SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
B.I.B.A

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Vi har vunnit 3 av 4 matcher mot Malmö. Färjestad har vi tagit två poäng mot.
Jag minns i slutspelet 2010 när Hardy valde Brynäs i kvartsfinalen och vi hade 1-4 i matcher mot dom i grundserien och Hardy sa att det inte har någon betydelse i slutspelet. Han hade rätt. Nu börjar vi om från noll igen och vi ska fan gå vidare.

MOT KVARTSFINAL.
Absolut, det är annorlunda. Men då var vi också eventuellt Sveriges bästa lag som mötte ett av de sämre slutspelslagen. Nu är vi ett av de sämre slutspelslagen som ska ta oss an en väldigt svår motståndare.
Förstår inte ens vart du vill komma, tror du vi la oss med flit vid kvitteringen...?
Nej? Jag svarade på argumentet som jämförde DIF-Brynäs 2010 med Färjestad-DIF 2017.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

B.I.B.A skrev:
minalman skrev:Ska vi vinna SM måste vi kunna slå alla lag. Och det är väl det vi vill B.I.B.A.?
Att vinna ett slutspel genom att klara sig fram som Portugal gjorde i EM i somras är inte hedersamt.
Jag tror inte vi har en chans i världen att vinna SM-guld. Vi hade haft chansen på en kvartsfinal och fått vara med i det riktiga slutspelet men den sumpade vi.
Då hade du skrivit samma när vi skulle ta oss an seriesegraren, eller hur?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

minalman skrev:
B.I.B.A skrev:
minalman skrev:Ska vi vinna SM måste vi kunna slå alla lag. Och det är väl det vi vill B.I.B.A.?
Att vinna ett slutspel genom att klara sig fram som Portugal gjorde i EM i somras är inte hedersamt.
Jag tror inte vi har en chans i världen att vinna SM-guld. Vi hade haft chansen på en kvartsfinal och fått vara med i det riktiga slutspelet men den sumpade vi.
Då hade du skrivit samma när vi skulle ta oss an seriesegraren, eller hur?
Jag hade skrivit vad? Att vi inte har en chans? Ja, det hade jag skrivit. Realism och logik är mina starka sidor. Optimism är min svaga.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jag gillar inte kaffe.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Så skönt att se Brodin köra flygplanet när han inser att Hultströms skott går i nät.

Återigen har vi en sidledspass, back-back precis innan mål - tror det är den enda vi slår back-back och skjuter på direkt i hela matchen. Det är en återkommande trend att vi gör mål på så sätt, förstår inte varför vi inte slår den mer ofta. Vi har ett 4v2-läge i tredje där vi inte breddar, och inte heller söker ett djupt spel utan går raka vägen på kasse. Tror det är Possler & Davidsson som är inne vid läget.

På det hela, vilket krig. Att vi skulle hålla till 1-1 hela vägen ut trodde jag inte efter andra perioden. Adam gjorde knappt en enda monsterräddning idag heller, bara stensäkert positionsspel i 60 minuter. Sjukt imponerad.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Varför vann vi inte serien istället? I september hade vi allt i egna händer men sumpade det.

Helt sjukt att grabbarna tar tog hem detta. Kul att möta kaffe med denna form.

Bänka Hank!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ohddan skrev:Varför vann vi inte serien istället? I september hade vi allt i egna händer men sumpade det.

Bänka Hank!
Hank Hater.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Magnutz skrev:
Ohddan skrev:Varför vann vi inte serien istället? I september hade vi allt i egna händer men sumpade det.

Bänka Hank!
Hank Hater.
O andra sidan efter hans pååkning av deras målis hade jag gärna sett honom förpassad till div 3 :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Vi har vunnit 3 av 4 matcher mot Malmö. Färjestad har vi tagit två poäng mot.
Jag minns i slutspelet 2010 när Hardy valde Brynäs i kvartsfinalen och vi hade 1-4 i matcher mot dom i grundserien och Hardy sa att det inte har någon betydelse i slutspelet. Han hade rätt. Nu börjar vi om från noll igen och vi ska fan gå vidare.

MOT KVARTSFINAL.
Absolut, det är annorlunda. Men då var vi också eventuellt Sveriges bästa lag som mötte ett av de sämre slutspelslagen. Nu är vi ett av de sämre slutspelslagen som ska ta oss an en väldigt svår motståndare.
Förstår inte ens vart du vill komma, tror du vi la oss med flit vid kvitteringen...?
Nej? Jag svarade på argumentet som jämförde DIF-Brynäs 2010 med Färjestad-DIF 2017.
Du vet vad jag menar, och det var garanterat inte det jag syftade på. Tror du laget kastade bort segern med flit för att hellre möta FBK? Att släppa in en jävla puck på bortaplan mot ett desperat SAIK är knappast ett underbetyg. På dig låter det som vi blev överkörda med 10-0, alternativt gav bort segern med flit. Skärp dig.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev: Du vet vad jag menar, och det var garanterat inte det jag syftade på. Tror du laget kastade bort segern med flit för att hellre möta FBK? Att släppa in en jävla puck på bortaplan mot ett desperat SAIK är knappast ett underbetyg. På dig låter det som vi blev överkörda med 10-0, alternativt gav bort segern med flit. Skärp dig.
Det där kan vara det dummaste jag hört. Tror du vi har förlorat någon match med flit? Tror du att alla andra mål vi släppt in under säsongen har varit med flit? Man får alltså bara kritisera insläppta mål eller förluster som görs med flit?

Jag kritiserar att man sätter sig i ett superbra läge inför matchen, och under matchen, men lyckas sumpa det i sista minuten ännu en gång. Det hade varit en sak om vi låg 11a och tog oss upp en placering med OT-målet. Då hade jag förstått jublet. Om du följde livetabellen under kvällen så hade du sett ett lag som försvarade sin 9e-plats hela kvällen men misslyckades pga en sent insläppt kvittering.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Magnutz skrev:

Bänka Hank!
Hank Hater.
Absolut inte! Helmysig kille.
furan85

Inlägg av furan85 »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev: Du vet vad jag menar, och det var garanterat inte det jag syftade på. Tror du laget kastade bort segern med flit för att hellre möta FBK? Att släppa in en jävla puck på bortaplan mot ett desperat SAIK är knappast ett underbetyg. På dig låter det som vi blev överkörda med 10-0, alternativt gav bort segern med flit. Skärp dig.
Det där kan vara det dummaste jag hört. Tror du vi har förlorat någon match med flit? Tror du att alla andra mål vi släppt in under säsongen har varit med flit? Man får alltså bara kritisera insläppta mål eller förluster som görs med flit?

Jag kritiserar att man sätter sig i ett superbra läge inför matchen, och under matchen, men lyckas sumpa det i sista minuten ännu en gång. Det hade varit en sak om vi låg 11a och tog oss upp en placering med OT-målet. Då hade jag förstått jublet. Om du följde livetabellen under kvällen så hade du sett ett lag som försvarade sin 9e-plats hela kvällen men misslyckades pga en sent insläppt kvittering.
men herregud! Stör du dig på att spelarna blev glada över en vinst? Eller forumet? Sjävklart ska man väl få bli glad när man vinner, annars kan man ju lika gärna lägga ner. Vinst som vinst, jag hatar att förlora oavsett. Sen spelar det ingen roll att vi får möta fbk istället för Malmö. Man blir lika besviken att åka ut i kvartsfinal som åttondelsfinal. Säsongen blev ändå bättre än man föreställt sig innan jul.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

furan85 skrev:Men herregud! Stör du dig på att spelarna blev glada över en vinst? Eller forumet? Sjävklart ska man väl få bli glad när man vinner, annars kan man ju lika gärna lägga ner. Vinst som vinst, jag hatar att förlora oavsett. Sen spelar det ingen roll att vi får möta fbk istället för Malmö. Man blir lika besviken att åka ut i kvartsfinal som åttondelsfinal. Säsongen blev ändå bättre än man föreställt sig innan jul.
Ok, tänk dig följande. Vi hade gått till slutspel på 3 poäng, men tappade segern i sista minuten och vann i sudden. Två poäng räckte inte utan vi visste att slutspelet var missat vid 1-1 full tid. Hade du firat målet i sudden? En vinst är en vinst, eller hur?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman

SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2017

Inlägg av minalman »

Om inte B.I.B.A. följde matchen live så kan jag förstå hans synpunkter att vi återigen verkar ha tappat en klar trepoängare i sista minuterna. Vi som såg matchen på CMore eller live vet att det inte förhöll sig som vanligt för om det varit så, då hade det redan varit avgjort en bit in i andra perioden (till saik förstås). Vi gjorde det som PSG inte klarade i Barcelona.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

minalman skrev:Om inte B.I.B.A. följde matchen live så kan jag förstå hans synpunkter att vi återigen verkar ha tappat en klar trepoängare i sista minuterna. Vi som såg matchen på CMore eller live vet att det inte förhöll sig som vanligt för om det varit så, då hade det redan varit avgjort en bit in i andra perioden (till saik förstås). Vi gjorde det som PSG inte klarade i Barcelona.
Tack. Köper det du säger. Jag följde livetabellen och såg oss hålla vår position (och chansen att få Malmö) hela kvällen, men tappa det med två minuter kvar av matchen.
Avgå Jocke.
Skriv svar