Ja nu kan det ju gå precis hur fan som helst... fbk spöket är dödat, ryno är avstängd, vår målis är skakis igen, vårt PP funkar, vårt BP funkar inte... allt är fan helt upponer och det känns verkligen helt omöjligt att gissa hur detta slutar.
Jag tror dock att första målet vinner... kommer bli oerhört tungt för laget som släpper in första och sen behöva jaga, blir det 2-0 i nån kontring sen så kommer inte den som hamnat efter att kunna hämta sig.
Skygglapparna av, kör som fan!
SHL 8delsfinal 2: Djurgårdens IF - fbk.
Re: SHL 8delsfinal 2: Djurgårdens IF - fbk.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag hade hoppats dom matchat Tellan förra matchen. Kunde varit sista hemmamatchen och ja skall vi nu på ett bananskal halka långt i slutspelet behövs bägge vara igång.captcash skrev:Ja nu kan det ju gå precis hur fan som helst... fbk spöket är dödat, ryno är avstängd, vår målis är skakis igen, vårt PP funkar, vårt BP funkar inte... allt är fan helt upponer och det känns verkligen helt omöjligt att gissa hur detta slutar.
Jag tror dock att första målet vinner... kommer bli oerhört tungt för laget som släpper in första och sen behöva jaga, blir det 2-0 i nån kontring sen så kommer inte den som hamnat efter att kunna hämta sig.
Hoppas han står denna bortamatch iaf, Adams tokflyt har ju börjat lägga sig.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- Lee Harvey Oswald
Jag tycker det finns en tydlig skillnad mellan dessa båda lag, vilket till viss del också förklarar tabellplaceringen.captcash skrev:Ja nu kan det ju gå precis hur fan som helst... fbk spöket är dödat, ryno är avstängd, vår målis är skakis igen, vårt PP funkar, vårt BP funkar inte... allt är fan helt upponer och det känns verkligen helt omöjligt att gissa hur detta slutar.
Spelet i egen zon under press, där är FBK lite kyligare/skickligare än DIF, dom lyckas oftare spela sig ur egen zon.
Tar KaffeSump en 2-0 ledning ikväll, ja då är det nog stekt.
DIF kan däremot lätt tappa samma ledning, eftersom vi är mindre stresståliga.
Sedan gynnas FBK mer av Grishockey-nivån som höjts lite i och med Play in, dom är okrönta mästare i halv-screening/interference.
Dom gör precis så där lagom mycket så domarna låter bli att blåsa.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fast just det där tyckte jag vi gjorde senast, det var tom så att jag uppmärksammade det iaf och några ggr tänkte att det där har jag inte sett innan. Lite klassiska basket-screeningar.Lee Harvey Oswald skrev:
Jag tycker det finns en tydlig skillnad mellan dessa båda lag, vilket till viss del också förklarar tabellplaceringen.
Spelet i egen zon under press, där är FBK lite kyligare/skickligare än DIF, dom lyckas oftare spela sig ur egen zon.
Tar KaffeSump en 2-0 ledning ikväll, ja då är det nog stekt.
DIF kan däremot lätt tappa samma ledning, eftersom vi är mindre stresståliga.
Sedan gynnas FBK mer av Grishockey-nivån som höjts lite i och med Play in, dom är okrönta mästare i halv-screening/interference.
Dom gör precis så där lagom mycket så domarna låter bli att blåsa.
Ge mig en ny matchtråd!