Kommer inte spela för oss nästa säsong.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Kommer inte spela för oss nästa säsong.
Nja, snarare att han stannar, men det känns högst otroligt. Känns som andra klubbar alltid på ngt sätt lyckas få fram dom där extra slantarna för att få en spelare att stanna - vi verkar inte ha den möjligheten.mb81 skrev:Hoppas på vad? Att han går till Skellefteå?
Är ju bara för dem får pengar av kommun eller äger sin arena. Så går inte ens att tävla under samma grunder.sunne skrev:Nja, snarare att han stannar, men det känns högst otroligt. Känns som andra klubbar alltid på ngt sätt lyckas få fram dom där extra slantarna för att få en spelare att stanna - vi verkar inte ha den möjligheten.mb81 skrev:Hoppas på vad? Att han går till Skellefteå?
Tjärnqvist - Holmqvistandroid skrev:Förvisso är det lätt att kalla den backsidan bra såhär i efterhand men inför säsongen hade inte Englund riktigt slagit igenom utan hade väl snittat runt 12 minuter. Norell kan man väl inte säga hade fått något genombrott direkt.Örnen skrev:Officiellt med Lagesson nu.
Högström, Bernhardt, Urbom, Falk, Fagerudd, Nilsson, Lagesson, Pettersson.
Och många kritisterade DIF för svag backsida inför 15/16 när man utöver Högström hade Hultström, Holm, Norell, Englund etc...
Skillnaden är Hultström och Holm. Holm hade varit sjätteback sett till istid säsongen innan.
Fagerudd verkar ju faktiskt gjort en riktigt bra andra halva av årets säsong i Finland. Tom Nilsson ser jag som lite sämre än Varakas. Å andra sidan borde väl han rimligtvis ha lite utveckling kvar. Varakas tycker jag också var ganska dålig under perioder i år. Bernhardt tycker jag är riktigt fin, behöver dock speltid för att utvecklas och Nyman har ju inte gjort sig känd för att ge unga offensiva backar chansen direkt. Däremot får backar med defensiva spelarprofiler som kastar iväg puck efter puck hur mycket speltid som helst.
Lagesson både hör och läser jag mycket gott om.
Men visst saknas det en duktig tvåvägsback som kan driva pucken framåt. Förhoppningsvis kan Fagerudd vara den spelaren.
Ser man mot den backsida som startade i år:
Varakas - Kousa
Urbom - Emil J
Press - Falk
AOM
Mot
Högström - Nilsson
Urbom - Fagerudd
Bernhardt - Lagesson
Nilsson
Hade man satt dessa två mot varandra med det man visste inför båda säsongerna så undrar jag om jag inte hade valt årets uppställning. Jag trodde att Emil skulle vara bra men inte så bra som han faktiskt var.
Men visst. Gör Fagerudd en Kousa och Lagesson/Pettersson ser ut som skit plus noll utveckling på Bernhardt så ser det ju ganska mörkt ut. En dålig start kan nog få det att svaja rejält i år också.
Rätt omöjligt att genomföra på shl nivå.Enisen skrev:Hade gärna sett en insamling men lite kort varsel kanske.
Ogenomförbart? Kanske, men det skulle kunnat gå. Kassan lär väl knappast vara tömd i och med Brodins skada. Skulle typ 5000 pers donera en 5 hunka var så är det typ i stort sett ihopsamlat. Vet att det är mycket pengar och många inte skulle göra det men men.AirQ skrev:Rätt omöjligt att genomföra på shl nivå.Enisen skrev:Hade gärna sett en insamling men lite kort varsel kanske.
Var ju knappt att de räckte till för ottosson i allsvenskan och då kan du nog lägga till att Mat begär nog 250k emot ottossons 100.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Jo men tror du Mat spelar gratis när brodin är hel? Eller väljer ett 6månaderskontrakt ist för 1års?Enisen skrev:Ogenomförbart? Kanske, men det skulle kunnat gå. Kassan lär väl knappast vara tömd i och med Brodins skada. Skulle typ 5000 pers donera en 5 hunka var så är det typ i stort sett ihopsamlat. Vet att det är mycket pengar och många inte skulle göra det men men.AirQ skrev:Rätt omöjligt att genomföra på shl nivå.Enisen skrev:Hade gärna sett en insamling men lite kort varsel kanske.
Var ju knappt att de räckte till för ottosson i allsvenskan och då kan du nog lägga till att Mat begär nog 250k emot ottossons 100.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Hade varit bästa eller snudd på bästa kedjan i SHL. Det värsta är att man inte kan samla ihop sig och förstå att drömmar sällan blir verklighet. Hopp är det grymmaste som finns.Andspe skrev:Förstår inte poängen med ytterligare en center. Allt credd till Matt och det han utfört i Djurgården, men han blev utbytt i och med Ante intåg. Vi behöver snarare en LW.
Ingeting har väl läckt ut än vad vi försöker hugga på? Så man fylls ändå om hopp att vi agerar likt Norska Stohamar och lämnar en plats till Thore innan han bestämt sig?
Drömmer än så länge om:
Thore - Ante - Bergfors
EDIT: Enligt Aftonbladet inväntar vi besked ang. vad NHL ersättningen landar på.
"Får vi in en bra spelare där är jag väldigt nöjd med truppen, säger Joakim Eriksson."
Är det nåt du vet eller är du väldigt silly?A23 skrev:Vi inväntar Thore, utan superhöga förväntningar (då vårt bud är relativt lågt) och kollar såklart marknaden efter en forward som gillar att ta sig in mot mål.
Varg skrev:Är det nåt du vet eller är du väldigt silly?A23 skrev:Vi inväntar Thore, utan superhöga förväntningar (då vårt bud är relativt lågt) och kollar såklart marknaden efter en forward som gillar att ta sig in mot mål.