Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

sunne skrev:http://hockeybladet.nu/silly-season/age ... kelleftea/

Vi kan ju alltid hoppas....
Kommer inte spela för oss nästa säsong.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
sunne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sunne »

mb81 skrev:

Hoppas på vad? Att han går till Skellefteå?
Nja, snarare att han stannar, men det känns högst otroligt. Känns som andra klubbar alltid på ngt sätt lyckas få fram dom där extra slantarna för att få en spelare att stanna - vi verkar inte ha den möjligheten.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Morwin

Inlägg av Morwin »

sunne skrev:
mb81 skrev:

Hoppas på vad? Att han går till Skellefteå?
Nja, snarare att han stannar, men det känns högst otroligt. Känns som andra klubbar alltid på ngt sätt lyckas få fram dom där extra slantarna för att få en spelare att stanna - vi verkar inte ha den möjligheten.
Är ju bara för dem får pengar av kommun eller äger sin arena. Så går inte ens att tävla under samma grunder.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Enisen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Enisen »

Hade gärna sett en insamling men lite kort varsel kanske.
Användarvisningsbild
DRC

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av DRC »

android skrev:
Örnen skrev:Officiellt med Lagesson nu.

Högström, Bernhardt, Urbom, Falk, Fagerudd, Nilsson, Lagesson, Pettersson.

Och många kritisterade DIF för svag backsida inför 15/16 när man utöver Högström hade Hultström, Holm, Norell, Englund etc...
Förvisso är det lätt att kalla den backsidan bra såhär i efterhand men inför säsongen hade inte Englund riktigt slagit igenom utan hade väl snittat runt 12 minuter. Norell kan man väl inte säga hade fått något genombrott direkt.

Skillnaden är Hultström och Holm. Holm hade varit sjätteback sett till istid säsongen innan.

Fagerudd verkar ju faktiskt gjort en riktigt bra andra halva av årets säsong i Finland. Tom Nilsson ser jag som lite sämre än Varakas. Å andra sidan borde väl han rimligtvis ha lite utveckling kvar. Varakas tycker jag också var ganska dålig under perioder i år. Bernhardt tycker jag är riktigt fin, behöver dock speltid för att utvecklas och Nyman har ju inte gjort sig känd för att ge unga offensiva backar chansen direkt. Däremot får backar med defensiva spelarprofiler som kastar iväg puck efter puck hur mycket speltid som helst.

Lagesson både hör och läser jag mycket gott om.

Men visst saknas det en duktig tvåvägsback som kan driva pucken framåt. Förhoppningsvis kan Fagerudd vara den spelaren.

Ser man mot den backsida som startade i år:
Varakas - Kousa
Urbom - Emil J
Press - Falk
AOM

Mot
Högström - Nilsson
Urbom - Fagerudd
Bernhardt - Lagesson
Nilsson

Hade man satt dessa två mot varandra med det man visste inför båda säsongerna så undrar jag om jag inte hade valt årets uppställning. Jag trodde att Emil skulle vara bra men inte så bra som han faktiskt var.

Men visst. Gör Fagerudd en Kousa och Lagesson/Pettersson ser ut som skit plus noll utveckling på Bernhardt så ser det ju ganska mörkt ut. En dålig start kan nog få det att svaja rejält i år också.
Tjärnqvist - Holmqvist
Boumedienne - Klubertanz
Printz - E Gustafsson
Holm - Keps Classe

Ovan var en citat "onödigt bra backuppställning" inför säsongen 11/12. Det är typ lika enkelt att förutse en bra uppställning i förväg som det är att förutse en dålig.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Thoresen är ju klubblös igen. Han är ju helt otrolig i VM han styr allt i Norge. Men har man inte råd med Anderson så har man nog inte det med Thoresen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
AirQ

Inlägg av AirQ »

Enisen skrev:Hade gärna sett en insamling men lite kort varsel kanske.
Rätt omöjligt att genomföra på shl nivå.
Var ju knappt att de räckte till för ottosson i allsvenskan och då kan du nog lägga till att Mat begär nog 250k emot ottossons 100.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Enisen

Inlägg av Enisen »

AirQ skrev:
Var ju knappt att de räckte till för ottosson i allsvenskan och då kan du nog lägga till att Mat begär nog 250k emot ottossons 100.

Ogenomförbart? Kanske, men det skulle kunnat gå. Kassan lär väl knappast vara tömd i och med Brodins skada. Skulle typ 5000 pers donera en 5 hunka var så är det typ i stort sett ihopsamlat. Vet att det är mycket pengar och många inte skulle göra det men men.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Enisen skrev:
AirQ skrev:

Ogenomförbart? Kanske, men det skulle kunnat gå. Kassan lär väl knappast vara tömd i och med Brodins skada. Skulle typ 5000 pers donera en 5 hunka var så är det typ i stort sett ihopsamlat. Vet att det är mycket pengar och många inte skulle göra det men men.
Jo men tror du Mat spelar gratis när brodin är hel? Eller väljer ett 6månaderskontrakt ist för 1års?
Omöjligt är det inte, men då ska folk jobba nonstop med det, rädda otto grejen dog ju tvärt när de 5-6 aktiva släppte på farten.

Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Förstår inte poängen med ytterligare en center. Allt credd till Matt och det han utfört i Djurgården, men han blev utbytt i och med Ante intåg. Vi behöver snarare en LW.

Ingeting har väl läckt ut än vad vi försöker hugga på? Så man fylls ändå om hopp att vi agerar likt Norska Stohamar och lämnar en plats till Thore innan han bestämt sig?

Drömmer än så länge om:
Thore - Ante - Bergfors

EDIT: Enligt Aftonbladet inväntar vi besked ang. vad NHL ersättningen landar på.

"Får vi in en bra spelare där är jag väldigt nöjd med truppen, säger Joakim Eriksson."
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
EspenK

Inlägg av EspenK »

Andspe skrev:Förstår inte poängen med ytterligare en center. Allt credd till Matt och det han utfört i Djurgården, men han blev utbytt i och med Ante intåg. Vi behöver snarare en LW.

Ingeting har väl läckt ut än vad vi försöker hugga på? Så man fylls ändå om hopp att vi agerar likt Norska Stohamar och lämnar en plats till Thore innan han bestämt sig?

Drömmer än så länge om:
Thore - Ante - Bergfors

EDIT: Enligt Aftonbladet inväntar vi besked ang. vad NHL ersättningen landar på.

"Får vi in en bra spelare där är jag väldigt nöjd med truppen, säger Joakim Eriksson."
Hade varit bästa eller snudd på bästa kedjan i SHL. Det värsta är att man inte kan samla ihop sig och förstå att drömmar sällan blir verklighet. Hopp är det grymmaste som finns.
A23

Inlägg av A23 »

Vi inväntar Thore, utan superhöga förväntningar (då vårt bud är relativt lågt) och kollar såklart marknaden efter en forward som gillar att ta sig in mot mål.
Varg

Inlägg av Varg »

A23 skrev:Vi inväntar Thore, utan superhöga förväntningar (då vårt bud är relativt lågt) och kollar såklart marknaden efter en forward som gillar att ta sig in mot mål.
Är det nåt du vet eller är du väldigt silly?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Var är våra externa finansiärer när vi behöver dem?
Thore. Ante, Bergfors hade ökat publiksnittet med flera hundra personer.
A23

Inlägg av A23 »

Varg skrev:
A23 skrev:Vi inväntar Thore, utan superhöga förväntningar (då vårt bud är relativt lågt) och kollar såklart marknaden efter en forward som gillar att ta sig in mot mål.
Är det nåt du vet eller är du väldigt silly?

Har bra info om detta. Jag har förhoppningar, men jag är dock en stor optimist.
Låst