SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
I 5v5 Expected Goals under grundserien hamnade vi femma efter HV, Frölunda, Brynäs och Växjö.
Vi skapade nog med chanser den gångna säsongen för att hamna högre upp i tabellen. Tycker även att vårt spel påminner mer om Malmös och Brynäs än Frölundas/Växjös, så jag tycker att det finns fog för att fortsätta utveckla vårt befintliga spel. Lite fler mål bara. Och lite färre insläppta. Hur svårt kan de va'?
Vi skapade nog med chanser den gångna säsongen för att hamna högre upp i tabellen. Tycker även att vårt spel påminner mer om Malmös och Brynäs än Frölundas/Växjös, så jag tycker att det finns fog för att fortsätta utveckla vårt befintliga spel. Lite fler mål bara. Och lite färre insläppta. Hur svårt kan de va'?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Haha. Det du säger stämmer ju inte först och främst. Läskigt att förlita sig på kontringsspel när man har en förstamålvakt som kastar in puckarna.BigJ skrev:Väldigt bra fråga från DRC tycker jag. Att låsa sig, likt DIF i år, och inte kunna variera sig beroende på motstånd är väl en riktig dödssynd i mina ögon. Det var rent tragiskt hur vi inte utnyttjade några kontringsmöjligheter denna säsong t.ex. (Väldigt få åtminstone)mb81 skrev:Fast Malmö steppade upp sig och hade väl minst lika stort possesion som Växjö i kvarten. Brynäs har även spelat "framåtlutad" hockey hela säsongen men klarade väl bara av det periodvis mot Frölunda. Men är man effektiv så kan det räcka under kortare perioder.DRC skrev:Fråga. Nu när Brynäs och Malmö, med rakt och kontringsstarkt spel, slagit ut possesion-gudarna i Frölunda och Växjö - är det nu då kontringshockeyn som är den nya moderna, framåtlutade, hockeyn?
Under längre perioder brukar det löna sig att ha stort puckinnehav vilket tabellen också visar.
HV som har bäst(har jag för mig, orkar inte googla från yuppienallen) corsi av alla lag under grundserien är också i final.
Så även om jag inte tror din fråga var seriöst ställd så kan du inte dra några slutsatser av att Växjö och Frölunda inte gick till final.
För övrigt är Brynäs ett av de mest framåtlutade lagen i serien. Hv ligger också i topp. Vilka lag ska vi anpassa oss mot?
Faktum är fortfarande att vi med ett normalt PP och målvaktsspel legat högre upp. Det fanns en tro på Tellan som inte var så konstig men som straffade sig. Att folk kopplar tabellplaceringen till två, tre olika ord är lite kul.
Att folk har khk som ideal är ju sorgligt.
Född till sportchef.
Jag skrev inte att vi skulle förlita oss på kontringsspel men om du jämför i år med förra året så gjorde vi ganska många kontringsmål trots att vi ofta styrde spelet. Under lång tid av denna säsong försökte vi oss på den "framåtlutade" hockey som vi inte kunde hantera och lämnade vidöppet bakåt för kontringar. Så snarare dålig spelidé som gjorde målvakterna sämre. På slutet av säsongen hittade man till slut en bra balans.android skrev:Haha. Det du säger stämmer ju inte först och främst. Läskigt att förlita sig på kontringsspel när man har en förstamålvakt som kastar in puckarna.BigJ skrev:Väldigt bra fråga från DRC tycker jag. Att låsa sig, likt DIF i år, och inte kunna variera sig beroende på motstånd är väl en riktig dödssynd i mina ögon. Det var rent tragiskt hur vi inte utnyttjade några kontringsmöjligheter denna säsong t.ex. (Väldigt få åtminstone)mb81 skrev:Fast Malmö steppade upp sig och hade väl minst lika stort possesion som Växjö i kvarten. Brynäs har även spelat "framåtlutad" hockey hela säsongen men klarade väl bara av det periodvis mot Frölunda. Men är man effektiv så kan det räcka under kortare perioder.DRC skrev:Fråga. Nu när Brynäs och Malmö, med rakt och kontringsstarkt spel, slagit ut possesion-gudarna i Frölunda och Växjö - är det nu då kontringshockeyn som är den nya moderna, framåtlutade, hockeyn?
Under längre perioder brukar det löna sig att ha stort puckinnehav vilket tabellen också visar.
HV som har bäst(har jag för mig, orkar inte googla från yuppienallen) corsi av alla lag under grundserien är också i final.
Så även om jag inte tror din fråga var seriöst ställd så kan du inte dra några slutsatser av att Växjö och Frölunda inte gick till final.
För övrigt är Brynäs ett av de mest framåtlutade lagen i serien. Hv ligger också i topp. Vilka lag ska vi anpassa oss mot?
Faktum är fortfarande att vi med ett normalt PP och målvaktsspel legat högre upp. Det fanns en tro på Tellan som inte var så konstig men som straffade sig. Att folk kopplar tabellplaceringen till två, tre olika ord är lite kul.
Uselt PP, som aldrig blev bra, är också dålig coachning i mina ögon.
- Lee Harvey Oswald
Du kan va sorgligandroid skrev:
Haha. Det du säger stämmer ju inte först och främst. Läskigt att förlita sig på kontringsspel när man har en förstamålvakt som kastar in puckarna.

Att förlita sig på ett spelsätt som är anpassat efter den verklighet man befinner sig i, det är för mig både vackert och logiskt, finns ingen sorg i det alls.... överhuvudtaget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Seriöst. Hur mycket har Linköping dopats? Chad billins, monstret Gustafsson, tony Mårtensson och nu nick sörensen.......
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Fast tappat Salmela, Roe, Little och Bergfors(som de iofs betalar en del av lönen fortfarande) som är dyra spelare.Morwin skrev:Seriöst. Hur mycket har Linköping dopats? Chad billins, monstret Gustafsson, tony Mårtensson och nu nick sörensen.......
-
Så hur länge till kommer vi kunna stoltsera som mästa mästarna? Brynäs är en match ifrån sitt 14e sm guld och de kommer nog även ta sitt 15e innan vi kommer vara nära vårt 17e.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra fråga. Har tänkt på samma sak. Utifrån hur det sett ut senaste åren så kanske 10 år till?Benjamin L. Willard skrev:Så hur länge till kommer vi kunna stoltsera som mästa mästarna? Brynäs är en match ifrån sitt 14e sm guld och de kommer nog även ta sitt 15e innan vi kommer vara nära vårt 17e.
Sedan svänger det snabbt. Gäller bara att vi får in kompetent folk i föreningen som kan utnyttja det faktum att det finns en något större marknad i Stockholm än Karlskrona och Skellefteå.
En person som kan vända alla nackdelar med Stockholm till fördelar.
Men just nu regerar Gävle över Stockholm.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Gävle eller Skellefteå får nog till och med vinter-OS före Stockholm som vindarna blåser nu.BOMBOM BOUCHARD skrev:Bra fråga. Har tänkt på samma sak. Utifrån hur det sett ut senaste åren så kanske 10 år till?Benjamin L. Willard skrev:Så hur länge till kommer vi kunna stoltsera som mästa mästarna? Brynäs är en match ifrån sitt 14e sm guld och de kommer nog även ta sitt 15e innan vi kommer vara nära vårt 17e.
Sedan svänger det snabbt. Gäller bara att vi får in kompetent folk i föreningen som kan utnyttja det faktum att det finns en något större marknad i Stockholm än Karlskrona och Skellefteå.
En person som kan vända alla nackdelar med Stockholm till fördelar.
Men just nu regerar Gävle över Stockholm.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ikväll håller man ju på Hv71. Allt för att Brynäs inte ska närma sig i antalet sm-guld.
Tror på 4-2 till HV. Sista målet i öppen bur.
Önskar att DIF varit där...
Tror på 4-2 till HV. Sista målet i öppen bur.
Önskar att DIF varit där...
Det nya Djurgården verkar bli en blek kopia av det gamla. Truppen för 20172018 är på förhand den svagaste på mycket länge. Vet att flera namn ska in men det måste in tunga poster för att rädda det här lagbygget.
Tur du ältar det i ännu en tråd då som inte alls har med DIF 17/18 att göra dessutom.EspenK skrev:Det nya Djurgården verkar bli en blek kopia av det gamla. Truppen för 20172018 är på förhand den svagaste på mycket länge. Vet att flera namn ska in men det måste in tunga poster för att rädda det här lagbygget.
Mycket länge är alltså 3 år.
7:e och avgörande SM-final...och det enda man hör från läktarna är ett vuvuzela-liknande oväsen från de där jävla plastlapparna.
Påminner om Fotbolls-VM i Sydafrika. Förstör hela upplevelsen.
- MarcusDaze
Håller med.Vikas skrev:7:e och avgörande SM-final...och det enda man hör från läktarna är ett vuvuzela-liknande oväsen från de där jävla plastlapparna.
Det är dock en för jävla rolig hockey att se på!

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med om att matchen är underhållande. En sån här match ska avgöras i sudden. Även fast jag är rädd för att Brynäs ska komma ifatt oss i antal guld på sikt så hoppas jag faktiskt på Brynäs.
Avskaffa tre mot tre.