Örnen skrev:Lidingö DIF skrev:Mattias_87 skrev:B.I.B.A skrev:Allt pekar på att vi kommer vara mycket sämre nästa år.
Kanske blir "Slaget om Stockholm" nästa år i direktkvalet.
Jag hoppas verkligen ni bättre informerade har fel, men det pekar verkligen emot att det kan bli om möjligt värre nästa säsong. Med Reideborn som första spade förbereder jag mig mentalt för Hockeyallsvenskan 18/19.
Klart att Reideborn inte bli förstamålvakt.
Media har ju rapporterat om Alsenfeldt, Gustavsson, Svedberg, Karlsson... Allt pekar på att DIF är redo att spendera på förstamålvaktsposten.
Att vi är intresserade av de spelarna betyder inte att vi kommer få dem. Skulle inte förvåna mig det minsta om vi landar en chansvärvning på målvaktssidan och låter "Adam och den nya killen konkurrera om förstaspaden". Hoppas såklart jag har fel.
I övrigt har det pratats länge om att forwardssidan till nästa säsong är klar. Dock ska vi släppa vår bästa forward, Matt, och bland tilltänkta nyförvärv pratas det om ynglingar eller allsvenska spelare. Karlkvist, Anton Holm, Stenlund, Dahlström och en halvskadad Engqvist. Absolut inga dåliga spelare, men inte heller några man kan ta in som spetsvärvningar och förvänta sig ska äga spelet (Förutom Engqvist om han är frisk). Såna spelare behöver tid och utrymme att utvecklas och komma in i SHL-spelet, såsom Linus Johansson har gjort i år.
På backsidan tappar vi Varakas, Hultström och Emil Johansson. Kanske även Urbom. Hittills har vi plockat in en ECHL-back och en finne som tidigare misslyckats etablera sig i SHL. Återigen, säger inte att de är nödvändigtvis är dåliga spelare, men kan de komma in och spela som toppbackar i SHL plötsligt? Ytterst tveksamt.
Jag tycker gnagets senaste SHL-sejour är ett bra exempel på vad jag är rädd att vi försöker göra just nu. Värva tidigare rejects eller allsvenska stjärnor och hoppas det fungerar. Har man tur funkar det en säsong eller två (Typ Gynge, Rosén) men upprepar man det så kommer man förr eller senare till punkten där chansningarna misslyckas och man rasar ur SHL.
Avgå Jocke.