Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Grattis till SM-guld U16!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Klar nu!!!Jim Morrison skrev:Typ planetens bästa 02a.Glory1 skrev:Någon med lite insyn som vet om det stämmer att Alexander Holtz valde oss? Spännande siffror i J18

Klar nu!!!Jim Morrison skrev:Typ planetens bästa 02a.Glory1 skrev:Någon med lite insyn som vet om det stämmer att Alexander Holtz valde oss? Spännande siffror i J18

Fan vad kul
Skickat från min F8331 via Tapatalk

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Utan att ha stenkoll pa juniorer i den aldern kanns arets intag till HG riktigt bra! Bara hoppas att Holtz valjer DIF aven nasta ar.
Ja, vad säger vi om årets intagna juniorer på hockeygymnasiet? Självklart positivt med Grewe, Björnfot och Bjerselius, de var väl bland annat mest framträdande i TV-pucken. Skall även bli intressant med Rheyneuclaudes och Marcus Nylander som verkar riktigt spännande. Har lite sämre koll på spelare utifrån, typ Dahlin och Brännstam, men jag ser positivt på att så många från U16 valt DIF.
Och som sagt, skulle Holtz välja DIF:s HG nästa år hade det varit ett gott betyg för verksamheten som sådan.
Och som sagt, skulle Holtz välja DIF:s HG nästa år hade det varit ett gott betyg för verksamheten som sådan.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Standardsvar senaste 10 åren har ju varit att DIF har tappat och att alla bra spelare väljer andra hg. Utvecklingen är oroande. Stockholmsishockeyn är död. Varje år.Henke95 skrev:Ja, vad säger vi om årets intagna juniorer på hockeygymnasiet? Självklart positivt med Grewe, Björnfot och Bjerselius, de var väl bland annat mest framträdande i TV-pucken. Skall även bli intressant med Rheyneuclaudes och Marcus Nylander som verkar riktigt spännande. Har lite sämre koll på spelare utifrån, typ Dahlin och Brännstam, men jag ser positivt på att så många från U16 valt DIF.
Personligen känns det bra. Ett par hypade namn som valde andra föreningar. Precis som vanligt.
Det kommer fortsätta komma upp fina juniorer till DIFs a-lag.
Född till sportchef.
Vilka hypade namn valde andra föreningar? Några som spelade i DIF denna säsong?android skrev:Standardsvar senaste 10 åren har ju varit att DIF har tappat och att alla bra spelare väljer andra hg. Utvecklingen är oroande. Stockholmsishockeyn är död. Varje år.Henke95 skrev:Ja, vad säger vi om årets intagna juniorer på hockeygymnasiet? Självklart positivt med Grewe, Björnfot och Bjerselius, de var väl bland annat mest framträdande i TV-pucken. Skall även bli intressant med Rheyneuclaudes och Marcus Nylander som verkar riktigt spännande. Har lite sämre koll på spelare utifrån, typ Dahlin och Brännstam, men jag ser positivt på att så många från U16 valt DIF.
Personligen känns det bra. Ett par hypade namn som valde andra föreningar. Precis som vanligt.
Hypade namn är kanske dumt ordval av mig men landslagsmässiga. De hypade spelarna plockar DIF upp i år.Klingan skrev:Vilka hypade namn valde andra föreningar? Några som spelade i DIF denna säsong?android skrev:Standardsvar senaste 10 åren har ju varit att DIF har tappat och att alla bra spelare väljer andra hg. Utvecklingen är oroande. Stockholmsishockeyn är död. Varje år.Henke95 skrev:Ja, vad säger vi om årets intagna juniorer på hockeygymnasiet? Självklart positivt med Grewe, Björnfot och Bjerselius, de var väl bland annat mest framträdande i TV-pucken. Skall även bli intressant med Rheyneuclaudes och Marcus Nylander som verkar riktigt spännande. Har lite sämre koll på spelare utifrån, typ Dahlin och Brännstam, men jag ser positivt på att så många från U16 valt DIF.
Axel Kumlin visserligen 02a går nog till Frölunda
William Persson Skellefteå (knöts upp redan förra året)
Alber Lyckåsen
Grönhagen
Marcus Pedersen
Missar säkert ett par.
Snyggt dock att DIF lyckades rädda upp Ludvig Hedström. Hörde tidigare att han var klar för LHC. Kan ju varit fake news också.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Grönhagen -> HV71android skrev:Hypade namn är kanske dumt ordval av mig men landslagsmässiga. De hypade spelarna plockar DIF upp i år.Klingan skrev:Vilka hypade namn valde andra föreningar? Några som spelade i DIF denna säsong?android skrev:Standardsvar senaste 10 åren har ju varit att DIF har tappat och att alla bra spelare väljer andra hg. Utvecklingen är oroande. Stockholmsishockeyn är död. Varje år.Henke95 skrev:Ja, vad säger vi om årets intagna juniorer på hockeygymnasiet? Självklart positivt med Grewe, Björnfot och Bjerselius, de var väl bland annat mest framträdande i TV-pucken. Skall även bli intressant med Rheyneuclaudes och Marcus Nylander som verkar riktigt spännande. Har lite sämre koll på spelare utifrån, typ Dahlin och Brännstam, men jag ser positivt på att så många från U16 valt DIF.
Alber Lyckåsen
Grönhagen
Marcus Pedersen
Missar säkert ett par.
Snyggt dock att DIF lyckades rädda upp Ludvig Hedström. Hörde tidigare att han var klar för LHC. Kan ju varit fake news också.
Pedersen -> Linköping
Som vi nog inte var på särskilt hårt. Det är som du säger, många spelare man tappat förr som inte blivit sådär superbra. Hugo Danielsson blev till exempel precis klar för Pantern. Men Kumlin och Persson hade det såklart varit fint att ha, tror den sistnämnde faktiskt var klar för oss till en början.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag började faktiskt sammanställa typ 10 år tillbaka med spelare som vi tappat där det skrivits och skrikits om att Stockholmshockeyn är död och att vi har tappat våran status på juniorsidan. Jag hann inte jättelångt men det är inte många som känns som en förlust med facit i hand.Jim Morrison skrev:Grönhagen -> HV71android skrev:Hypade namn är kanske dumt ordval av mig men landslagsmässiga. De hypade spelarna plockar DIF upp i år.Klingan skrev:Vilka hypade namn valde andra föreningar? Några som spelade i DIF denna säsong?android skrev:Standardsvar senaste 10 åren har ju varit att DIF har tappat och att alla bra spelare väljer andra hg. Utvecklingen är oroande. Stockholmsishockeyn är död. Varje år.Henke95 skrev:Ja, vad säger vi om årets intagna juniorer på hockeygymnasiet? Självklart positivt med Grewe, Björnfot och Bjerselius, de var väl bland annat mest framträdande i TV-pucken. Skall även bli intressant med Rheyneuclaudes och Marcus Nylander som verkar riktigt spännande. Har lite sämre koll på spelare utifrån, typ Dahlin och Brännstam, men jag ser positivt på att så många från U16 valt DIF.
Alber Lyckåsen
Grönhagen
Marcus Pedersen
Missar säkert ett par.
Pedersen -> Linköping
Som vi nog inte var på särskilt hårt. Det är som du säger, många spelare man tappat förr som inte blivit sådär superbra. Hugo Danielsson blev precis klar för Vita Hästen t.ex. Kumlin och Persson hade det varit fint att ha, tror den sistnämnde faktiskt var klar för oss till en början.
Vi attraherar bra spelare och har en bra utbildning.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Vi har ju helt klart flest talanger i landet och har möjligheten att bara satsa på Stockholmsspelare, till skillnad från typ alla andra lag i Sverige. Är nog ingen annan som bara kan satsa regionsenligt. Då blir ju konkurrensen i laget därefter och då är det fullt naturligt att man tappar spelare till andra föreningar. Men dom vi tappar är ju dom vi valt att avvara sas. Med något enstaka fall hit och dit som blir en bra spelare.android skrev:Jag började faktiskt sammanställa typ 10 år tillbaka med spelare som vi tappat där det skrivits och skrikits om att Stockholmshockeyn är död och att vi har tappat våran status på juniorsidan. Jag hann inte jättelångt men det är inte många som känns som en förlust med facit i hand.Jim Morrison skrev: Grönhagen -> HV71
Pedersen -> Linköping
Som vi nog inte var på särskilt hårt. Det är som du säger, många spelare man tappat förr som inte blivit sådär superbra. Hugo Danielsson blev precis klar för Vita Hästen t.ex. Kumlin och Persson hade det varit fint att ha, tror den sistnämnde faktiskt var klar för oss till en början.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Många av dom som blir elitspelare är också mindre namn på U16 nivå. Typ Lukas Bengtsson, William Karlsson mfl.Jim Morrison skrev:Vi har ju helt klart flest talanger i landet och har möjligheten att bara satsa på Stockholmsspelare, till skillnad från typ alla andra lag i Sverige. Är nog ingen annan som bara kan satsa regionsenligt. Då blir ju konkurrensen i laget därefter och då är det fullt naturligt att man tappar spelare till andra föreningar. Men dom vi tappar är ju dom vi valt att avvara sas. Med något enstaka fall hit och dit som blir en bra spelare.android skrev:Jag började faktiskt sammanställa typ 10 år tillbaka med spelare som vi tappat där det skrivits och skrikits om att Stockholmshockeyn är död och att vi har tappat våran status på juniorsidan. Jag hann inte jättelångt men det är inte många som känns som en förlust med facit i hand.Jim Morrison skrev: Grönhagen -> HV71
Pedersen -> Linköping
Född till sportchef.
Finns det något ställe man kan se j18 och j20s laguppställningar i träningsmatcherna? j18 förlorade med 5-1 mot Leksand nu. Misstänker att Björnfot, Grewe och gänget spelar i j20 redan?
Till och med att Holtz redan nu spelar j20?
De står i truppen för j18 men j20 truppen har kort med forwards.
Kollade upp J20:s laguppställning i gårdagens match mot Leksand. Kollar upp J18 snart också.mb81 skrev:Finns det något ställe man kan se j18 och j20s laguppställningar i träningsmatcherna? j18 förlorade med 5-1 mot Leksand nu. Misstänker att Björnfot, Grewe och gänget spelar i j20 redan?
Målvakter: Oscar Walldén, Daniel Rosengren
Första:
Victor Åström - Simon Johansson
William Wiå - Niclas Puikkonen - Erik Walli-Walterholm
Andra:
Calle Bäcklin-Neijnes - Tobias Björnfot
Oscar Jahnstedt - Fabian Nord - Felix Carenfelt
Tredje:
Anton Malmström - Oliwer Aldén
Magnus Eisenmenger - Adam Falk - Albin Grewe
Fjärde:
Jonatan Asplund