Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Enisen skrev:
Andspe skrev:
jsson skrev:
Túrin Turambar skrev:
Enisen skrev:Det trista med Tom är att han är uttalad råtta.
Han säger själv att han "alltid har varit djurgårdare" och det har publicerats barnbilder på honom i DIF:s matchtröja...
"Om jag ska gå tillbaka i tiden till när jag var liten så hejade jag på Djurgården hela min uppväxt. Till och med när jag valde att spela i AIK så hejade jag på Djurgården, men det gjorde inte så mycket. Min farfar har alltid tagit med mig på Djurgårdsmatcher. Jag har stått i Globen med tröja, hatt och flagga."
http://pucksnack.com/2014/07/23/tom-nil ... -frolunda/

"..jag valde nummer 2 av skälet att jag ville bli som Challe Berglund..." "..Sen är det kul att träffa Ante & Jimmy också, för jag kommer ihåg när de spelade finalen mot HV, hur jag själv stod i klacken och hejade på.."
Då tänker jag på någon annan men hade för mig att han i någon intervju sagt att det bara skulle vara aik om han skulle till Stockholm. Om jag tänker på fel snubbe så ber jag givetvis om ursäkt, kul att faktiska djurgårdare värvas då och då. Känns som de blir färre och färre.
Mårtensson och Axelsson har sagt saker åt det hållet. Ska bli kul att se hur det går för Tom!
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

JoE
Reideborn

Högström - Tom
Fagerudd- Urbom
Högström - Lagesson
Jesper - Falk

Bergfors - Ante - Ridderwall
Possler - Ljungh - Lundh
Davidsson - LJ - Davidsson
Ny - Vejdemo - Ahlen
Hank - Fjällby

Det blir tufft för Högström att spela varannat byte hela säsongen.

Angående den sista forwarden så känner jag nästan att man bör ge ett gäng junior chansen att ta den platsen. Vi har några riktigt talangfulla spelare i föreningen. Utvecklingen i den åldern kan gå extremt fort. Alternativet är väl om vi har chansen att plocka in någon med liknande talang men som redan har erfarenhet från a-lagsspel och presterat. Typ Engvall. Tvivlar dock på att han skulle vara speciellt billig ifall vi inte knöt upp honom tidigt (vilket inte verkar vara fallet).

Det tredje alternativet är att hitta en lite äldre spelare med spetsegenskaper Typ Holm och målskyttet (om det nu inte bara var tur förra säsongen).
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

android skrev:JoE
Reideborn

Högström - Tom
Fagerudd- Urbom
Högström - Lagesson
Jesper - Falk

Possler - Ljungh - Lundh
Ny - Vejdemo - Ahlen
Hank - Fjällby

Angående den sista forwarden så känner jag nästan att man bör ge ett gäng junior chansen att ta den platsen. Vi har några riktigt talangfulla spelare i föreningen. Utvecklingen i den åldern kan gå extremt fort. Alternativet är väl om vi har chansen att plocka in någon med liknande talang men som redan har erfarenhet från a-lagsspel och presterat. Typ Engvall. Tvivlar dock på att han skulle vara speciellt billig ifall vi inte knöt upp honom tidigt (vilket inte verkar vara fallet).

Det tredje alternativet är att hitta en lite äldre spelare med spetsegenskaper Typ Holm och målskyttet (om det nu inte bara var tur förra säsongen).
Bernhardt kan avlasta Högström lite?
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

mb81 skrev:
Reideborn

Högström - Tom
Fagerudd- Urbom
Högström - Lagesson
Jesper - Falk

Possler - Ljungh - Lundh
Ny - Vejdemo - Ahlen
Hank - Fjällby

Kanske bara är jag som tycker detta men borde inte Bernhardt gå före Falk?
mb81

Inlägg av mb81 »

Dusinator skrev:
mb81 skrev:
Reideborn

Högström - Tom
Fagerudd- Urbom
Högström - Lagesson
Jesper - Falk

Possler - Ljungh - Lundh
Ny - Vejdemo - Ahlen
Hank - Fjällby

Kanske bara är jag som tycker detta men borde inte Bernhardt gå före Falk?
Jag tror bara Androiden bommade Bernhardt.

Jag är också inne på ge juniorerna vi redan har i truppen chansen på den sista forwardsplatsen. Problemet är att vi ändå kommer behöva bredda truppen med en forward. En duktig ung spelare som gärna presterat på allsvensk nivå i alla fall. Engvall är fortfarande en drömvärvning, Karlkvist eller Blomstrand skulle kännas bra också. Men dessa kanske är för dyra.

JoE(Reideborn)

Nilsson-Högström
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Falk/Lagesson

Lundh-Ante-Bergfors
Possler-Ljungh-NY/Davidsson
Ridderwall-Linus-Ahlén
Macdavid-Vejdemo-Ny/AFJ/Davidsson
AFJ/Hank

Tycker vi fortsätter med CR-LJ-MA då de funkade bra ihop mot slutet av säsongen. Bergfors och Ante bör spela ihop och få massa speltid.
Om vi får in en spelare som Karlkvist eller Engvall kan den gå in med Ljungh och Possler. Blir det mer någon i klass med Dahlström(som det också ryktas om) kanske man får ta någon annan där eller flytta runt i kedjorna. Känns tråkigt att sätta bröderna Davidsson i en fjärdekedja. Jag vill ändå att de ska få gott med speltid kommande säsong. Någon av de kan säkert ta rollen i en andrakedja också.

Jag hoppas verkligen man matchar spelare som Högström, Ante, Bergfors med flera med mycket speltid. En toppback kan spela runt 25 minuter och en forward runt 20 utan problem. Tycker shl-lagen är rätt dåliga på matcha sina bästa spelare tillräckligt mycket.

Fan vad mycket svammel det blev.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Robin Figren väljer hv71 enligt mrmadhawk.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nån som vet hur kontraktssituationen ser ut för en sån som Oscar Sundh. Är inte han Djurgårdare? Kompis med Hörnqvist vad jag hört och har spelat några matcher hos oss. Bra ersättare till Brodin.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Frasse skrev:Robin Figren väljer hv71 enligt mrmadhawk.
Hade varit skönt om vi haft de ekonomiska musklerna i vår förening. Känns som the "Big Five"(Hv,Frölunda, Växjö, Skellefteå och LHC) dammsuger marknaden på kvalitet och spets.

Malmö ser för övrigt ut att bli giftiga nästa år.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

EspenK skrev:
Hade varit skönt om vi haft de ekonomiska musklerna i vår förening. Känns som the "Big Five"(Hv,Frölunda, Växjö, Skellefteå och LHC) dammsuger marknaden på kvalitet och spets.

Inte helt hundra att det bara är ekonomi. Hade vi kommit topp 4 hade vi garanterat kunna knyta till oss fler intressanta spelare. Till syvende och sist vill nog de flesta vinna och nöjer sig nog inte med en förening som siktar på att hålla sig kvar och se vart mqn hamnar. Guld måste vara siktet varje säsong, annars kan man lika gärna lägga ner.
Benjamin L. Willard

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Örebroarn skrev:
EspenK skrev:

Inte helt hundra att det bara är ekonomi. Hade vi kommit topp 4 hade vi garanterat kunna knyta till oss fler intressanta spelare. Till syvende och sist vill nog de flesta vinna och nöjer sig nog inte med en förening som siktar på att hålla sig kvar och se vart mqn hamnar. Guld måste vara siktet varje säsong, annars kan man lika gärna lägga ner.
Det är nog mer som påverkar än bara vår ekonomi och SM guld. Vi har bra mycket sämre lokaler än våra konkurrenter samt väldigt dyr bostadsmarknad. Även om vi kan erbjuda marknadsmässig lön får de ut mycket mindre ändå i slutändan. Tror många väljer bort oss just pga detta, framförallt de som inte kommer från Sthlm. Gör ju självklart saken inte bättre när vi inte kan locka med eventuellt SM guld.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Polisen

Inlägg av Polisen »

Har för mig att Kevin Stenlund ryktades som nyförvärv inför nästa säsong...
Örnen

Inlägg av Örnen »

Polisen skrev:Har för mig att Kevin Stenlund ryktades som nyförvärv inför nästa säsong...
Förlängt med HV.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

sensei skrev:
DRC skrev:Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:

Pettersson: Although small in stature, he is very stocky and plays like a much bigger man. He likes the rough stuff and blocks shots

Nilsson: A hard-nosed, defensive-minded defenseman. He doesn't have a huge body, but will still play a very physical game and loves to hit, especially in open ice.

Lagesson: Likes to get involved in the rough stuff and has a pretty good physical game.

Urbom: Urbom is a stay-at-home defenseman with the size and attitude to play a physical game.

Och sen Falken på det.
Ja och jag fick ett härligt välbehag i morse när jag lästa att Urbom var klar. En ruggigt bra DIF-present då jag fyller år och grejjer idag.

Längtar redan till att vi drar igång!
Grattis i efterskott, jag fick Ante-värvningen i födelsedagspresent. ;)
Enisen

Inlägg av Enisen »

Vad är det för junisar ni snackar om som ska ta steget till SHL nästa säsong? Eisenmenger? Våra nuvarande J20 grabbar är och var rätt skit, vi får vänta in 99or, 00or och 01or.
mb81

Inlägg av mb81 »

Enisen skrev:Vad är det för junisar ni snackar om som ska ta steget till SHL nästa säsong? Eisenmenger? Våra nuvarande J20 grabbar är och var rätt skit, vi får vänta in 99or, 00or och 01or.
AFJ och Macdavid? Annars är det skralt.
Låst