Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

EspenK skrev:
Frasse skrev:
EspenK skrev:Blir av allt att döma en nagelbitare nästa år igen. Säsongen då ingen vill åka ur... Kommer värvas nåt magiskt med kommunpengar på de flesta håll.

Har svårt att förlika mig med att vi nu är ett lag som krigar i botten och aldrig utmanar uppåt. Som tvingas värvar chansningar i HA och skadebenägen spets.

Vad händer?
Alt. 1: bli räddad av en penningstark person som Peter Hunt i IFK Norrköping som vände hela den klubben.
Alt 2: Åka ur nästa säsong och vara döda som hockeyförening när det nya avtalet träder tv-avtalet träder i kraft och ligan i stort sett stängs.
Alt 3: miraklet sker då alla utvecklas nåt grymt under en säsong och vi är skadefria.
Alt 4: Stockholms stad vaknar och ger DIF samma förutsättningar som andra kommunsponsrade klubbar i Sverige.
Alt 5: Vi åker ur och hakar på KHL som Stockholm HC.

En del alternativ ger ju kräkkänsla i munnen.
Kämpa Jocke och Tjomme. Kämpa!
Du är verkligen kritisk i överkant och dessutom kan man fråga sig hur di kan dissa ett lagbygge som knappt påbörjats!
Orolig är ordet. Inte kritisk. Orolig. Har ännu inte hört något konkret som gör mig lugnare. Om det retar folk kan jag avstå från att dela med mig av denna oro. Inte min mening att röra upp några känslor. Samtidigt trodde jag att detta var ett diskussionsforum där olika tankar och åsikter kan delas kring laget vi älskar.
1. Du är orealistisk.
2. Du får räkna med att du får mothugg på ett diskussionsforum.
3. Det är ett forum och inte Twitter. Samla ihop dina tankar till ett inlägg istället för 10 stycken inom 25 minuter. Det blir svårt att diskutera något med dig när du lägger dina tankar om samma sak i olika inlägg.

/forumpolisen
Född till sportchef.
ciirree

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Ilves utslaget. Fagerudd lär presenteras snart om uppgifterna stämmer, att han är klar.
Jag gillar ändå värvningen, om han ersätter Ollas Mattsson och inte Hultström.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

android skrev:
EspenK skrev:
Frasse skrev:
EspenK skrev:Blir av allt att döma en nagelbitare nästa år igen. Säsongen då ingen vill åka ur... Kommer värvas nåt magiskt med kommunpengar på de flesta håll.

Har svårt att förlika mig med att vi nu är ett lag som krigar i botten och aldrig utmanar uppåt. Som tvingas värvar chansningar i HA och skadebenägen spets.

Vad händer?
Alt. 1: bli räddad av en penningstark person som Peter Hunt i IFK Norrköping som vände hela den klubben.
Alt 2: Åka ur nästa säsong och vara döda som hockeyförening när det nya avtalet träder tv-avtalet träder i kraft och ligan i stort sett stängs.
Alt 3: miraklet sker då alla utvecklas nåt grymt under en säsong och vi är skadefria.
Alt 4: Stockholms stad vaknar och ger DIF samma förutsättningar som andra kommunsponsrade klubbar i Sverige.
Alt 5: Vi åker ur och hakar på KHL som Stockholm HC.

En del alternativ ger ju kräkkänsla i munnen.
Kämpa Jocke och Tjomme. Kämpa!
Du är verkligen kritisk i överkant och dessutom kan man fråga sig hur di kan dissa ett lagbygge som knappt påbörjats!
Orolig är ordet. Inte kritisk. Orolig. Har ännu inte hört något konkret som gör mig lugnare. Om det retar folk kan jag avstå från att dela med mig av denna oro. Inte min mening att röra upp några känslor. Samtidigt trodde jag att detta var ett diskussionsforum där olika tankar och åsikter kan delas kring laget vi älskar.
1. Du är orealistisk.
2. Du får räkna med att du får mothugg på ett diskussionsforum.
3. Det är ett forum och inte Twitter. Samla ihop dina tankar till ett inlägg istället för 10 stycken inom 25 minuter. Det blir svårt att diskutera något med dig när du lägger dina tankar om samma sak i olika inlägg.

/forumpolisen
Tack för ditt tydliga mothugg på mina inlägg. Sakliga och tydliga. Slutsats: 10% av vad jag skriver stämmer(oklart vilka 10%). Jag är orealistisk. Mitt inlägg nämns inte i detta svar utan tydligen syftar det till ett genomgående personlighetsdrag.
/Rättshaveristen :D
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Ilves utslaget. Fagerudd lär presenteras snart om uppgifterna stämmer, att han är klar.
Jag gillar ändå värvningen, om han ersätter Ollas Mattsson och inte Hultström.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför gillar du värvningen? (Nyfiken)

Jag har noll koll på Fagerudd men han ''ersätter'' ju knappast en defensiv pjäs i Ollas.
Spela fult
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Får vi se vart Zackrisson hamnar då om dessa uppgifter stämmer.
Hoppas verkligen att Jocke gör ett försök.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... sin-klubb/
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Fanns det några rykten in från mora nu som ryker om de går upp? Tar vi något från lyxfällan då istället?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

minalman skrev:Fanns det några rykten in från mora nu som ryker om de går upp? Tar vi något från lyxfällan då istället?
Säkert engvall.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
mb81

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:
minalman skrev:Fanns det några rykten in från mora nu som ryker om de går upp? Tar vi något från lyxfällan då istället?
Säkert engvall.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Fast han har inget kontrakt med Mora. Och är han redan klar för oss så spelar det ingen roll. Lex Reideborn när han gick till Modo. Men är vi bara muntligt överens kan det bli problem om han vill spela i Mora.

Sen vet vi inte hur seriöst vi ska ta det som står i hockeybladet.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag hoppas inte DIF satsar på Cehlin. Han har varit borta stora delar av säsongen och hans framtid känns osäker. Inte ens ett så dåligt lag som Rögle vågar att förlänga med honom. Han kan vara bra när han är som bäst men känns alldeles för ojämn. Och sen förstår jag inte varför Jocke försätter med sina finska värvningar. Alla finnar som någonsin har spelat i DIF har floppat.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

klintan85 skrev:Jag hoppas inte DIF satsar på Cehlin. Han har varit borta stora delar av säsongen och hans framtid känns osäker. Inte ens ett så dåligt lag som Rögle vågar att förlänga med honom. Han kan vara bra när han är som bäst men känns alldeles för ojämn. Och sen förstår jag inte varför Jocke försätter med sina finska värvningar. Alla finnar som någonsin har spelat i DIF har floppat.
Ja, Väänänen var ju värsta floppen ...

Fagerudd känns väldigt mycket Kousa/Nordlund. Helt osugen på honom, måste finnas annat.
Örnen

Inlägg av Örnen »

klintan85 skrev:Jag hoppas inte DIF satsar på Cehlin. Han har varit borta stora delar av säsongen och hans framtid känns osäker. Inte ens ett så dåligt lag som Rögle vågar att förlänga med honom. Han kan vara bra när han är som bäst men känns alldeles för ojämn. Och sen förstår jag inte varför Jocke försätter med sina finska värvningar. Alla finnar som någonsin har spelat i DIF har floppat.
Men vaaad behöver det spela för roll?? Hur långt ska vi dra det där? Inga kanadensare, dom har alltid floppat. Amerikanare däremot har vi haft flyt med, fortsätt med dom. Skåningar verkar vara våran grej sen vi lyckades bra med Alvarez.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Varit en del finnar i DIF som faktiskt varit bra.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:
Ja, Väänänen var ju värsta floppen ...

Fagerudd känns väldigt mycket Kousa/Nordlund. Helt osugen på honom, måste finnas annat.
Men Fagerudd har gjort det helt ok i Sverige tidigare. En underskattad back i Luleå och bra i Asplöven.
Lär inte vara i närheten av samma prisklass som Kousa/Nordlund så tycker det är en orättvis jämförelse.
Känner mig mer säker med Fagerudd än Pettersson av våra backvärvningar.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Är Jocke på Alsenfelt nu eller "löser det sig" och vi sitter med två halvdugliga keepers ytterligare en säsong?
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

förevigtdjurgården skrev:Är Jocke på Alsenfelt nu eller "löser det sig" och vi sitter med två halvdugliga keepers ytterligare en säsong?
Om vi fortfarande letar målvakter är han med all säkerhet där. Han har varit det tidigare i vintras. Men gissar att Alsenfelt hamnar utomlands.

Tror nog att vi hittar en bra målvakt. Finns ovanligt många på marknaden i år.
Låst