Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Troligen är väl Schweiz där och rycker medan vi förhoppningsvis har lagt pengarna på Enqvist vilket gör att det inte finns något över att lägga på Matt för att kunna matcha utlandet.
Jag hoppas verkligen att DIF får behålla Anderson nästa säsong och Högström, Hultström och Urbom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det hör gör mig väldigt förvånad, jag håller Urbom som antingen 1:a eller 2:a back. Love the guy.android skrev: Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Att du gör det gör ingen förvånadsensei skrev:Det hör gör mig väldigt förvånad, jag håller Urbom som antingen 1:a eller 2:a back. Love the guy.android skrev: Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör).

It's easier to be an asshole to words than to people
Förvånad och glad hoppas jag.sensei skrev:Det hör gör mig väldigt förvånad, jag håller Urbom som antingen 1:a eller 2:a back. Love the guy.android skrev: Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör).
Född till sportchef.
Både Högström och Hultström har börjat spela bättre på senare tid och gör viktiga poäng och mål framåt. Urbom har blivit den bästa defensiva backen Och Ahlén har gjort tre mål på två matcher en viktig typ av spelare. Tänk om Hank kunde vara lite mer som Ahlén. Synd bara att inte Ridderwall kommer upp i full kapacitet men Roligt att Bergfors har varit en så lyckad värvning.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jo absolut. Håller med i detta fallet.android skrev:I det här specifika fallet kan ju att vi inte har råd betyda att vi värderar inte värderar Matt lika högt. Om Jocke ser honom som en andracenter så har vi ju ett teoretiskt lönespann för en andracenter där vi inte har råd med Matts anspråk. Han är ju i slutet av sin karriär och vill nog kräma ur så mycket han kan de sista 1-2 åren.ciirree skrev:Lite halvjobbigt att läsa att vi aldrig har råd.mb81 skrev:Från dagens DN: Vi har inte råd att matcha Matts löneanspråk. Ingen pågående diskussion pågår just nu och han har erbjudande från utlandet.
Linus Hultström spelar hos oss om han inte spelar i NHL/AHL. Kontrakt till 2018 som han varit tjänstledig från när han spelar i Nordamerika.
Sen kan man läsa mellan raderna att Tellan slutar men det är verkligen ingen nyhet.
Förvånad och riktigt besviken. Urbom är det Djurgården jag lärde mig älska. Ge mig 5-årskontrakt.android skrev:Förvånad och glad hoppas jag.sensei skrev:Det hör gör mig väldigt förvånad, jag håller Urbom som antingen 1:a eller 2:a back. Love the guy.android skrev: Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör).
Vad är du besviken på? Att jag håller Högström och Emil J högre än Uret?sensei skrev:Förvånad och riktigt besviken. Urbom är det Djurgården jag lärde mig älska. Ge mig 5-årskontrakt.android skrev:Förvånad och glad hoppas jag.sensei skrev:Det hör gör mig väldigt förvånad, jag håller Urbom som antingen 1:a eller 2:a back. Love the guy.android skrev: Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör).
Född till sportchef.
Haha, ja men då tolkar jag det som att han är 3:e-back i alla fall i din värld. Det kan jag leva medandroid skrev:Vad är du besviken på? Att jag håller Högström och Emil J högre än Uret?sensei skrev:Förvånad och riktigt besviken. Urbom är det Djurgården jag lärde mig älska. Ge mig 5-årskontrakt.android skrev:Förvånad och glad hoppas jag.sensei skrev:Det hör gör mig väldigt förvånad, jag håller Urbom som antingen 1:a eller 2:a back. Love the guy.android skrev: Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör).

Ja typ. Förutom Högga och Emil så är det nog bara Hultström, Varakas, Bernahardt, Falk och Press som går före.sensei skrev:
Haha, ja men då tolkar jag det som att han är 3:e-back i alla fall i din värld. Det kan jag leva med
Skönt att vi hann lösa det här innan matchen.
Född till sportchef.
Hur kan vissa hålla Matt så högt? Han har ju inte gjort mer än en medioker säsong! Finns MÅNGA spelare som kan ersätta hans redan troligtvis tunga lönepost.
Matt och Brodin är de forwards som levererat genom mer eller mindre hela säsongen (Peppe har varit grym på sistone). Att göra 17 baljor och 16 ass i ett lag som knappt kunnat göra mer än ett mål per match måste väl vara mer än godkänt för någon som påstods vara beroende av Thoresen för att skapa något. Klart det är surt att han är ende forward med utgående kontrakt.gaspo skrev:Hur kan vissa hålla Matt så högt? Han har ju inte gjort mer än en medioker säsong! Finns MÅNGA spelare som kan ersätta hans redan troligtvis tunga lönepost.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bara det att han gjort 50% mer poäng än nummer två i interna poängligan säger väl en del?Puckey skrev:Matt och Brodin är de forwards som levererat genom mer eller mindre hela säsongen (Peppe har varit grym på sistone). Att göra 17 baljor och 16 ass i ett lag som knappt kunnat göra mer än ett mål per match måste väl vara mer än godkänt för någon som påstods vara beroende av Thoresen för att skapa något. Klart det är surt att han är ende forward med utgående kontrakt.gaspo skrev:Hur kan vissa hålla Matt så högt? Han har ju inte gjort mer än en medioker säsong! Finns MÅNGA spelare som kan ersätta hans redan troligtvis tunga lönepost.
Matt på 18 mål två säsonger i rad. Trist att vi verkar förlora honom!