Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Visst är det trist att känna att vi även nästa säsong kommer konkurrera på lägre halvan av tabellen. Något måste göras åt ekonomin så att vi kan bli en seriös utmanare till semi och final. Nu känns nästa säsong som ytterligare en kniven mot strupen säsong.

Ge oss lite hopp nu Jocke och Tjomme.( låter för övrigt som ett par alkisar på plattan).
AirQ

Inlägg av AirQ »

Gillar iof tänket, skaffa en relativt billig stome och nöta in ett sittande spelsystem samt bygga ekonomi under ett par säsonger, sen om inte planeringen totalt fallerar så bör man ha råd att värva riktigt bra spets under något år, samt ha en samspelad stome som står för grovjobbet samt inspelade junisar på samma tänk.
EspenK

Inlägg av EspenK »

AirQ skrev:Gillar iof tänket, skaffa en relativt billig stome och nöta in ett sittande spelsystem samt bygga ekonomi under ett par säsonger, sen om inte planeringen totalt fallerar så bör man ha råd att värva riktigt bra spets under något år, samt ha en samspelad stome som står för grovjobbet samt inspelade junisar på samma tänk.
Mycket måste dock samspela för att detta ska falla väl ut.
JulesAttar

Inlägg av JulesAttar »

DIF har givit Henrik Karlsson ett kontraktsförlag men han tjänar lite för bra där borta just nu för att vara helt övertygad om att åka hem http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

JulesAttar skrev:DIF har givit Henrik Karlsson ett kontraktsförlag men han tjänar lite för bra där borta just nu för att vara helt övertygad om att åka hem http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254
Spännande! Hur långt borta verkar det vara?
JulesAttar

Inlägg av JulesAttar »

Skidlöparn skrev:
JulesAttar skrev:DIF har givit Henrik Karlsson ett kontraktsförlag men han tjänar lite för bra där borta just nu för att vara helt övertygad om att åka hem http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254
Han har fått 200-250 k i månaden som förslag, men drar ju in 5 miljoner netto därborta. Sen har han ju sociala relationer här i Stockholm
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

JulesAttar skrev:
Skidlöparn skrev:
Han har fått 200-250 k i månaden som förslag, men drar ju in 5 miljoner netto därborta. Sen har han ju sociala relationer här i Stockholm
Bild

En sak som är säker han klär sig fint i våra färger i alla fall! :wink:
Bild
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Vi har juniorer som jag hellre ser får chansen än att plocka in backar utifrån. Forwardssidan är jobbigare och gör skulle en frisk (med betoning på frisk) fläkt vara att föredra.
Vi har duktiga junisar men inte direkt någon på forwardssidan som kan plockas in och leverera redan nästa säsong.
Bernhardt är väl den enda junioren som sagt av Örnen som känns given. Han ser jag gärna gå in som topp-6 back kommande säsong.

Sen är bara Högström och Falk under kontrakt. Normalt har man väl iaf 8 backar. Så givetvis måste några komma utifrån.
Vi har ingen förutom Bernhardt(och han har väl också en bit kvar) som är i närheten av Emil, Hultström och Varakas.
Det finns ju flera junisar som är lovande på backsidan än Bernhardt. Några som dessutom fått förtroende i landslagets juniortrupper och inte gjort bort sig. Typ Asplund. Sen är det ju ett par som kommer upp i "vuxen" ålder redan före säsongsöppningen som håller rätt bra nivå.
Lönemässigt tar jag ju hellre en Johansson eller Asplund före nån avdankad eller mätt lirare. Utfyllnad som klarar nivån och inte kostar skjortan så vi har råd med spets.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AirQ

Inlägg av AirQ »

EspenK skrev:
AirQ skrev:Gillar iof tänket, skaffa en relativt billig stome och nöta in ett sittande spelsystem samt bygga ekonomi under ett par säsonger, sen om inte planeringen totalt fallerar så bör man ha råd att värva riktigt bra spets under något år, samt ha en samspelad stome som står för grovjobbet samt inspelade junisar på samma tänk.
Mycket måste dock samspela för att detta ska falla väl ut.
Självklart så är det inte en lätt väg att gå, därimot tror jag att det är _rätt_väg.
Köpe lag håller aldrig i längden, men faller ett sånt här tänk väl ut så kan vi mycket väl vara kandidater för SM guld i 4-5 år i rad, och då kommer sponsorer och publiken med på köpet och då har vi all möjlighet att bli en ledande storklubb igen.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Vi har juniorer som jag hellre ser får chansen än att plocka in backar utifrån. Forwardssidan är jobbigare och gör skulle en frisk (med betoning på frisk) fläkt vara att föredra.
Vi har duktiga junisar men inte direkt någon på forwardssidan som kan plockas in och leverera redan nästa säsong.
Bernhardt är väl den enda junioren som sagt av Örnen som känns given. Han ser jag gärna gå in som topp-6 back kommande säsong.

Sen är bara Högström och Falk under kontrakt. Normalt har man väl iaf 8 backar. Så givetvis måste några komma utifrån.
Vi har ingen förutom Bernhardt(och han har väl också en bit kvar) som är i närheten av Emil, Hultström och Varakas.
Det finns ju flera junisar som är lovande på backsidan än Bernhardt. Några som dessutom fått förtroende i landslagets juniortrupper och inte gjort bort sig. Typ Asplund. Sen är det ju ett par som kommer upp i "vuxen" ålder redan före säsongsöppningen som håller rätt bra nivå.
Lönemässigt tar jag ju hellre en Johansson eller Asplund före nån avdankad eller mätt lirare. Utfyllnad som klarar nivån och inte kostar skjortan så vi har råd med spets.
Jag tror vi missförstår varandra lite här. Jag förespråkar nästan alltid att ta in juniorer som bredd för att kunna spetsa laget lite mera. Ser gärna Asplund eller någon annan juniorback får träna en del med a-laget i sommar och även går in som åttonde back i truppen.
Men känns lite för tidigt att ersätta Emil Johansson med typ Asplund. Backarna till de två första backparen vill jag ha in bra meriterade backar till.
Men känns bra att vi har Högström under kontrakt. Förra säsongen saknade vi verkligen en förstaback när säsongen körde igång. Så jag känner mig ändå rätt trygg!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ny spelare kommer presenteras idag
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tror inte särskilt mycket på denna värvning och känns som Jocke gör samma misstag igen som letar i finska ligan...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40607

Marcus Fagerudd klar
ciirree

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:Tror inte särskilt mycket på denna värvning och känns som Jocke gör samma misstag igen som letar i finska ligan...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40607

Marcus Fagerudd klar
Hoppas du skojar...
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

Hm inte så man ramlar baklänges direkt
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jurgarden/
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »