Djurgårdens IF - Tappara, 30/8 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.

Hur går det ikväll?

Lugnt, solklar vinst!
5
19%
Det blir jämt men vi vinner knappt!
21
78%
Tyvärr, förlust!
1
4%
Ny uddamålsförlust!
0
Inga röster

Antal röster: 27

Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jag tippar att det blir 2-1
Fnatte79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fnatte79 »

Lite tamt med skott... Lite många utvisningar kanske...
Om vi vänder på steken tills nästa match så!

Tror vi går upp på 6:e plats nu... så en vinst mot kaffepojkarna skulle sitta fint så vi får behålla vår 6:e plats
får då har vi kvällsmatch på Fredag nästa vecka när det sänds på TV, så hinner jag hem från jobbet för att titta!
:roll:
DIF 4 Ever
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

fnatte// sänds på tv? vilken kanal?
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

jensa öhling skrev:fnatte// sänds på tv? vilken kanal?
TV4 Sport
DIF 4 Ever
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Friday 7 September 2007 - Final Weekend!
Team 7 - Team 8 Helsingin jäähalli (Helsinki), 15:30
Team 5 - Team 6 Helsingin jäähalli (Helsinki), 19:30

Saturday 8 September 2007 - Final Weekend!
Team 3 - Team 4 Helsingin jäähalli (Helsinki), 15:00
Team 1 - Team 2 Helsingin jäähalli (Helsinki), 19:00

(All times are local.)

Alla matcher sänds på TV4 Sport... en timme innan ovan tid (finnarna är 1h före ju).
DIF 4 Ever
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Hoppas också det så jag hinner hem från skolan!
100% DJURGÅRDSJ***L
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bra med seger!

Intressant är att så många har klagat på Frylén över hans +/- förra säsongen men nu har han bäst i DIF med 7 mål framåt och 0 insläppta på sex matcher.
i
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Och herr blårandig lyckades pricka in slutresultatet :D
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ytterst förvånande att vi lyckats vinna två matcher, men någon gång skall väl även pucken glida vår väg. Dock som jag sagt tidigare man skall ta denna typ av matcher med en stor nypa salt då man inte vet med vilken inställning lagen går till kamperna.

Det jag menar med detta är att i matcher som dessa kanske inte spelare ger 100% i alla lägen vilket gör att det med största säkerhet blir några procent enklare att både försvara sig i boxplay samt spela PP då spelarna inte har det fokus som finns när det börjar gälla poäng.

Däremot är det ytterst positivt att unga spelare från våra egna led får chansen att visa upp sig och dessutom spelar bra. Skönt att se en junior lyckas och än skönare att se han lyckas i en vettig omgivning. Har skrikit mig hes på att unga spelare måste spela med lite kvalité / rutin runt sig annars får de inte rätt uppbackning för att lyckas. Guter har fått detta i två matcher och visar sitt kunnande eller kanske snarast skall säga att han får chansen att visa upp sig. Bara att hoppas att denna trend håller i sig. Ser mycket hellre att truppen fylls på med hungriga junisar jämfört med att det köps in någon okänd finne eller liknande. Skall man plocka in spelare bör dessa tillföra spetsegenskaper. Gör de inte detta finns det ingen anledning att betala dyra pengar för breddspelare....

det behövs dock fortfarande en anfallare av klass samt helst även en back av bra kvalité för att lagbygget skall kännas hyfsat rustat för elitserien. Tyvärr tror jag inte vi får se några flera namn utan istället kommer det att komma ett tungt namn av Sjögrren klass när Januarifönstret öppnar.

Fortfarande väldigt nyfiken på hur man kan kalla detta satsning samt vilka personer det år som förhandlar med spelare man vill knyta till sig. Känns inte som detta jobb sköts direkt bra tyvärr.

dock kan jag fölåta alla dessa svikna löften om spelare om ledningen istället klarar av att få till ett avtal med någon allsvensk förening. Avtalet skall göra gällande att DIF lånar ut 5 unga spelare som står på gränsen till att platsa i A-laget. Istället för att nöta bänken och inte få spela i elitserien bör de istället få spela och hårdna till i Allsvenskan. Görs detta inbillar jag mig att vi kan få fram fler unga spelare som utan problem kan bli habila elitspelare.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tabellen efter sex omgångar:
1. FRÖ 6 23-18 11
2. KÄR 6 21-19 9
3. TAP 6 16-13 8
4. FBK 6 22-21 7
5. TPS 6 19-19 7
6. DIF 6 18-16 5
7. LHC 6 12-15 4
8. HEL 6 14-24 4
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Såg matchen igår och matchen som helhet inte var speciellt bra varken från Djurgårdens eller Tapparas sida, men hel del ljusglimtar ändå med några fina djupledspass från backarna bland annat från hårt kritiserade Frylèn blandat med fint klapp-klapp spel dock allt för sällan.

Blev riktigt imponerad a DIF:s defensiv i alla fall dem första 10-15 minutrarna i 1:a perioden, dem kom i princip ingenstans då dock hade försvaret stora problem när dem Tappara fick lite snurr i anfallszon men å andra sidan fick DIF också det Tapparas zon, så summa summarum så gjorde försvaret en riktigt stabil insats, visst helt prickfritt var det inte och det finns brister men sånt går att rätta till.

- Rönnmark är fortfarande dålig.

- Printz är en fullgod ersättare till Daniel Fernholm.

-Ronnie Pettersson är fortfarande KUNG!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

blårandigt skrev:Tips : 2-1 DIF
Vad va de jag sa? :wink:
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Zink skrev:Skönt! Äntligen en uddamålsvinst =)
Jag hade hellre sett 10-0 :wink:
Skriv svar