Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ingen hade väl trott att Linus S skulle prestera så bra som han gjort den här säsongen. Sådana missar är sådant som händer. Ni måste kunna släppa det.
Avskaffa tre mot tre.
Ingen som inte trodde på han möjligtvis. Såg man ju redan i JVM att det skulle gå bra för honom.Mattias_87 skrev:Ingen hade väl trott att Linus S skulle prestera så bra som han gjort den här säsongen. Sådana missar är sådant som händer. Ni måste kunna släppa det.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dock har HV den bästa defensiven i elitserien. Skulle han spelat i Djurgårn tror jag han kanske legat på max 90-91 i räddnings%. Även om han hade hyfsade siffror i Vita Hästen förgående säsong så har jag hört att han knappast imponerade där. Han var grym i JVM dock så kan hålla med om att han iaf förtjänade en större chans än Reideborn. Ikonen var kass hos oss för han passade inte in + att skador förstörde.Blårand skrev:Reflexioner på långfredagen
Några minuter kvar i Göteborg. Lutar åt en final mellan två lag med ratade djurgårdare. Ikonen satte första och målisen Söderström i stor intervju i DN. Hur gör DIF om Linus tar SM-guld? Ett behärskat grattis? Och i värsta fall har lagets bäste dragit korsbandet. Så teoretiskt kan Säcken spela ned det framåtlutande Djurgården om ett knappt år.
Kan vi nu en gång för alla släppa det här angående Ikonen och Söderström.
Riktigt tungt att Brodin blev skadad igår. Hoppas verkligen inte det är långvarigt. Både för Brodin och för vår skull.
Brodins NHL/KHL-dröm lär vara borta om han är skadad längre än några få månader och det såg ärligt talat inte bra ut.
Sen till vårt problem. Jocke jobbar nog mycket på att Brodin kan försvinna så där ligger vi nog bra till med tid. För en ersättare krävs givetvis om han är långtidsskadad.
Ett litet problem är att vi förmodligen skulle få rätt bra betalt om han gick till KHL som skulle kunna finansiera en del av eventuell ersättare. Nu har vi kanske inte samma pengar till en eventuell ersättare även fast vi inte behöver stå för Brodins lön under skadeperioden.
Nu går jag händelserna i förväg rätt mycket men orolig att han blir borta väldigt länge. Det såg verkligen inte bra ut.
Brodins NHL/KHL-dröm lär vara borta om han är skadad längre än några få månader och det såg ärligt talat inte bra ut.
Sen till vårt problem. Jocke jobbar nog mycket på att Brodin kan försvinna så där ligger vi nog bra till med tid. För en ersättare krävs givetvis om han är långtidsskadad.
Ett litet problem är att vi förmodligen skulle få rätt bra betalt om han gick till KHL som skulle kunna finansiera en del av eventuell ersättare. Nu har vi kanske inte samma pengar till en eventuell ersättare även fast vi inte behöver stå för Brodins lön under skadeperioden.
Nu går jag händelserna i förväg rätt mycket men orolig att han blir borta väldigt länge. Det såg verkligen inte bra ut.
Cehlin säger detta i http://www.hockeysverige.se/2017/04/15/ ... um=twitter
Om det stämmer så ville vi vänta in och se hur hans rehabilitering gick. Känns väl vettigt. Förstår även att Cehlin valde Luleå då. Skulle han vänta till midsommar och det gick åt helvete med rehaben så skulle han nog kunna glömma kontrakt kommande säsong i nån klubb.Av olika anledningar från deras sida så ville dem att jag skulle sitta lugnt i båten och vänta till runt midsommar för att eventuellt få ett kontrakt och med tanke på min situation så var det en för stor gambling för min del. Jag ser fram emot att få spela i Luleå och de presenterade en lösning som för min del var väldigt intressant.
Det förstnämnda vet jag. Det andra är min personliga bedömning/gissning.Praetori skrev:Jag antar att du är ironisk....Örnen skrev:SISTA backplatsen står mellan Urbom eller någon annan back. Så med största sannolikhet har vi SHL's svagaste backsida nästa år.
Vi lägger både det först- och sistnämnda på minnet.Örnen skrev:Det förstnämnda vet jag. Det andra är min personliga bedömning/gissning.Praetori skrev:Jag antar att du är ironisk....Örnen skrev:SISTA backplatsen står mellan Urbom eller någon annan back. Så med största sannolikhet har vi SHL's svagaste backsida nästa år.
Om nu Tom Nilsson är klar ska vi gissa på att han presenteras imorgon? Bäse Utica och Vancouver har spelat färdigt för denna säsong.
Du glömmer att vi är Djurgården. Lägg på 2-3 veckor.mb81 skrev:Om nu Tom Nilsson är klar ska vi gissa på att han presenteras imorgon? Bäse Utica och Vancouver har spelat färdigt för denna säsong.
Hehe.ciirree skrev:Du glömmer att vi är Djurgården. Lägg på 2-3 veckor.mb81 skrev:Om nu Tom Nilsson är klar ska vi gissa på att han presenteras imorgon? Bäse Utica och Vancouver har spelat färdigt för denna säsong.
Men om allt är klart så tror jag det presenteras i veckan. Fagerudd presenterades rätt snabbt efter han var färdig.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
M. Kempe är free agent från KHL. Finns det någon sannolikhet att han kommer tillbaka?
Anton Mylläri ryktas till oss.
http://www.hockeysverige.se/2017/04/17/ ... m-mojligt/
Hur ser det ut med alla backrykten egentligen?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Det kan ju bli vår nisch. Ta hand om stjärnor som inte riktigt lyckats och ge dem en chans att verkligen misslyckas fast på en högre nivå.jsson skrev:Anton Mylläri ryktas till oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Tom Nilsson började följa DIF på twitter nyss, då kan vi ju bekräfta det iallafall.
Kan någon hacka Brent Burns twitter och följa DIF där? Vore sjukt kul om han kom till oss nästa säsong.JulesAttar skrev:Tom Nilsson började följa DIF på twitter nyss, då kan vi ju bekräfta det iallafall.
Vore väldigt skönt med en spelarpresentation i veckan. Väldigt tyst hos många klubbar just nu dock...
Wikegårds järnkaminer