SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 11/3-2017
Re: SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 11/3-
Grymt bra period. Synd att inte Reiderborn, mirakulöst, kunde göra sin första räddning i slutspelet...
Sitter precis i linje. Känns fan som den är mitt i målet och går rakt igenom Adam. Men han kom ju djävligt nära.daaviid skrev:Så onödigt. Nu fick dom syre igen.
Knepigt där med Ryno, vi får se vad experterna i studion säger. Jag kan nog tycka att domarna hamnade rätt i 2+10. Tror det är oundvikligt med liknande situationer med långa spelare vs. något kortare, knepigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev:Knepigt där med Ryno, vi får se vad experterna i studion säger. Jag kan nog tycka att domarna hamnade rätt i 2+10. Tror det är oundvikligt med liknande situationer med långa spelare vs. något kortare, knepigt.
Båda fötterna ser ut att lämna isen. Det avgör det för mig. Matchstraff!
Såg precis målet i repris, skottet är jävligt hårt. Jag tror inte Adam hinner reagera.Malto skrev:Sitter precis i linje. Känns fan som den är mitt i målet och går rakt igenom Adam. Men han kom ju djävligt nära.daaviid skrev:Så onödigt. Nu fick dom syre igen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL-Åttondelsfinal : Färjestad BK - Djurgårdens IF 11/3-2017
Han borde slippa matchstraff men tvingas att välja amputation av fötterna eller huvud för att komma ner i spelbar längd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Visst. Studion verkar tycka så också.EspenK skrev:sensei skrev:Knepigt där med Ryno, vi får se vad experterna i studion säger. Jag kan nog tycka att domarna hamnade rätt i 2+10. Tror det är oundvikligt med liknande situationer med långa spelare vs. något kortare, knepigt.
Solklart matchstraff med dagens regler. Ingen tvekan.EspenK skrev:sensei skrev:Knepigt där med Ryno, vi får se vad experterna i studion säger. Jag kan nog tycka att domarna hamnade rätt i 2+10. Tror det är oundvikligt med liknande situationer med långa spelare vs. något kortare, knepigt.
Haha, ett annat kanske enklare alternativ är att ha en minimumlängd på spelarna, typ som attraktionerna på grönan.minalman skrev:Han borde slippa matchstraff men tvingas att välja amputation av fötterna eller huvud för att komma ner i spelbar längd.
Man vet ju att Ryno kommer avgöra idag sen är han avstängd i hela kvartsfinalserien.
daaviid skrev:Såg precis målet i repris, skottet är jävligt hårt. Jag tror inte Adam hinner reagera.Malto skrev:Sitter precis i linje. Känns fan som den är mitt i målet och går rakt igenom Adam. Men han kom ju djävligt nära.daaviid skrev:Så onödigt. Nu fick dom syre igen.
Japp. Adam gör det bra. Det är Hank som är ivrig och Urbom som täcker Adam.
Min lösning på hela det här problemet är ju att återgå till 80-talets mjuka armbågsskydd. Det skulle ta mig fan lösa hela problematiken.
Vem sköter musiken i pausen? Bäst på hela säsongen.
falk på nån av Luleå spelarna. Exakt samma tackling som gav fem matcher tror jag.daaviid skrev:Solklart matchstraff med dagens regler. Ingen tvekan.EspenK skrev:sensei skrev:Knepigt där med Ryno, vi får se vad experterna i studion säger. Jag kan nog tycka att domarna hamnade rätt i 2+10. Tror det är oundvikligt med liknande situationer med långa spelare vs. något kortare, knepigt.
Kommer Max bli tre för Ryno. Kanske ingenting. Det är ju Ryno och Färjestad vi pratar om...
Ryno kommer stänka in minst ett mål idag. Bra jobbat zebror.
Vi måste göra minst två till för att vinna idag. Tro mig.
Måste fortsätta köra!
Måste fortsätta köra!