Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag har en stark känsla av att man plockar in Robin Figren som ersättare för Brodin, kanske han som blir dagens joker...
-
Fast är de verkligen samma typ av spelare?WiktorK skrev:Jag har en stark känsla av att man plockar in Robin Figren som ersättare för Brodin, kanske han som blir dagens joker...
Jag är säker på att någon bättre insatt kan göra en analys av deras spelstilar och hur lika dessa är.
Men i min värld så är det samma typ av spelare, powerforward som producerar hyfsat med poäng.
Anledningen till att jag tror att Figren kan vara på väg in i laget baserar sig på följande: DIF va intresserade av att värva honom inför säsongen 16/17. Vad jag har förstått så har Figren lämnat Göteborg och flyttat hem till Sthlm, Jocke E söker ersättare till Brodin, Figren har tidigare varit i klubben och är dessutom Sthlms-kille.
Men i min värld så är det samma typ av spelare, powerforward som producerar hyfsat med poäng.
Anledningen till att jag tror att Figren kan vara på väg in i laget baserar sig på följande: DIF va intresserade av att värva honom inför säsongen 16/17. Vad jag har förstått så har Figren lämnat Göteborg och flyttat hem till Sthlm, Jocke E söker ersättare till Brodin, Figren har tidigare varit i klubben och är dessutom Sthlms-kille.
Det som talar emot är väl följande:WiktorK skrev:Jag är säker på att någon bättre insatt kan göra en analys av deras spelstilar och hur lika dessa är.
"I och med att Brodin blir borta i 9-10 månader så frigörs ju en del ekonomi till en ny spelare men den summan kan inte köpa någon spetsspelare utan räcker endast till en ung lovande spelare alternativt en rollspelare i allsvenskan/SHL."
Figren är ju ganska erfaren nu och är nog inte i samma prisklass som en ung lovande spelare eller en rollspelare.
Född till sportchef.
Det är alldeles sant som du säger, eller så har Jocke hittat några extra kronor att erbjuda.
Om Figren blir kvar i SHL så känns det som DIF eller Färjestad är alternativen. Tänkbart är att lockar med att få lira med Axelsson i FBK, de är ju bästa vänner.
Om Figren blir kvar i SHL så känns det som DIF eller Färjestad är alternativen. Tänkbart är att lockar med att få lira med Axelsson i FBK, de är ju bästa vänner.
-
Det enda jag tror de har gemensamt är väl typ farten? Brodin är en rivig, jobbig jävel som älskar att tacklas och är grym framför mål. Frigen är betydligt mer all-around som sällan tacklas eller står framför mål, men med en finare klubbteknik.WiktorK skrev:Jag är säker på att någon bättre insatt kan göra en analys av deras spelstilar och hur lika dessa är.
Hade gärna haft honom hos oss men ser det inte som ersättare till Brodin precis.
Nej vi behöver ju inte figren då han kommer kosta mer än han smakar.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Figren hade enligt mig varit en bra ersättare till Brodin. Jag tycker att de har liknande spelsätt men Figren är kanske lite "finare" medans Brodin tar lite mera skitjobb. Men en bra ersättare helt klart. Full fart framåt.
Figren skulle dessutom vara en bra representant för Djurgården då han är väldigt aktiv på sociala medier och i varje fall enligt ett bra ansikte på dessa medier att förknippas med DIF.
Kravprofil 2017Keutril skrev:Figren skulle dessutom vara en bra representant för Djurgården då han är väldigt aktiv på sociala medier och i varje fall enligt ett bra ansikte på dessa medier att förknippas med DIF.
* Bra corsi
* Bra på social media
* Snabb
* Stockholmskille
Meriterande
* Kunna skjuta
* Kunna passa
* Stor och stark
Född till sportchef.
Hoppas INTE man kallar till PK för att presentera Tom Nilsson, Joacim Eriksson och Lagesson, känns som lika gärna hade kunnat presentera dem som vanligt då, likt Fagerudd
Även om jag håller med dig så kanske föreningen ser det annorlunda. Både Joe och Tom är ju landslagsspelare.Bengan08 skrev:Hoppas INTE man kallar till PK för att presentera Tom Nilsson, Joacim Eriksson och Lagesson, känns som lika gärna hade kunnat presentera dem som vanligt då, likt Fagerudd
Född till sportchef.
-
Ur medial synpunkt och för att skapa intresse kring Djurgården är en presskonferens en självklarhet.
Men känns som det ska ha nåt vettigt att presentera för att det inte ska bli en backlash. Eller går man efter devisen all publicitet är bra publicitet?JulesAttar skrev:Ur medial synpunkt och för att skapa intresse kring Djurgården är en presskonferens en självklarhet.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh va fan! Var glad att det händer någonting istället. Jag tycker att vi har blivit lite kräsna om jag ska vara ärlig.Bengan08 skrev:Hoppas INTE man kallar till PK för att presentera Tom Nilsson, Joacim Eriksson och Lagesson, känns som lika gärna hade kunnat presentera dem som vanligt då, likt Fagerudd