Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Highlights: https://www.youtube.com/watch?v=W_OkhkJoXNQ
Stämmer ryktet att vi ska värva hit Joacim Eriksson så blir jag jävligt glad! Snacka om en värvning av klass! Ännu gladare blir jag att Adam-sopan definitivt får vakta båsdörr nu om ryktet stämmer.
Stämmer ryktet att vi ska värva hit Joacim Eriksson så blir jag jävligt glad! Snacka om en värvning av klass! Ännu gladare blir jag att Adam-sopan definitivt får vakta båsdörr nu om ryktet stämmer.
Jepp, dock skriver expressen att Örebro är ute efter Eriksson...Rocky3000 skrev:Highlights: https://www.youtube.com/watch?v=W_OkhkJoXNQ
-
Trodde inte han accepterade skitställen?#10 skrev:Jepp, dock skriver expressen att Örebro är ute efter Eriksson...Rocky3000 skrev:Highlights: https://www.youtube.com/watch?v=W_OkhkJoXNQ
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu kan man gärna göra sig av med Hank och ta in en junior till. För alla juniorer kan göra det som Hank gör eller rättare sagt inte gör.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Den där Ikonen #61 i Brynäs vore nåt att värva. Sitter på utgående kontrakt i Brynäs. Bra playmaker och gör även en del mål.
Vi har ju Hank Ikonen har ju redan bevisat att han inte hörde hemma i vårt vassa forwards uppsättning.Davidsson skrev:Den där Ikonen #61 i Brynäs vore nåt att värva. Sitter på utgående kontrakt i Brynäs. Bra playmaker och gör även en del mål.

Tycker någon på riktigt att ikonen levererade någonting alls som gör honom värd att behålla under sin tid i Djurgården?ken1968 skrev:Vi har ju Hank Ikonen har ju redan bevisat att han inte hörde hemma i vårt vassa forwards uppsättning.Davidsson skrev:Den där Ikonen #61 i Brynäs vore nåt att värva. Sitter på utgående kontrakt i Brynäs. Bra playmaker och gör även en del mål.
Surt som satan är det ju dock att han levererar i Gävle helt plötsligt. Men i Djurgården var han i det närmaste obefintlig.
Tålamod eller fel miljö?
Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Innan skadan tycker jag att han var bland våra bästa forwards (visserligen låg konkurrens). Efter nja.altsich skrev:Tycker någon på riktigt att ikonen levererade någonting alls som gör honom värd att behålla under sin tid i Djurgården?ken1968 skrev:Vi har ju Hank Ikonen har ju redan bevisat att han inte hörde hemma i vårt vassa forwards uppsättning.Davidsson skrev:Den där Ikonen #61 i Brynäs vore nåt att värva. Sitter på utgående kontrakt i Brynäs. Bra playmaker och gör även en del mål.
Surt som satan är det ju dock att han levererar i Gävle helt plötsligt. Men i Djurgården var han i det närmaste obefintlig.
Tålamod eller fel miljö?
Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Tycker att bytet mot Bergfors var bra.
Född till sportchef.
Om Bergfors hade varit totalt värdelös när han kom över till oss hade jag förstått alla de 52000 inlägg om Ikonen och hans succé i Brunsås. Han var inte bra hos oss, det är så det är. Kul för han att det går bra i en annan klubb. Vi får känna samma glädje angående Bergfors såvida han inte klappar ihop totalt över sommaren, för han var riktigt vass i matcherna han spelade hos oss.
ON TOPIC:
Händer det nåt snart? Fortfarande väldigt tyst kring Eriksson
ON TOPIC:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
"Växjö kommer att göra en målvaktsrockad när Viktor Fasth flyttar hem. Den rockaden kommer dock inte att bli officiell förrän den 1 maj tidigast, på grund av att Fasth kommer från KHL.jsson skrev:Om Bergfors hade varit totalt värdelös när han kom över till oss hade jag förstått alla de 52000 inlägg om Ikonen och hans succé i Brunsås. Han var inte bra hos oss, det är så det är. Kul för han att det går bra i en annan klubb. Vi får känna samma glädje angående Bergfors såvida han inte klappar ihop totalt över sommaren, för han var riktigt vass i matcherna han spelade hos oss.
ON TOPIC:
Det innebär att Joacim Eriksson har fått se sig om efter en ny klubb, trots kontrakt med Växjö.
Och nu är det löst.
Enligt flera av varandra oberoende källor till MrMadhawk.se blir Joacim Erikssons nya adress Djurgården."
Tror att man helt enkelt väntar på att Växjö först går ut med sitt officiellt.
Är Bergfors ersättare till både Tambellini och Ikonen?jsson skrev:Om Bergfors hade varit totalt värdelös när han kom över till oss hade jag förstått alla de 52000 inlägg om Ikonen och hans succé i Brunsås. Han var inte bra hos oss, det är så det är. Kul för han att det går bra i en annan klubb. Vi får känna samma glädje angående Bergfors såvida han inte klappar ihop totalt över sommaren, för han var riktigt vass i matcherna han spelade hos oss.
Avgå Jocke.
På nåt sätt var han väl dubbelt så bra, så varför inte?B.I.B.A skrev:Är Bergfors ersättare till både Tambellini och Ikonen?jsson skrev:Om Bergfors hade varit totalt värdelös när han kom över till oss hade jag förstått alla de 52000 inlägg om Ikonen och hans succé i Brunsås. Han var inte bra hos oss, det är så det är. Kul för han att det går bra i en annan klubb. Vi får känna samma glädje angående Bergfors såvida han inte klappar ihop totalt över sommaren, för han var riktigt vass i matcherna han spelade hos oss.
Är väl lite som med Holm, använder man dem inte och ger dem förtroende på rätt sätt så är det svårt att blomma ut.
I Djurgården fick Holm gå upp och lira center när behovet fanns och efter en säsong i Växjö är han en landslagsman.
I Djurgården fick Holm gå upp och lira center när behovet fanns och efter en säsong i Växjö är han en landslagsman.
Absolut, men han kan bara spela för en spelare. Går inte dumpa fyra dåliga spelare och ta in en bra, det måste finnas flera bra kedjor.Malto skrev:På nåt sätt var han väl dubbelt så bra, så varför inte?B.I.B.A skrev:Är Bergfors ersättare till både Tambellini och Ikonen?jsson skrev:Om Bergfors hade varit totalt värdelös när han kom över till oss hade jag förstått alla de 52000 inlägg om Ikonen och hans succé i Brunsås. Han var inte bra hos oss, det är så det är. Kul för han att det går bra i en annan klubb. Vi får känna samma glädje angående Bergfors såvida han inte klappar ihop totalt över sommaren, för han var riktigt vass i matcherna han spelade hos oss.
Avgå Jocke.
Givetvis behöver det finnas fler bra kedjor. en både Jeff och Ikonen hade utgående kontrakt och spelade knappt. Då var det såklart bra att dumpa de när chansen fanns. Vi sparade in del viktiga stålar där.B.I.B.A skrev:Absolut, men han kan bara spela för en spelare. Går inte dumpa fyra dåliga spelare och ta in en bra, det måste finnas flera bra kedjor.Malto skrev:På nåt sätt var han väl dubbelt så bra, så varför inte?B.I.B.A skrev:Är Bergfors ersättare till både Tambellini och Ikonen?jsson skrev:Om Bergfors hade varit totalt värdelös när han kom över till oss hade jag förstått alla de 52000 inlägg om Ikonen och hans succé i Brunsås. Han var inte bra hos oss, det är så det är. Kul för han att det går bra i en annan klubb. Vi får känna samma glädje angående Bergfors såvida han inte klappar ihop totalt över sommaren, för han var riktigt vass i matcherna han spelade hos oss.
Bergfors var jag skeptisk till att vi tog in honom på kontrakt även över kommande säsong men nu är jag riktigt nöjd med det. Han kan vara en av seriens bästa spelare om han kommer upp i sin fulla potential. Det han visade i slutet av serien och framförallt mot Färjestad var riktigt bra!
En till forward(utöver centern) borde in som jag ser det redan innan Brodins skada. Känns som Jocke är ute efter ett billigt yngre fynd här med tanken om rykten gällande Holm(inte så ung dock)/Dahlström/Engvall/Dahlén/Karlkvist.
Sen med tanke på att Brodin blev skadad behöver det in en ersättare till. Vi kan inte räkna med att Brodin gör en enda match kommande säsong.