Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Stora behållningen i forumet senaste tiden är Androids fantastiska satir samt Frasses tillrättavisande av randon snubbe som skriver 3 inlägg per tanke som råkar poppa upp i hjärnan.

I övrigt hoppas jag att vi fortsätter att ha anspråk på hög placering i tacklingsligan nästa år, trots allt elände som pågår i vår kära sport. Ett auktoritärt fysiskt spel samt viljan att attackera kassen är nyckeln till framgång på alla plan. Sen får alla sossar tycka vad fan de vill.

Vi har precis fått vår, så vi hörs under sommaren i grillforumet!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

sensei skrev:
I övrigt hoppas jag att vi fortsätter att ha anspråk på hög placering i tacklingsligan nästa år, trots allt elände som pågår i vår kära sport. Ett auktoritärt fysiskt spel samt viljan att attackera kassen är nyckeln till framgång på alla plan. Sen får alla sossar tycka vad fan de vill.
Det är ju så vi alltid spelat, "järnkamin andan" innebär ju stenhårt jobb och fysiskt spel. Inget vi ska ändra på, det är en del av våran kultur och dna. Gillar det skarpt. Eric Lindros är min alla tiders favorit liksom......
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

sensei skrev:Stora behållningen i forumet senaste tiden är Androids fantastiska satir samt Frasses tillrättavisande av randon snubbe som skriver 3 inlägg per tanke som råkar poppa upp i hjärnan.

Fast att ligga högt i tacklingsligan är inget positivt. Kan ju betyda att vi inte har så mycket puck och måste oftast jaga. Ser hellre att vi har mycket puck och ligger långt nere i tacklingsligan. Skulle inte förvåna mig om majoriteter av de som vunnit SM guld de senaste 10 åren har legat långt nere på den listan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

15/16 Frölunda 14 (sist)
14/15 Växjö 11 (Näst sist)
13/14 SAIK 5
12/13 SAIK 4
11/12 BIF 10
10/11 FBK 6

Innan 10/11 finns det inte statistik som är tillräckligt lätt att få fram. Dock verkar det ju gå att tackla mycket men ändå vara framgångsrika. Dock är det ju stor skillnad på att tackla mycket och vara ett fysiskt lag. Att bygga sitt spel runt att tackla mycket är väl kanske inte så smart men att vara intensiva och fysiska (typ Brynäs) känns mer vettigt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

I övrigt är jag spänd på att se det slutgiltiga lagbygget. Jocke och Tjomme har ju en del svåra val nu. Skam an ta in Ante och Cehlin? Det är ändå två bra SHL-spelare men deras skador är ju väldigt oroande. Lyckas man knyta till sig en riktigt bra målvakt? Det finns ju många på marknaden, men även om det är stora namn så tycker jag att det är varierande kvalite på dom. Alsenfelt eller Henrik Karlsson känns vassast i mina ögon.

På backsidan är det ju rätt tunga pjäser i Hultström, Varakas och Emil som ska ersättas. Jag tror att det kommer in ett etablerat namn. Jag tror även att Urbom bli kvar.
Högström - Ny
Urbom - Fagerudd
Pettersson - Bernhardt
Falk
Något sådant tror jag att vi ställer upp med i första matchen. Antagligen Falk istället för Bernhardt i och för sig.

Framåt så lär det komma in en center med förväntad hög kvalite och en forward där man letat fynd.
Lundh - Ny - Bergfors
Ridderwall - Ljungh - Brodin
Possler - Johansson - Engvall/NY
Davidsson - Vejdemo - Davidsson
Fjällby - Hank - Ahlen

Något sådant tror jag det blir framåt.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Benjamin L. Willard skrev:
sensei skrev:Stora behållningen i forumet senaste tiden är Androids fantastiska satir samt Frasses tillrättavisande av randon snubbe som skriver 3 inlägg per tanke som råkar poppa upp i hjärnan.

Fast att ligga högt i tacklingsligan är inget positivt. Kan ju betyda att vi inte har så mycket puck och måste oftast jaga. Ser hellre att vi har mycket puck och ligger långt nere i tacklingsligan. Skulle inte förvåna mig om majoriteter av de som vunnit SM guld de senaste 10 åren har legat långt nere på den listan.
Jag får en känsla av deja-vu, har vi inte diskuterat det här tidigare? Det finns flera sätt att ligga bra till i tacklingsligan, att kategoriskt dra slutsatsen att det måste bero på att man bara jagar pucken (eller något annat negativt) är lite för enkel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81

Inlägg av mb81 »

sensei skrev:
Benjamin L. Willard skrev:

Jag får en känsla av deja-vu, har vi inte diskuterat det här tidigare? Det finns flera sätt att ligga bra till i tacklingsligan, att kategoriskt dra slutsatsen att det måste bero på att man bara jagar pucken (eller något annat negativt) är lite för enkel.
Vet inte om det var här eller någon annanstans det diskuterades. Men det är väldigt svårt att dra slutsatser över hur mycket lag tacklas och vad det betyder för resultatet. Varken åt det positiva eller negativa. Kollade tacklingsligan för denna säsong. Växjö som vann serien tacklades minst. Men även lag som har lite puck som Karlskrona,Örebro och även Leksand tacklades lite.
De lagen som tacklades mest var vi, Luleå, Färjestad, Linköping och Malmö.Så inga bottenlag men bara Linköping i den absoluta toppen. Med andra ord mycket svammel utan några belägg här.
Vet inte om man kan dra mer slutsatser om man tacklas mycket i offensiv zon kontra definsiv osv.
Det är här man vill att "SDA" eller "John Terry" kunde flika in något vettigare med bra belägg.

Sen är det en annan sak vilken hockey man tycker är underhållande och dr vet vi mycket väl var du står. :D
ciirree

Inlägg av ciirree »

Abrahamsson på Twitter: "Dif:s sportchef Joakim Eriksson om Patrik Zackrisson. ”Vill han hem till SHL är han jätteintressant för Djurgården”.

Och: "Samme Eriksson om målvakten Henrik Karlsson: ”Kommer han hem till SHL tror jag vi ligger bra till”.

Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

ciirree skrev:Abrahamsson på Twitter: "Dif:s sportchef Joakim Eriksson om Patrik Zackrisson. ”Vill han hem till SHL är han jätteintressant för Djurgården”.

Och: "Samme Eriksson om målvakten Henrik Karlsson: ”Kommer han hem till SHL tror jag vi ligger bra till”.

Samtidigt så vinner vi ingen dragkamp om andra klubbar också är intresserade.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:Abrahamsson på Twitter: "Dif:s sportchef Joakim Eriksson om Patrik Zackrisson. ”Vill han hem till SHL är han jätteintressant för Djurgården”.

Artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4658593.ab
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:

Samtidigt så vinner vi ingen dragkamp om andra klubbar också är intresserade.
Vi måste kunna lägga ganska mycket på en målvakt iallafall mtp att Tellan lägger av?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Måste kunna vara med och tävla om Zachrisson och Karlsson. OM de vill hem.
Brorsan i J18 (Mattias, tidigare j20) måste ju kunna jobba ner prislappen något.

Någon som vet om vi är och hugger på någon bra pp back? Vilka finns på marknaden?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Blev genast mycket mer sugen på hockey igen.

Tack, DIF Fotboll.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

vr6power skrev:
klintan85 skrev:Jag hoppas inte DIF satsar på Cehlin. Han har varit borta stora delar av säsongen och hans framtid känns osäker. Inte ens ett så dåligt lag som Rögle vågar att förlänga med honom. Han kan vara bra när han är som bäst men känns alldeles för ojämn. Och sen förstår jag inte varför Jocke försätter med sina finska värvningar. Alla finnar som någonsin har spelat i DIF har floppat.
Varit en del finnar i DIF som faktiskt varit bra.
De är väldigt lätträknade.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vikas skrev:Blev genast mycket mer sugen på hockey igen.

Tack, DIF Fotboll.
Fotboll... gud vad tråkigt det är o kolla på nu för tiden.. klarade det när jag var ung men numera känns det bara som man kollar på p12 elr något, svensk fotboll är så jävla dålig att man spyr!

OT: Sillen skulle jag (tyvärr) skippa, jag orkar inte med en säsong till när vi tar in nån topplirare som sen inte kan spela ett skit pga skador, sluta chansa!
Målvakten är fortfarande det jag vill se löst asap, skulle vara rätt ok med Ashålfelt, gillar inte honom men han är jävligt bra och kan tokstänga matcher.
Anfallet ser sådär ut just nu... kommer nog inte bli så mkt roligare heller, en ny ist för Matt sen blir det nog inte mkt mer kul där.
Backsidan känns som en stor chansning just nu, sticker Urbom kan det bli jobbigt att fylla alla hål men egentligen är det bara Emil som är svår att ersätta, de andra är ju medelplus lirare och borde kunna täckas upp ganska enkelt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst