Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Att Skellefteå hyr ut Urbom betyder att de betalar en del av lönen antar jag? Som jag fattat det kan de inte kalla tillbaka honom? Varför släpps han inte bara till oss där Skellefteå betalar mellanskillnaden i så fall när han ändå ett utgående kontrakt.
Nåt Jocke verkar vara väldigt bra på iaf är att få andra klubbar att betala en del av lönen på spelare. Lehtonen, Bergfors och Urbom har andra klubbar stått för en del av lönen.
Nåt Jocke verkar vara väldigt bra på iaf är att få andra klubbar att betala en del av lönen på spelare. Lehtonen, Bergfors och Urbom har andra klubbar stått för en del av lönen.
Ja det är väl där Lagesson kommer in för att bredda.ciirree skrev:Jag tror på en till. Att starta säsongen med 7 backar känns för lite.Morwin skrev:Viktigt med förlängning på urbomdå har vi väl alla backarna.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Kan bli svårt. Det finns ingen given kandidat.Benjamin L. Willard skrev:Tror dock det kommer komma från egna ledet i sådana fall.mb81 skrev: Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.
Möjligen kunde man testa om någon som Schiöler skulle palla för trycket. Oavsett så är det ju i så fall så att de påtänkta, i min mening, måste in tidigt på försäsongen så både spelarna själva, båset och övriga får lite kött på benen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Blir lite off topic nu, orkar inte skapa en ny tråd för få svar på denna fråga(mod får ta bort om de känns helt åt h-vete)
Är det så att dif äntligen fattat att det inte är värt alla skador mot skitlag o lämnat chl självmant för 17/18 eller placerade vi oss för dåligt?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Är det så att dif äntligen fattat att det inte är värt alla skador mot skitlag o lämnat chl självmant för 17/18 eller placerade vi oss för dåligt?
Jonathan Dahlén skulle väl besöka 4 klubbar varav en var vi? Han kommmer börja säsongen i nordamerika men med stor sannolikhet lånas ut till SHL. Känns knappast sannolikt att det blir DIF men man kan få drömma lite!Praetori skrev:Kan bli svårt. Det finns ingen given kandidat.Benjamin L. Willard skrev:Tror dock det kommer komma från egna ledet i sådana fall.mb81 skrev: Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.
Möjligen kunde man testa om någon som Schiöler skulle palla för trycket. Oavsett så är det ju i så fall så att de påtänkta, i min mening, måste in tidigt på försäsongen så både spelarna själva, båset och övriga får lite kött på benen.
Engvall eller Karlkvist känns som mer sannolika drömvärvningar. Blomstrand skulle vara en bra värvning också men han verkar hamna i Malmö som sagt tidigare i tråden.
Figren skulle funka men tror han är för dyr. Om han inte vill flytta hem och därför kan tänka sig sänka lönekraven.
Vi är för dåliga. Från och med nu är det på sportsliga meriter man är med i CHL.AirQ skrev:Blir lite off topic nu, orkar inte skapa en ny tråd för få svar på denna fråga(mod får ta bort om de känns helt åt h-vete)
Nåja slutresultatet är ändå desamma! skönt o slippa få spelare sänkta o bli borta i 6månader mot birminghams elitsatsning som håller div2 klassmb81 skrev:Vi är för dåliga. Från och med nu är det på sportsliga meriter man är med i CHL.AirQ skrev:Blir lite off topic nu, orkar inte skapa en ny tråd för få svar på denna fråga(mod får ta bort om de känns helt åt h-vete)

Skönt att slippa det här jäkla CHL, skitliga som bara ger falska förhoppningar inför säsongen. Kanske något bättre nu iofs när det faktiskt baseras sportsligt som det skall göra.
Då väntar vi alltså in Lagesson och en ersättare till Brodin?
Då väntar vi alltså in Lagesson och en ersättare till Brodin?
CHL är dock så jävla mycket bättre än sega träningsmatcher mot Karlskoga och annat patrask från Allsvenskan
Kan vi verkligen inte få in mer än en billig rollspelare för pengarna vi får av Brodins skada, han är väl endå en av våra dyrare spelare?

Kan vi verkligen inte få in mer än en billig rollspelare för pengarna vi får av Brodins skada, han är väl endå en av våra dyrare spelare?
Japp, sen är butiken stängd.mb81 skrev:Ja det är väl där Lagesson kommer in för att bredda.ciirree skrev:Jag tror på en till. Att starta säsongen med 7 backar känns för lite.Morwin skrev:Viktigt med förlängning på urbomdå har vi väl alla backarna.
Skickat från min F8331 via Tapatalk

Brukar inte 15 FW vara standard? Just nu har vi ju 14 på kontrakt + en skadad Brodin.
Har vi ersatt Fällström & Ikonen? Eller är tanken att våra juniorer ska gå in som ersättare?
Om så är fallet bör det väl rimligtvis finnas pengar kvar?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Underbart med Urbom. Vi behåller våra 2 bästa backar. VIKTIGT!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Din tabell säger mig att vi behöver 1 forward till plus en ersättare till Brodin. Thoresen vore trevligt.Andspe skrev:
Brukar inte 15 FW vara standard? Just nu har vi ju 14 på kontrakt + en skadad Brodin.
Har vi ersatt Fällström & Ikonen? Eller är tanken att våra juniorer ska gå in som ersättare?
Om så är fallet bör det väl rimligtvis finnas pengar kvar?
Sen behöver vi en spelskicklig offensiv back till. Emil Johansson och Hultström känns fortfarande inte ersatta.
Avgå Jocke.
Jag tror verkligen att kontinuitet är ett bra recept för framgång, så att man i och med Urbom nu får en i stora delar intakt trupp kan inte vara annat än positivt sett ur det hänseendet. Med tanke på den spelaromsättning som generellt sett råder i dagens elitidrott, inte bara i SHL och ishockey utan även inom fotbollen runtom i Europa, anser jag att det bästa man kan göra är att bygga en homogen grupp med individer som trivs tillsammans och bygger en tro för det man ämnar uppnå.
Att det på kort sikt är möjligt att köpa sig framgång finns det gott om exempel på, men det är med en långsiktigt hållbar planering man erhåller framgång under längre tid, och jag tar mer än gärna några mindre bra år om det är vad som krävs för att på sikt kunna bygga ett lag som är med i den absoluta toppen. Nu har vi haft några mindre bra år, men det känns som om man så sakteliga börjat hitta en metod som kan generera framgång, inte minst med tanke på reformeringen av ungdomslagen och tydligheten i visionerna om hur man vill bedriva sin verksamhet.
Huruvida detta tankesätt är en utopi eller ej får framtiden utvisa, men just nu känns det särskilt bra att vara Djurgårdare.
Att det på kort sikt är möjligt att köpa sig framgång finns det gott om exempel på, men det är med en långsiktigt hållbar planering man erhåller framgång under längre tid, och jag tar mer än gärna några mindre bra år om det är vad som krävs för att på sikt kunna bygga ett lag som är med i den absoluta toppen. Nu har vi haft några mindre bra år, men det känns som om man så sakteliga börjat hitta en metod som kan generera framgång, inte minst med tanke på reformeringen av ungdomslagen och tydligheten i visionerna om hur man vill bedriva sin verksamhet.
Huruvida detta tankesätt är en utopi eller ej får framtiden utvisa, men just nu känns det särskilt bra att vara Djurgårdare.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Mario Kempe vore min drömvärvning just nu, men det blir svårt att finansiera. Tänk om vi kunde ha honom på ett flerårigt kontrakt för en stomme med Ante/Kempe/Högström/Urbom/Ljungh/Lundh.