Skillnaden var att HV underpresterade kraftigt och att skador förstörde för Brynäs förra säsongen. Vi har en svag trupp redan på förhand.mb81 skrev:Men det kan vända snabbt. Det är förra årets nia mot tia i final nu till exempel. HV värvade dessutom knappt någonting inför denna säsong.Mattias_87 skrev:Det är just sådant man faktiskt vill se. Men det kan jag göra med lösbiljetter också. Draget i klacken sjunker och min dröm om att se bucklan lyftas i Hovet/Globen finns inte längre. Det finns inget som tyder på att det ska hända det närmaste decenniet.mb81 skrev:Då kommer du missa bröderna Davidssons riktiga genombrott!!!Mattias_87 skrev:Efter många år med säsongskort är jag faktiskt mindre taggad än vad jag brukar vara. Det känns som att vi inte kommer någonstans framåt medans andra klubbar gör det. Även klubbar som inte har det särskilt mycket bättre ekonomiskt än vad vi har.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Fast de flesta har väl varit eniga att vi underpresterade denna säsong och att skador förstörde. Jag menar inte att vi kommer spela final nästa säsong men det är väldigt små marginaler.Enisen skrev:Skillnaden var att HV underpresterade kraftigt och att skador förstörde för Brynäs förra säsongen. Vi har en svag trupp redan på förhand.mb81 skrev:Men det kan vända snabbt. Det är förra årets nia mot tia i final nu till exempel. HV värvade dessutom knappt någonting inför denna säsong.Mattias_87 skrev:Det är just sådant man faktiskt vill se. Men det kan jag göra med lösbiljetter också. Draget i klacken sjunker och min dröm om att se bucklan lyftas i Hovet/Globen finns inte längre. Det finns inget som tyder på att det ska hända det närmaste decenniet.mb81 skrev:Då kommer du missa bröderna Davidssons riktiga genombrott!!!Mattias_87 skrev:Efter många år med säsongskort är jag faktiskt mindre taggad än vad jag brukar vara. Det känns som att vi inte kommer någonstans framåt medans andra klubbar gör det. Även klubbar som inte har det särskilt mycket bättre ekonomiskt än vad vi har.
Kan vi höja vår % i PP med ett par så vinner vi SM-guld, så ere.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Ja, bättre pp och målvaktsspel så blire riktigt bra!
Jesper Björck hintade ju i säsongskortsmailet att ett antal nya spelare förhoppningsvis var på plats när träningen drar igång på tisdag.
"Den 2 maj så samlas laget och startar sin officiella försäsongsträning. Då kommer förhoppningsvis ett antal nya spelare vara med. Mer kan jag inte säga just nu."
Idag är väl en bra dag att presentera ett par.
"Den 2 maj så samlas laget och startar sin officiella försäsongsträning. Då kommer förhoppningsvis ett antal nya spelare vara med. Mer kan jag inte säga just nu."
Idag är väl en bra dag att presentera ett par.
Född till sportchef.
Android sluta bajtas! Du om någon brukar väl kunna komma med nåt eget!mb81 skrev:Jesper B i säsongsmailet häromdagen. Antagligen bara jag som är desperat efter nyförvärv men låter som vi har några nya spelare som kommer vara klara lagom till försäsongen startar. Läser jag in för mycket?
Den 2 maj så samlas laget och startar sin officiella försäsongsträning. Då kommer förhoppningsvis ett antal nya spelare vara med. Mer kan jag inte säga just nu.
Säger jag som bara citerade nån annan.nån
Känns som alla som går att presentera presenteras samtidigt i samband med första träningen. Gissar att en värvning spelar slutspel i nhl/ahl och därför är det inte säkert om det går presentera alla än. Någon annan anledning finns väl inte? KHL-spelare går att presentera när träningen drar igång.
Har hört från en ganska stensäker källa att dom det ryktats om är klara och presenteras i nästa vecka.
Jocke e
Tom Nilsson
Jesper
Ante, om han klarar läkarundersökning.
Vi har dessutom iaf kontaktat Thore, men det behöver inte betyda ngt, mer än att vi försöker iaf.
Jocke e
Tom Nilsson
Jesper
Ante, om han klarar läkarundersökning.
Vi har dessutom iaf kontaktat Thore, men det behöver inte betyda ngt, mer än att vi försöker iaf.
Vill inte låta dryg men....
Oj vad många mer SM guld vi skulle ha om alla dessa "stensäkra" källor under åren hade haft rätt.
Är iinga nyheter att vi åtminstonde hör av oss till thore, även om vi nog knappast har råd och plocka in honom så lär man höra och hoppas på goodwill..
Ante är väll givet sen tidigare, funkar det med hälsan så är vi intresserade. (skrevs väll redan innan december uppehållet?)
Så ptja..
Oj vad många mer SM guld vi skulle ha om alla dessa "stensäkra" källor under åren hade haft rätt.
Är iinga nyheter att vi åtminstonde hör av oss till thore, även om vi nog knappast har råd och plocka in honom så lär man höra och hoppas på goodwill..
Ante är väll givet sen tidigare, funkar det med hälsan så är vi intresserade. (skrevs väll redan innan december uppehållet?)
Så ptja..
Med den backsida som presenterats so far kan vi ta in Crosby och Ovetchkin och ändå slåss om plats 11-12.
Thoresen kan vi glömma. Extern finansiär i så fall.
Kommer gråta om nåt av lyxlagen i SHL med pengakistorna fulla av kommunala skattepengar signar Thore. Skulle kännas som århundradets värsta Djurgårds ögonblick. Fisklunda ligger säkert fantastiskt bra till med tanke på geografiska läget.
Kommer gråta om nåt av lyxlagen i SHL med pengakistorna fulla av kommunala skattepengar signar Thore. Skulle kännas som århundradets värsta Djurgårds ögonblick. Fisklunda ligger säkert fantastiskt bra till med tanke på geografiska läget.
Du behöver inte tro på ngt.
Thore har sagt att han inte kommer spela för ngt annat lag i Sverige.
Det jobbiga är ju att få personer verkligen vet vad som hände när han lämnade. Så att vi hör av oss måste antingen vara för att vi skildes som vänner eller så är vi bara korkade/desperata. Jag tror det är störst chans att han hamnar i en annan schweizisk klubb.
Efter nästan 1p per match så måste han vara för bra för norska ligan.
Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld
Thore har sagt att han inte kommer spela för ngt annat lag i Sverige.
Det jobbiga är ju att få personer verkligen vet vad som hände när han lämnade. Så att vi hör av oss måste antingen vara för att vi skildes som vänner eller så är vi bara korkade/desperata. Jag tror det är störst chans att han hamnar i en annan schweizisk klubb.
Efter nästan 1p per match så måste han vara för bra för norska ligan.
Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld
Vilket ju är sant. Forumet startade väl runt 2005.A23 skrev: Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld
Avgå Jocke.
- Lee Harvey Oswald
TouchéB.I.B.A skrev:Vilket ju är sant. Forumet startade väl runt 2005.A23 skrev: Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld

Vår blomstrande framtid ligger bakom oss.
Vi tävlade förut på lika villkor, eller snarare var DIF laget dit unga talanger vände sig för att ta nästa steg in karriär, vi var ett bra skyltfönster.
Nu är vi ett långt mäktigt kapitel i hockey-historieböckerna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Allt är forumets fel! Lägg ner!B.I.B.A skrev:Vilket ju är sant. Forumet startade väl runt 2005.A23 skrev: Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld
Tror han har tillräckligt med pengar, han stannar utomlands, hamnar hos oss alternativt hem till Norge men är tveksam till det.EspenK skrev:Med den backsida som presenterats so far kan vi ta in Crosby och Ovetchkin och ändå slåss om plats 11-12.
Tror han har tillräckligt med pengar, han stannar utomlands, hamnar hos oss alternativt hem till Norge men är tveksam till det.EspenK skrev:Med den backsida som presenterats so far kan vi ta in Crosby och Ovetchkin och ändå slåss om plats 11-12.