SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 15/3-2017
Re: SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 15/3-
Märkligt, jag satt just och tänkte att matchen kan komma att avgöras av en "indianare" från ett tröttkört DIF, och så kan det visa sig bli tvärtom. Den som lever får se.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med. Han verkligen älskar sitt Dansbandsträsk och det blir helt enkelt att stänga av ljudet.Magnutz skrev:Klarar inte av Åke Unger... Säkert snäll men det funkar inte när han gurglar fram "FggggggurgelBguuuurgelK" - det blir för mkt hemma-match för kaffe då.
Hank valde dock rätt match. Stor applåd.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jag kan sträcka mig till att Urbom ibland orsakar "onödiga" utvisningar.South_Exil skrev:Behöver inte dra hjälmen. Med normal domare är det PP för oss om man är lite kylig. Du kan ha pondus som back utan att dra 50% av dina tvåor utanför spel och efter avblåsningsensei skrev:Nej, det skickar helt fel signaler att det skulle vara hur lungt som helst att åka på och hacka på vår målvakt. Urbom var om något för snäll.South_Exil skrev:Pissdomare. Men urbom måste vara Lugn.
Ibland blir det så här, det blev fel.
Men i de flesta sådana här fall så blir resultatet 2+2 resp 2 alt. 4vs4. Nu blev det inte så pg a domarmisstag och det är alltid lätt att vara efterklok.
I det stora hela så ligger det dock i vårt intressa att ordentligt markera på övergrepp på målvakten, det tror jag på till 100%.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vi är bättre ja. Folk gapar och skriker men skotten kommer utifrån och, oftast, har vi ingen Löfbergs inne framför kassen. Nästan så man spanar efter Säcken i båset.förevigtdjurgården skrev:Jag tycker fortfarande att vi spelar bättre ishockey än FBK. Vi är hetare på kasse, hetare i fysiska spelet, snabbare och rappare. Vi är förbi andra perioden nu, 1-1 med andan i halsgropen. Kom igen nu för i helvete Djurgårn, finns mycket mer ishockey att spela i år
Vi har dock förmågan att trycka ner FBK som senast. Det är inte deras forwards vi skall oroa oss för så kan vi flytta upp så kanske det blir favorit i repris. Minus förlängningen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Ska han spela över gränsen så kan han väl åtminstone göra det smart? Dra av hjälmen en meter ifrån domaren efter utebliven utvisning? I den här matchen? Rappa över vaden eller något istället. Var lite diskret.sensei skrev:Jag kan sträcka mig till att Urbom ibland orsakar "onödiga" utvisningar.South_Exil skrev:Behöver inte dra hjälmen. Med normal domare är det PP för oss om man är lite kylig. Du kan ha pondus som back utan att dra 50% av dina tvåor utanför spel och efter avblåsningsensei skrev:Nej, det skickar helt fel signaler att det skulle vara hur lungt som helst att åka på och hacka på vår målvakt. Urbom var om något för snäll.South_Exil skrev:Pissdomare. Men urbom måste vara Lugn.
Men i de flesta sådana här fall så blir resultatet 2+2 resp 2 alt. 4vs4. Nu blev det inte så pg a domarmisstag och det är alltid lätt att vara efterklok.
I det stora hela så ligger det dock i vårt intressa att ordentligt markera på övergrepp på målvakten, det tror jag på till 100%.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Lidingö DIF skrev:Håller med. Han verkligen älskar sitt Dansbandsträsk och det blir helt enkelt att stänga av ljudet.Magnutz skrev:Klarar inte av Åke Unger... Säkert snäll men det funkar inte när han gurglar fram "FggggggurgelBguuuurgelK" - det blir för mkt hemma-match för kaffe då.
Hank valde dock rätt match. Stor applåd.
https://www.jarnkaminerna.se/forum/view ... 1&start=20
Förvisso från ett forum. Men sett/läst/hört det på fler ställen.
Senast redigerad av South_Exil den 2017-03-15 20:35:26, redigerad totalt 1 gånger.
Hank var SÅ värd det målet. Blir uppriktigt glad för mer än bara kassen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alexander Johansson ska ha stryk. Punkt slut.
Sedan kan Urbom göra det snyggare utan att åka ut.
Ljunghs spel i egen zon. Få ut pucken. Han slarvar nåt oerhört.
Jonson Fjällby istället för Vejdemo? Tror kedjan blir för offensiv.
Vejdemo måste dock börja utvecklas i rätt riktning igen.
En enorm glädje över att just Hank fick göra mål. Han är jävligt ofta på rätt plats och nu fick han sätta dit den riktigt snyggt med ett direktskott.
Gnäll inte på Urbom, ihop med Linus Johansson våra två skönaste lirare som verkligen står upp hela tiden.
Märkligt dock att vårt BP går från sanslöst bra till sanslöst dåligt, igen...
PP ser ju riktigt bra ut nu, viktigt!
Gnäll inte på Urbom, ihop med Linus Johansson våra två skönaste lirare som verkligen står upp hela tiden.
Märkligt dock att vårt BP går från sanslöst bra till sanslöst dåligt, igen...
PP ser ju riktigt bra ut nu, viktigt!
Vejdemo skulle ju lätt har fått med sig två tre utvisningar om detta varit en seriematch. Tycker han varit bra men inte med den sköna respektlöshet som Fjällby har.EspenK skrev:Alexander Johansson ska ha stryk. Punkt slut.
Jag är kluven. Gillar domarnivån. Det är slutspel (ish), och spelarna håller nivån även om det är tufft och lite fult. I like it!
"Kul" idé att ha mickofån på tränaren under matchen. Jag tror att Leffe "Flanell" Carlsson sa och skrek EXAKT det han tänker...
"Bra" idé.
Mm.

"Bra" idé.
Mm.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Precis, egentligen vill han mördaMagnutz skrev:"Kul" idé att ha mickofån på tränaren under matchen. Jag tror att Leffe "Flanell" Carlsson sa och skrek EXAKT det han tänker...
"Bra" idé.
Mm.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Absolut. Vill bara vara lite försiktig när det gäller att i efterhand recensera en i grunden sund reaktion på att vår målvakt blir attackerad.Jim Morrison skrev:Ska han spela över gränsen så kan han väl åtminstone göra det smart? Dra av hjälmen en meter ifrån domaren efter utebliven utvisning? I den här matchen? Rappa över vaden eller något istället. Var lite diskret.sensei skrev:Jag kan sträcka mig till att Urbom ibland orsakar "onödiga" utvisningar.South_Exil skrev:Behöver inte dra hjälmen. Med normal domare är det PP för oss om man är lite kylig. Du kan ha pondus som back utan att dra 50% av dina tvåor utanför spel och efter avblåsningsensei skrev:Nej, det skickar helt fel signaler att det skulle vara hur lungt som helst att åka på och hacka på vår målvakt. Urbom var om något för snäll.South_Exil skrev:Pissdomare. Men urbom måste vara Lugn.
Jag tar hellre en back som har bra reaktioner (som absolut kan finslipas) än en spelare som låtsas om att inte se något och titta bort, även om det blir någon utvisning då och då.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Nej. Det ena behöver inte utesluta det andra dock. Allt jag förespråkar är mer smartness och mindre hot head.sensei skrev: Absolut. Vill bara vara lite försiktig när det gäller att i efterhand recensera en i grunden sund reaktion på att vår målvakt blir attackerad.
Jag tar hellre en back som har bra reaktioner (som absolut kan finslipas) än en spelare som låtsas om att inte se något och titta bort, även om det blir någon utvisning då och då.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2017-03-15 20:42:25, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Härda ut och sätt 2-4 i tom kasse.