Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Inte bra detta med Bremberg

Inlägg av pekka21 »

LiteOn skrev:Som poängkung förra säsongen vet motståndaren att det måste bevaka Bremberg extra med allt vad detta innebär i form av tjuvnyp, tacklingar och slashingar.
En Bremberg som inte tränar ordentligt löper stor risk att gå sönder tidigt på säsongen, samt att risken att han inte kommer in rätt i timingen med puck/skridsko och då ej producerar på samma sätt.
Javisst Bremberg är rutinerad och är en listig spelare, men att inte träna är aldrig hållbart i längden.

Varför kan inte Djurgården sy ihop träningspass som passar Bremberg i denna situation han befinner sig, det är han ju värd många ggr om.
Om det inte är så att Bremberg själv är allvarligt sjuk (hoppas vi verkligen inte).

Låt mig då ställa en fråga: Hur vet du att han inte tränar?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Tomas Ros blogg kan bl.a. bekräfta att Linkan inte tränar. http://blogg.aftonbladet.se/5/perma/520844
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Höken skrev:Tomas Ros blogg kan bl.a. bekräfta att Linkan inte tränar. http://blogg.aftonbladet.se/5/perma/520844

Det där har jag också sett men jag tänkte mer på att han tränar lite lätt ensam.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Skvallerreporter på AB, han är ingen riktig källa.
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

hardrocker35 skrev:
Bautabröl skrev:
Micke Nylander skrev:Personliga problem, gott folk! Svåra sådana!
Linkan - Behöver du någon att snacka med så...

Skämt åt sidan, personliga problem tar sin tid, så ta den tid du behöver och jag tror att jag kan tala för samtliga när jag säger att Djurgårdsfamiljen är med dig till 100 %, så ta den tid du behöver och hoppas att allt ordnar sig.

Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D

Bra talat..

Du är välkommen tillbaka Linkan när du är redo för det
Instämmer!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
rated_x

linkan

Inlägg av rated_x »

Undrar om det stämmer att DIF bara ville ha 4miljoner för att släppa linkan :S

http://www.hockeysverige.se/news_show_f ... ?id=189649
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Har du haft någon kontakt med din tidigare klubb Djurgården?
- Ja, det har jag. Vi har talats vid och de vet att jag helst vill till NHL. Men blir det inget där finns Djurgården med som ett tänkbart alternativ. Jag har sagt att jag själv hör av mig till dem när jag vet vad som händer."

Skönt att Tjärna inte gick till Ryssland. Även om han enkelt skulle platsa i NHL, så tror jag inte att alla klubbar är så sugna, med tanke på hans skadeproblem.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El

Re: linkan

Inlägg av Kall-El »

rated_x skrev:Undrar om det stämmer att DIF bara ville ha 4miljoner för att släppa linkan :S

http://www.hockeysverige.se/news_show_f ... ?id=189649
Om det stämmer är det ytterligare ett bevis på styrelsens totala inkompetens. Släppa en poängkung med två år kvar på kontraktet tillika lagets viktigaste spelare för bara 4 mille är skrattretande. Dessutom får vi ju inte heller glömma bort styrelsen enroma oförmåga att locka till sig spelare vilket väl antagligen hade inneburit att Bremberg ersatts av någon avdankad svensk som "visat prov på stora kunskaper i Norge" eller något liknande.

Hade man blivit erbjudna pengar i klass med 10-12 miljoner hade det varit en annan femma dock....
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

i en säsong där man förrutom det sportsliga skall hämta in ett ekonomiskt underskott på 4-5 miljoner är det inte rätt taktik att vara tyst om Bremberg och lova värvningar av klasspelare.

1. Brembergsaffären.
hur läget än är så skulle styrelsen kalla till presskonferens, berätta om att Bremberg inte kommer att vara med laget på ett tag då de finns personliga saker att klara upp för honom, men som ansvarsfull arbetsgivare så ställer Djurgården upp på Bremberg i denna svåra stund.
Lägg fram en tidsplan som kan komma och ändras, en plan på när Bremberg kan tänkas köra med laget igen skulle göra folk tryggare.
Är det så att Bremberg bara vill lämna Djurgården/Ha bättre betalt så är det ju bara att säga det och förklara antigen hur man skall "hitta" pengarna till honom eller hans ersättare.
Att inte säga något eller som Särkijärvi, inte VETA något ser bara klumpigt ut vilke inte bidrar till att öka intresset för Hockeyn.

2. Löften om klassvärvningar.
Att gå ut att lova att det blir värvningar av klasspelare, men inte berätta vilka det förhandlas med är att ta en stor risk.
Kan ju faktiskt mycket väl bli så att det inte värvas in en enda spelare (mycket troligt om man ser hur värvningarna gått hittills).
I det läget känner sig alla som hejar på Djurgården besvikna och lurade och det behövs INTE denna säsong.
Var tydliga med att ekonomin inte tillåter för dyra spelare och att det är troligt att det laget som står på isen just nu är exakt det laget som genomför serien.

Trots allt så skall underskottet på 4,5 miljoner in, vilket är enkelt sagt
1 666 betalande åskådare till per hemmamatch (om nettovinsten är 100:- )
Öppenhet, tydlighet och ärlighet
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

pekka21 skrev:
Höken skrev:Tomas Ros blogg kan bl.a. bekräfta att Linkan inte tränar. http://blogg.aftonbladet.se/5/perma/520844

Det där har jag också sett men jag tänkte mer på att han tränar lite lätt ensam.
Med tanke på skälet till varför Linkan har varit sjukskriven så är det en omöjlighet att han har tränat.
Vi får räkna med att det nu kommer ta ett par veckor för honom att komma i form igen.

Sedan måste man fråga sig vad ledningen gör när man endast begär 4 miljoner för en spelare som föregående säsong satte klubbrekord i antalet poäng och som dessutom har två år kvar på kontraktet.

Värderar man inte sin guldklimp högre än så ? Eller ligger det något annat bakom ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

men vi vet väl inte om det är sant att dom sa 4 miljoner
Cantona
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

LiteOn skrev:Dravel
1., Vad skulle vi få ut av att kalla till en presskonferens när man redan från början förklarat att han är hemma pga. personliga skäl? Vad finns det mer att säga? Eller har du en tidsplan på hur mycket tid du ska avsätta från jobbet när något händer i din familj?

2., Jag tror inte att det är särskilt smart att gå ut med vilka man ska försöka värva men det är ju bara jag.

Om du har hängt med lite har du säkert märkt att DIF försökt på flera spelare (Ekman, Holmqvist m.fl.) men helt enkelt inte lyckats. Varför ska DIF säga "det är troligt att det laget som står på isen just nu är exakt det laget som genomför serien" när det kanske inte alls blir så?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

rikkard skrev:
Andy skrev:Inte säkert att det blir något alls. Inget är klart innan det är klart. Men jag är hoppfull efter att ha träffat en person med god insyn i föreningen. Det rör sig om en utländsk spelare vars namn inte varit uppe i spekulationerna.

Tyvärr vill jag inte avslöja det jag fått höra i förtroende...
Om spelare skriver på för oss. Faller då värvningen under kategorin klass- eller utfyllnadsvärvning?
Inte utfyllnad i alla fall - fast kanske snarare klass och power i kombination än bara klass
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Noterat från måndagens förmiddagsträning: Fredrik Bremberg var åter i träning. Kedjekompisen Patric Hörnqvist avslutade träningen med att stänka upp puck efter puck i krysset.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

nutarvidom skrev:Noterat från måndagens förmiddagsträning: Fredrik Bremberg var åter i träning. Kedjekompisen Patric Hörnqvist avslutade träningen med att stänka upp puck efter puck i krysset.
så gott att höra... nya legion of the doom
Alltid, Oavsett
Skriv svar