Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Fast det där förändrar inget om han skulle flytta till Nordamerika. Att han skulle byta klubb i Sverige var väl rätt osannolikt.jsson skrev:Söderström stannar i HV, intressant...
http://www.hockeysverige.se/2017/03/16/ ... ar-i-hv71/
Jocke och Tjomme kan väl snacka lite om lagbygget inför nästa. Vad ska in? Skulle vara skönt med lite info eller måste vi vänta in i maj?
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Får nog låta samtliga landa först innan vi börjar snacka om nästa säsong.EspenK skrev:Jocke och Tjomme kan väl snacka lite om lagbygget inför nästa. Vad ska in? Skulle vara skönt med lite info eller måste vi vänta in i maj?
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... ar-mot-nhl
Hultström siktar på spel i NHL alternativt AHL.
Hultström siktar på spel i NHL alternativt AHL.
hepp! Vart är hemåt för han då? Sthlm är det åtminstone. Med familj och en fru som har det besvärligt så kanske han vill "hem" till Sthlm. Hade i varje fall varit en trevlig värvning.furan85 skrev:Davidsson skrev:Tveksamt om Djurgården är "hemåt" för Möller.furan85 skrev:Går Oscar Möllers kontrakt ut med saik? Läste nånstans 2017. Om det är så ska vi fan göra allt för att få hem honom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote
Jag förstår vad du menar å du förstår säkert mig. Ja den värvningen hade varit grym.
Absolut! Jävligt störande bara att få se han i den fula tröjan ett år till.mb81 skrev:Fast det där förändrar inget om han skulle flytta till Nordamerika. Att han skulle byta klubb i Sverige var väl rätt osannolikt.
Wikegårds järnkaminer
Efter Expressens skriverier var det konstigt nog en lättnad att höra Hultström säga att han siktar på NHL/AHL rakt av. Att se honom i typ Skellefteå hade gjort för jävla ont.
-
Möller och Engqvist är vänner sen ungdomsåren, båda kom från Spånga till DIF när de var juniorer så är inte helt omöjligt att lyckas få signa Möller.
Håller med men AOM tycker jag har potential att nå upp dit Varakas och Urbom håller till givet lite tid. Han är ung och har en hel del som talar för honom. Man får ju tänka på att hans säsong knappast hade de bästa av förutsättningar heller.BOMBOM BOUCHARD skrev:Varakas blir i stort sett omöjlig att ersätta med vår ekonomi.pulverapa skrev:Varakas ersättare heter Jesper Pettersson.
Bra i serien (en del mindre bra matcher).
Grym i slutspelet, klarar det fysiska spelet suveränt och har tillsammans med Urbom och Högström varit de backar som hållit klart högst nivå.
Högström
---------toppklass-----------
Urbom, Varakas
Johansson
-------------------tveksamt----------
Hultström
Falk, AOM
Typ så, om ni fattar min rangordning. Gäller att vara på rätt sida strecket.
Det var ju AOM i rygg på Englund mot NHL, tills han bröt benet i JVM.
Högga är outstanding. Jag anser att han är en av de absolut bästa backarna i SHL.
Hulta, not so much. Han har helt klart en potential som är förstalina-i-NHL-mässig men det är något som inte klickar riktigt.
Ville.... Tycker Tjomme borde (om de inte redan gjort det) sträcka ut en LÅNG arm och fiska in honom med typ ett två-treårskontrakt, förutsatt att han inte redan bestämt sig för Finland.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Så mycket som en av våra scouter har hängt i Schweiz under året så känns det rimligt att det kommer minst en värvning därifrån.
Född till sportchef.
Undra om Dicken är av intresse för oss? Dock är han skadad, så ett osäkert kort. Men han hade jag velat se, då löser sig pp situationen iallafall.
Som om inte Mackangate var nog.furan85 skrev:Undra om Dicken är av intresse för oss? Dock är han skadad, så ett osäkert kort. Men han hade jag velat se, då löser sig pp situationen iallafall.
Dick SKA INTE spela i DIF, PUNKT!
-
Verkligen inte. Råtta!Caveman skrev:Dick SKA INTE spela i DIF, PUNKT!
Och vi har redan bajare och råttor så det räcker.
Gillar inte denna värva Stockholmaregrej när det handlar om bajare och aikare.
Hellre en neutral lantis som uppskattar DIF, likt Högström