 pinnar den säsongen visar vart han ligger kapacitetsmässigt och det är tragiskt att vi inte kan behålla en sådan spelare. Jag hoppas inte att Matt floppar för hans egen skull, så länge han floppar i matcher mot oss är jag nöjd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Örnen skrev:
Salas skrev: För övrigt anser jag att backsidan troligtvis är svagast i SHL. Offensiven har vi mycket mer att hämta hos vissa spelare än vad vi såg förra året.
Jag tycker vår backsida känns helt ok, till och med riktigt bra. Kanske inte världens mest offensiva stjärnskott men det behöver inte betyda så mycket. SHL må ha hög nivå men det är inte NHL på liten rink där du måste ha en Burns eller Karlsson för att lyckas.
Vi har Högga som är på tok för bra för att spela i SHL i min mening och Urbom som jag för mitt liv inte kan begripa att vi lyckats värva (bortsett utvisningar är han en fantastisk back).

Petterson och Nilsson är potentiella backklippor även om Nilsson (som alla Nilsson i DIF) tycks vara ett hotheat. Fagerudd och Lagesson har offensiva kvalitéer som säkerligen kan utvecklas väl hos oss (där har vi faktiskt skeppat ett antal utomlands de senare åren).

Falk och Berna vet vi vad vi får och nu med lite mer erfarenhet och inspelade på systemet så kan de börja agera stomme.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

ciirree skrev:Hade gärna sett typ Ludwig Blomstrand som ersättare till Brodin. Borde inte vara jättedyr.
Det hade varit spännande. Hört lite elaka tungor som nämnt att han har lite problem med attityden. Oklart vad som menas. Verkar väl dock vara aktuell för Malmö.
Född till sportchef.
Låst