Jag har såklart helt fel. Att tappa matchen och chansen till kvartsfinal med mindre än 3 minuter kvar är inget annat än en bragd.
minalman skrev:För övrigt brukar vi spela dåligt mot sådana där uppkomlingar som malmö, karlskrona, växjö och örebro. Tacka vet jag ett klassikermöte. Då glöder vårt blåa blod.
Vi har vunnit 3 av 4 matcher mot Malmö. Färjestad har vi tagit två poäng mot. Hoppas såklart att jag har fel och alla ni andra rätt.
B.I.B.A skrev:Vi har vunnit 3 av 4 matcher mot Malmö. Färjestad har vi tagit två poäng mot.
Jag minns i slutspelet 2010 när Hardy valde Brynäs i kvartsfinalen och vi hade 1-4 i matcher mot dom i grundserien och Hardy sa att det inte har någon betydelse i slutspelet. Han hade rätt. Nu börjar vi om från noll igen och vi ska fan gå vidare.
Jag minns slutspelet 09/10 när lagen fick välja kvartsfinalmotstånd. Hardy förkunnade att vi (efter vår fantastiska 2:a plats) väljer Brynäs...det lag vi hade haft svårast mot under hela säsongen. Ni minns alla hur det slutade.
Nu ställs vi som - får man ändå säga - underdogs mot ett FBK som vi torskat allt mot men med en känsla av medvind och nyvunnet självförtroende är allt möjligt. Ett riktigt klassikermöte som får mitt 80-talsblod att pumpa extra hårt. Bring it on!
Senast redigerad av -daniel- den 2017-03-09 22:23:52, redigerad totalt 1 gånger.
B.I.B.A skrev:Jag har såklart helt fel. Att tappa matchen och chansen till kvartsfinal med mindre än 3 minuter kvar är inget annat än en bragd.
minalman skrev:För övrigt brukar vi spela dåligt mot sådana där uppkomlingar som malmö, karlskrona, växjö och örebro. Tacka vet jag ett klassikermöte. Då glöder vårt blåa blod.
Vi har vunnit 3 av 4 matcher mot Malmö. Färjestad har vi tagit två poäng mot. Hoppas såklart att jag har fel och alla ni andra rätt.
Trevlig kväll på er.
Jaja svara på mitt svar till dig i silly-tråden nu istället. Jag la säkert fem minuter på den posten.
B.I.B.A skrev:Vi har vunnit 3 av 4 matcher mot Malmö. Färjestad har vi tagit två poäng mot.
Jag minns i slutspelet 2010 när Hardy valde Brynäs i kvartsfinalen och vi hade 1-4 i matcher mot dom i grundserien och Hardy sa att det inte har någon betydelse i slutspelet. Han hade rätt. Nu börjar vi om från noll igen och vi ska fan gå vidare.
MOT KVARTSFINAL.
Absolut, det är annorlunda. Men då var vi också eventuellt Sveriges bästa lag som mötte ett av de sämre slutspelslagen. Nu är vi ett av de sämre slutspelslagen som ska ta oss an en väldigt svår motståndare.
MOT KVARTSFINAL.
Absolut, det är annorlunda. Men då var vi också eventuellt Sveriges bästa lag som mötte ett av de sämre slutspelslagen. Nu är vi ett av de sämre slutspelslagen som ska ta oss an en väldigt svår motståndare.
Förstår inte ens vart du vill komma, tror du vi la oss med flit vid kvitteringen...?
MOT KVARTSFINAL.
Malmö slog just seriesegrarna på bortaplan. Kanske inte heller så lätt motståndare?
MOT KVARTSFINAL.
Malmö slog just seriesegrarna på bortaplan. Kanske inte heller så lätt motståndare?
Nu var just det förvisso en helt betydelselös match som ingen brydde sig om.
Ska vi vinna SM måste vi kunna slå alla lag. Och det är väl det vi vill B.I.B.A.?
Att vinna ett slutspel genom att klara sig fram som Portugal gjorde i EM i somras är inte hedersamt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Ska vi vinna SM måste vi kunna slå alla lag. Och det är väl det vi vill B.I.B.A.?
Att vinna ett slutspel genom att klara sig fram som Portugal gjorde i EM i somras är inte hedersamt.
Jag tror inte vi har en chans i världen att vinna SM-guld. Vi hade haft chansen på en kvartsfinal och fått vara med i det riktiga slutspelet men den sumpade vi.