Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Den som har pannben som Hank och skills som Sörensen kan vi aldrig behålla för att bygga en långvarig framgångssaga runt. Därför får vi nöja oss med pannbenen och se skills komma och gå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
De som har pannben som Hank och skills som Sören dyker bara upp någon enstaka per generation och samtliga hamnar i NHL ja. Det finns en bit till och det är hjärta.minalman skrev:Den som har pannben som Hank och skills som Sörensen kan vi aldrig behålla för att bygga en långvarig framgångssaga runt. Därför får vi nöja oss med pannbenen och se skills komma och gå.
Vad vi skulle behöva är någon med pannben och skills som ovannämnda och hjärta i stil med Ottos. Tyvärr finns det inte allt för många sådana herrar nuförtiden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Delägare
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han har ju gått totalt utför i karriären och inte kommit någonstans.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Avskaffa tre mot tre.
Medelmåtta i tyska andraligan.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Så nej.
Inte under några omständigheter. Är det något DIF måste sluta med så är det slappa och enkla budgetvärvningar.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Avgå Jocke.
Haha så länge Eriksson och Johansson styr skutan, så får vi leva med att "enkla" budgetvärvningar kommer att ske.B.I.B.A skrev:Inte under några omständigheter. Är det något DIF måste sluta med så är det slappa och enkla budgetvärvningar.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Vad för typ av värvningar är det som är unika för DIF som inte sker andra lag?Rocky3000 skrev:Haha så länge Eriksson och Johansson styr skutan, så får vi leva med att "enkla" budgetvärvningar kommer att ske.B.I.B.A skrev:Inte under några omständigheter. Är det något DIF måste sluta med så är det slappa och enkla budgetvärvningar.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Från dagens DN: Vi har inte råd att matcha Matts löneanspråk. Ingen pågående diskussion pågår just nu och han har erbjudande från utlandet.
Linus Hultström spelar hos oss om han inte spelar i NHL/AHL. Kontrakt till 2018 som han varit tjänstledig från när han spelar i Nordamerika.
Sen kan man läsa mellan raderna att Tellan slutar men det är verkligen ingen nyhet.
Linus Hultström spelar hos oss om han inte spelar i NHL/AHL. Kontrakt till 2018 som han varit tjänstledig från när han spelar i Nordamerika.
Sen kan man läsa mellan raderna att Tellan slutar men det är verkligen ingen nyhet.
I papperstidningen?mb81 skrev:Från dagens DN: Vi har inte råd att matcha Matts löneanspråk. Ingen pågående diskussion pågår just nu och han har erbjudande från utlandet.
Ja. Borde finnas på webben också. Men orka inte kolla.Mattebo skrev:I papperstidningen?mb81 skrev:Från dagens DN: Vi har inte råd att matcha Matts löneanspråk. Ingen pågående diskussion pågår just nu och han har erbjudande från utlandet.
Att man som sportchef hellre tar en gammal polare än någon med kompetens. Eller att man dumpar en av sina största talanger för att ta in en spelare som bevisligen inte är bra nog (och som också råkar vara polare med sportchefen). Eller att man plockar in en snubbe som Tambellini och presenterar honom som en stjärna som gjorde många mål i AHL förra året, trots att han spelat flera gånger i SHL och aldrig presterat. Ska jag fortsätta? Är väl ganska uppenbart att våra sportchefer bedriver någon sorts kompisverksamhet och inte en professionell elitförening.Örnen skrev:Vad för typ av värvningar är det som är unika för DIF som inte sker andra lag?Rocky3000 skrev:Haha så länge Eriksson och Johansson styr skutan, så får vi leva med att "enkla" budgetvärvningar kommer att ske.B.I.B.A skrev:Inte under några omständigheter. Är det något DIF måste sluta med så är det slappa och enkla budgetvärvningar.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Avgå Jocke.
Att slänga skit på våra sportchefer är ju en fin och anrik sport. Jag är inte heller nöjd med säsongen men jag tycker ändå att man kan se det på olika sätt.B.I.B.A skrev:Att man som sportchef hellre tar en gammal polare än någon med kompetens. Eller att man dumpar en av sina största talanger för att ta in en spelare som bevisligen inte är bra nog (och som också råkar vara polare med sportchefen). Eller att man plockar in en snubbe som Tambellini och presenterar honom som en stjärna som gjorde många mål i AHL förra året, trots att han spelat flera gånger i SHL och aldrig presterat. Ska jag fortsätta? Är väl ganska uppenbart att våra sportchefer bedriver någon sorts kompisverksamhet och inte en professionell elitförening.Örnen skrev:Vad för typ av värvningar är det som är unika för DIF som inte sker andra lag?Rocky3000 skrev:Haha så länge Eriksson och Johansson styr skutan, så får vi leva med att "enkla" budgetvärvningar kommer att ske.B.I.B.A skrev:Inte under några omständigheter. Är det något DIF måste sluta med så är det slappa och enkla budgetvärvningar.Hepsnastian skrev:Hur går det för S.Ridderwall nuförtiden? Skulle det vara intressant att få "hem" honom?
Tjocke gjorde sin första säsong och kom in i en extremt slimmad sportslig organisation. Man tappade i princip alla lagets bärande spelare och DIF saknade scoutingorganisation. Alla vet väl hur det är att vara helt grön på ett jobb. Det är en viss startsträcka innan man lärt sig hur det fungerar. Det är för mig inte så konstigt att Jocke går till sig själv i förstahand då. Vilka har jag spelat med och anser duktiga samt går att få loss.
Linus Johansson, Emil Johansson och Urbom är ju spelare utan direkt koppling till Jocke som man väl ändå får säga är riktigt bra värvningar (även om andra håller Urbom högra än vad jag själv gör). Att Jeff blev en flopp är såklart dåligt och där tror jag att våra sportchefer lärde sig mycket.
Ridderwall och Lundh har väl inte heller någon koppling till Jocke. Där kan man ju slänga in argumentet att det är för jävligt att vi bara värvar Stockholmare och gamla Djurgårdare.
Varakas har ju varit upp och ner men sett över säsongen är det väl inte en dålig värvning trots att Jocke spelat ihop med honom? Ikonen var antagligen en hyfsad billig chansning som jag tycker var bättre än det han fick ut. Gör ju även 0,5 poäng per match i Brynäs. Trots att han har spelat med Jocke.
Reideborn har ju varit grym senaste tiden men är sett över tid en ganska dålig värvning. Här lär man ju dock trott att Tellan skulle vara vassare dom matcher han har stått.
Possler hade ju en jävla otur och var borta halva säsongen. Han har inte heller spelat med Jocke.
DIF har nu, under ledning av sportcheferna, börjat bygga upp en scoutingorgansiation. Det är inga stora pengar som läggs där men man kan ändå täcka Sverige och ha rätt bra koll på andra ligor. Förhoppningsvis kan det bära ännu mera frukt i framtiden.
Att genom Ikonen, Varakas och Reideborn kalla lagbygget för ett kompisbygge känns märkligt.
Född till sportchef.
Lite halvjobbigt att läsa att vi aldrig har råd.mb81 skrev:Från dagens DN: Vi har inte råd att matcha Matts löneanspråk. Ingen pågående diskussion pågår just nu och han har erbjudande från utlandet.
I det här specifika fallet kan ju att vi inte har råd betyda att vi värderar inte värderar Matt lika högt. Om Jocke ser honom som en andracenter så har vi ju ett teoretiskt lönespann för en andracenter där vi inte har råd med Matts anspråk. Han är ju i slutet av sin karriär och vill nog kräma ur så mycket han kan de sista 1-2 åren.ciirree skrev:Lite halvjobbigt att läsa att vi aldrig har råd.mb81 skrev:Från dagens DN: Vi har inte råd att matcha Matts löneanspråk. Ingen pågående diskussion pågår just nu och han har erbjudande från utlandet.
Född till sportchef.