Jag tror hockeyn i Stockholm får en boost. Och för oss blir det en vändning med avseende på intresset för hockey från "sommar-Djurgårdare". Även om det bjuder mig emot att medge tror jag att i det stora hela är bra för oss med gnaget i SHL.Rocky3000 skrev:Om Gnaget går upp, så får vi både derby i hockeyn och i fotbollen, är inte det bra?
Hata aik
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Hata aik
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Gnaget och Mora går upp.
Trots att många hävdar att serien är stängd.
Trots att många hävdar att serien är stängd.
- Think if...
- Kontakt:
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag hatar folk som i alla år har sagt "Inget lag åker ur i år" men denna säsong vågar jag skriva: Inget lag åker ur i år.
Avskaffa tre mot tre.
-
Tror Leksand åker mot Mora, men har JÄVLIGT svårt att se att aik eventuellt ska kunna rå på Rögle.
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Solna är inne i ett äckligt stim nu, de mesta studsar in, dom har verkligen allt att vinna.förevigtdjurgården skrev:Tror Leksand åker mot Mora, men har JÄVLIGT svårt att se att aik eventuellt ska kunna rå på Rögle.
För rögle är det precis tvärt om, kommer från en hel säsong med stryk...och har nu precis allt att förlora.
Kan DIF störa lag som Växjö och Saik..... så kan aik spela ned rögle, konstigare saker har hänt.
Förra säsongen tex, leksands kval mot Modo, det skulle inte heller gå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Think if...
- Kontakt:
Jag vill nog påstå att det är en betydande skillnad på Tingsryd och Rögle. Hur mkt flyt aik eller BIK än har så ska det till bra mkt mer för att slå Rögle över sju matcher
Using Tapatalk
Hur illa det än är så ser jag nog häldre 4 matcher mot gnaget per säsong där vi har hockeyfest (och förmodligen lite stök och känslor) än fulbajen, låt dem åka ner igen och konka och försvinna för en gångs skull, så kanske leksands invånare kan få lite skatteåterbäring igen istället för att betala hockeylöner år efter år.
- Mattias_87
Det blir inget Leksand-Aik. Frågan är vad vi föredrar, Rögle eller Aik?AirQ skrev:Hur illa det än är så ser jag nog häldre 4 matcher mot gnaget per säsong där vi har hockeyfest (och förmodligen lite stök och känslor) än fulbajen, låt dem åka ner igen och konka och försvinna för en gångs skull, så kanske leksands invånare kan få lite skatteåterbäring igen istället för att betala hockeylöner år efter år.
Avskaffa tre mot tre.
Leksand torskar mot Mora (hoppas! trött på alla j*vla återtåg och världens bästa supportrar osv och hitte på leksingar som skall förespråka "sitt lag")Mattias_87 skrev:Det blir inget Leksand-Aik. Frågan är vad vi föredrar, Rögle eller Aik?AirQ skrev:Hur illa det än är så ser jag nog häldre 4 matcher mot gnaget per säsong där vi har hockeyfest (och förmodligen lite stök och känslor) än fulbajen, låt dem åka ner igen och konka och försvinna för en gångs skull, så kanske leksands invånare kan få lite skatteåterbäring igen istället för att betala hockeylöner år efter år.
Sen ser jag väll häldre att AIK får möta BIK än västerås, och ser nog häldre AIK ta rögle än BIK
Men de har en jävla lång väg att gå innan de säkrar något SHL kontrakt, sen är de frågan om de rår på rögle i BO7
- minalman
Hata aik
Vilken hjälte med DIF-tröja som stod på Hovet och applåderade när Västervik kvitterade och tog ledningen mot gnaget!
(observera att mitt lilla "ljug" kräver, för att ni ska fatta, att ni hängt med på forumet sista dygnet)
(observera att mitt lilla "ljug" kräver, för att ni ska fatta, att ni hängt med på forumet sista dygnet)
Solna har verkligen Karlskrona-nivå när det gäller flyt i den här slutspelsserien.
- Mattias_87
Ja dom har en bra trend just nu där allt går deras väg. Lite som Leksand förra säsongen.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
Nu lånar vi ut allt vi har till Almtuna.
-
Du har förvisso en stor poäng, men värt att tänka på att Rögle har haft väldigt bra matcher mot ex Frölunda med uddamålsförluster de sista omgångarna av serien. Är helt övertygad om att Rögle, utan alla mardrömsskador de haft hela säsongen, hade varit minst på en play-in plats vid färdigspelad serie.Lee Harvey Oswald skrev:Solna är inne i ett äckligt stim nu, de mesta studsar in, dom har verkligen allt att vinna.förevigtdjurgården skrev:Tror Leksand åker mot Mora, men har JÄVLIGT svårt att se att aik eventuellt ska kunna rå på Rögle.
För rögle är det precis tvärt om, kommer från en hel säsong med stryk...och har nu precis allt att förlora.
Kan DIF störa lag som Växjö och Saik..... så kan aik spela ned rögle, konstigare saker har hänt.
Förra säsongen tex, leksands kval mot Modo, det skulle inte heller gå
25/4-2025