Mattias_87 skrev:Vad skulle ni säga är det viktigaste att förbättra tills nästa säsong? Jag har personligen svårt att sätta fingret på det, men jag är jäkligt nöjd med backspelet.
Effektiviteten framåt är dåligt. Är det dålig coachning/tränare eller för dåliga forwards? Jag har svårt att säga vad.
A: För få spetsar bland forwards, det saknas individuell kompetens för att lirka upp försvar och B: ett snustorrt spelsystem som inte genereras spelvändningar och bara leder till utboxning.
Sen att C: tränaren väntar 42 omgångar med att lyfta upp Linus från fjärde, fortsätter lira Vejdemo, inte ger Ikonen chansen och sätter in Falk vid offensiv tekning med 4 minuter kvar och en puck ner ikväll hjälper inte heller.
Håller med helt på A & C förutom Vejdemo.
Spelsystemet är väl inget större fel på förutom kreativitet i a-zon men det handlar ju mycket om individuell kompetens. Vi har haft spel-puckövertag i de flesta matcherna och så föredrar jag att ha det. Än att backa hem och kontra.
Rudi skrev:Man får lov att respektera att det här med sport inte är på liv och död för alla. Vi ska nog faktiskt vara väldigt glada för att det är så också.
håller med dig...är nog bara generation lätt kränkt som är i farten igen .?
Påminner om att personangrepp inte är tillåtna på forumet. Flera inlägg - och inlägg som quotat dessa - har därför tagits bort. Håll en god ton även om ni inte håller med om andras åsikter eller ageranden.
Jag gick för långt med att skriva om låtsas djurgårdaren i publiken. Hade räckt att jag skrivit vidrig o att det gör mig äcklad. Var väll passion för djurgården .Jobbigt o vara genaration medelålders lättkränkt person. Får även be om ursäkt å min fars vägnar 70+are.
gaspo skrev:Jag gick för långt med att skriva om låtsas djurgårdaren i publiken. Hade räckt att jag skrivit vidrig o att det gör mig äcklad. Var väll passion för djurgården .Jobbigt o vara genaration medelålders lättkränkt person. Får även be om ursäkt å min fars vägnar 70+are.
Alla tycker vi det är en mupp som gör så . Är inte ens värd och bry sig om .nu går vi vidare och släpp ut den ilskan imorgon på matchen mot Färjestad istället .
gaspo skrev:Jag gick för långt med att skriva om låtsas djurgårdaren i publiken. Hade räckt att jag skrivit vidrig o att det gör mig äcklad. Var väll passion för djurgården .Jobbigt o vara genaration medelålders lättkränkt person. Får även be om ursäkt å min fars vägnar 70+are.
Alla tycker vi det är en mupp som gör så . Är inte ens värd och bry sig om .nu går vi vidare och släpp ut den ilskan imorgon på matchen mot Färjestad istället .
Visste väll att det var fler än jag som tyckte likadant . Bara det att jag klara inte av o hålla ilskan inne,utan var dum nog att skriva av mig .
Ja det kommer från min stämma ljuda kraftfullt imorgon. Imorgon hoppas jag Hank,Eriksson,Varakas,Urbom spelar på gränsen fullt ut. För domarna kommer få det rikitigt,riktigt tufft imorgon
Mattias_87 skrev:Vad skulle ni säga är det viktigaste att förbättra tills nästa säsong? Jag har personligen svårt att sätta fingret på det, men jag är jäkligt nöjd med backspelet.
Effektiviteten framåt är dåligt. Är det dålig coachning/tränare eller för dåliga forwards? Jag har svårt att säga vad.
Powerplay.
Måste vara det sämsta PP i historien av Elitserien/SHL. Choachning samt total avsaknad av pucktrygga spelfördelare.
Hade vi haft Ljung som inte varit under isen, hade det sett bättre ut, men smärtsamt tydligt att vi inte lyckats ersätta Thoresen och Sörensen.
Tror Jocke Eriksson behövs mer på isen än på kontoret om jag skall vara ärlig.
Tycker att en läropeng från säsongen 16/17 är att Ohlsson bör kompletteras med någon mer hetlevrad ass.. Förra året var Roger the psycho-bad cop-komplementet.
Ohlsson framstår som för snäll. Inte minst mot domarna - med all respekt för att man som DIF inte gnäller på domaren efter match så är det fritt fram under match.
Domaren som missar trippingen på Ljungh innan 3-1 måste bli kölhalad. Nu verkar ingen reagera. Och det var likadant efter J Lindströms slashing första borta mot SAIK.
Måste säga, kaffe till trots, att några av de mest underhållande matcherna i SHL som jag sett å år har varit mellan DIF-FBK. Och det med lag som fisk och växjö i serien som ändå spelar en hockey som är bra rent underhållningsmässigt.
Inte alltid vackert men intensitet, fysik, vilja, hjärta och riktig hockey som den skall vara, underhållande att titta på helt enkelt. Sen tycker jag domarna har varit halvt ok även om jag gärna sett att de agerat mer som i tredje perioden under hela matcherna.
Så länge spelarna kan hålla en bra nivå finns det noll och ingen anledning för domarna att gå in och peta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Såg det. Men jag måste säga att jag är kluven inför Rynos avstängning. Oena sidan är det väldigt skönt att slippa honom i kaffeburken i morgon, men oandra sidan så är det fan inte rätt att situationsrummet ska avgöra matcher i efterhand. Det måste bli en högre och bättre nivå på isen...
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Självklart bra för oss att han inte är med imorgon men med en helikoptervy som hockey lover så är jag tveksam till att disciplinnämnden går in som en ångvält i ett tveksamt fall när vi för en gångs skull har en fartfylld, rolig och uppskattad matchserie.
Budskapet från auktoriteten blir ju ganska tydligt, och det är inget budskap som ligger i hockeypublikens intresse, så mycket är glasklart.