Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 16/17

Inlägg av DRC »

Senaste 13 omgångarna = En trepoängare och 20 gjorda mål. 1,5 mål i snitt. Räknar vi bort Brynäs hemma (enda matchen med mer än 2 mål framåt under ordinarie tid sen Rögle borta) så är snittet 1,25 mål/match.

Kanske inte fantastiska förutsättningar för slutspurten, men va fan - det kanske vänder nu...
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
DIFÖrebro skrev:Jag hyllade honom förra året, bl.a. tack vare de stora framsteg han gjorde defensivt. Tycker däremot Högström har en större skillnad än Hultström i denna fråga (framsteg förra året, verkar ha backat i år).

Kan inte säga att jag känner igen honom denna säsong... brainstormar fram ett par anledningar:

Nytt spelsystem och inte med från början.

Avsaknad av "silverryggar", tongivande toppspelare som ställer krav på omgivningen, t.ex. Thoresen.

Avsaknad av riktigt skickliga medspelare, kanske orsakar mindre spelglädje för någon som Hultström (jag blev t.ex. jäkligt positivt överraskad från att ha sett honom i Leksand, oändligt mycket bättre hos oss).

Säcken vs. Ohlsson i att få spelare att leverera (men det är egentligen en annan diskussion som jag tycker vi har klarat av redan i höstas).
Högga är ju fruktansvärt nyttig offensivt och kan verkligen bryta i defensiven. Ett par duktigt svettiga frilägesbryt blad mot blad. Framåt är det bara en tidsfråga. Majestätisk och fantastiskt att han skrevs på längre kontrakt.

Hulta däremot har inte riktigt kommit upp i nivå varken defensivt eller i PP även om han gått åt rätt håll nu på slutet.

Backsidan är överlag mumma med AOM, Emil, Urbom, Högga och stundvis Ville, Berna och Hultström (när de är bra). Om alla är kvar nästa år så kommer det vara GRYMT.
Du måste ha läst mina tankar :wink:
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

DRC skrev:Senaste 13 omgångarna = En trepoängare och 20 gjorda mål. 1,5 mål i snitt. Räknar vi bort Brynäs hemma (enda matchen med mer än 2 mål framåt under ordinarie tid sen Rögle borta) så är snittet 1,25 mål/match.

Kanske inte fantastiska förutsättningar för slutspurten, men va fan - det kanske vänder nu...
Skönt att det vände.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

android skrev:
DRC skrev:Senaste 13 omgångarna = En trepoängare och 20 gjorda mål. 1,5 mål i snitt. Räknar vi bort Brynäs hemma (enda matchen med mer än 2 mål framåt under ordinarie tid sen Rögle borta) så är snittet 1,25 mål/match.

Skönt att det vände.
Allt som krävdes var att MIF mönstrade J-laget.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Oj vilken tur DIF hade med resultaten idag och målskillnaden försvann snabbt både för Karlskrona och Luleå. Och Reideborn håller nollan igen och Micke Ahlén jar gjort tre mål på två matcher. Och Högström, Hultrström och Urbom ser bättre ut. Men jobbig sista borta match mot Skellefteå som man har 6 raka förluster emot i Skellefteå och som har allt att spela om. Synd att Färjestad vann idag för annars hade Skellefteå varit klara 6:a.

Medans Luleå och Karlskrona har lätta matcher kvar. Leksand som sparar sig inför kvalet och ett Örebro som verkar redan nu ha tagit semester. I alla fall om man såg matchen idag mot Rögle, de var helt värdelösa. Så tyvärr så måste nog DIF ta minst en poäng i sista för att gå till slutspel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Målskillnaden har bara betydelse om vi förlorar med max två mål samtidigt som Luleå förlorar i OT.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tänk slutspel. 16-delsmatch. Bäst av 1 på bortaplan. Sedan åttondel bäst av 3 med "bortaplans-"fördel". Sedan kvartsfinal bästa av 7.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Något lag kommer bajsa på sig i morgon, jag tror jag vet vilka det blir.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

crike skrev:Något lag kommer bajsa på sig i morgon, jag tror jag vet vilka det blir.
Malmö. När de ser att de får möta oss.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Mattebo skrev:
crike skrev:Något lag kommer bajsa på sig i morgon, jag tror jag vet vilka det blir.
Malmö. När de ser att de får möta oss.
Troligen och eftersom jag bor i staden och just nu insåg att alla 3 möten kommer hinna klämmas in innan jag ska åka på en längre utlandssemester så blev denna dag ännu lite bättre :)

Spelschemat för slutspelet: http://www.shl.se/spelschema/slutspelet-2017

Åttondel 1
Lör 11 mar 15:15 Lag Å1 - Lag Å4
Lör 11 mar 18:00 Lag Å2 - Lag Å3
Åttondel 2
Mån 13 mar 19:00 Lag Å4 - Lag Å1
Mån 13 mar 19:00 Lag Å3 - Lag Å2
Åttondel 3
Ons 15 mar 19:00 Lag Å1 - Lag Å4
Ons 15 mar 19:00 Lag Å2 - Lag Å3
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skönt driv laget fått upp. Hank och Ahlén i olika kedjor har fungerat snorbra för de bidrar till att driva upp tempot på sina linor och alla andra har höjt sig av bara farten.

Det är PP som är det eviga sorgebarnet, allt annat har gått åt rätt håll.

Bergfors, genidrag av Tjomme. Helt galet vilket driv. Har samma typ av aura som Högga som gör att motståndarna ofta backar istället för att gå på och lämnar lite extra yta istället för att våga gå på kropp. Det sitter i detaljerna i puckföringen och skridskoåkningen utan att för den skull vara tekniskt "kenta" bländande.
Jämfört med Jeff som fortsätter agera sänke i Växjö så är det årets näst bästa övergång för vår del (om man räknar ut/in), Kousa/Högga ut/in anser jag tar förstaplatsen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tjockes plan över tid handlade inte om Corsi utan något helt annat.

Man dumpar Ikonen till Brynäs så att han hjälper dom att sänka KHK
Man läcker att man är ute efter Alsenfeldt vilket gör honom lite ofokuserad inför dubbelmötet och en ev åttondel. Samtidigt sätter det press på våra målvakter att höja sig.

Man skickar Jeff till Växjö för att få ner deras fart och flyt inför en ev kvartsfinal. I en ev semifinal mot Hv71 så har man skickat in Djurgårdaren Linus Söderström i kassen. Väldigt vad dålig form han fick helt plötsligt. I finalen mot Frölunda har man ställt den kille i sverige som kan Frölunda och Roger Rönnberg bäst i båset och kan utmanövrera indianerna helt.

Då har jag inte ens tagit upp att man diskuterade med Bergfors i våras och kom överens om att han skulle signa med LHC sedan gå på halvfart under säsongen så att DIF kunde ta över kontraktet för 30% av kostnaden
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Tjockes plan över tid handlade inte om Corsi utan något helt annat.

Man läcker att man är ute efter Alsenfeldt vilket gör honom lite ofokuserad inför dubbelmötet och en ev åttondel. Samtidigt sätter det press på våra målvakter att höja sig.

Man skickar Jeff till Växjö för att få ner deras fart och flyt inför en ev kvartsfinal. I en ev semifinal mot Hv71 så har man skickat in Djurgårdaren Linus Söderström i kassen. Väldigt vad dålig form han fick helt plötsligt. I finalen mot Frölunda har man ställt den kille i sverige som kan Frölunda och Roger Rönnberg bäst i båset och kan utmanövrera indianerna helt.

Då har jag inte ens tagit upp att man diskuterade med Bergfors i våras och kom överens om att han skulle signa med LHC sedan gå på halvfart under säsongen så att DIF kunde ta över kontraktet för 30% av kostnaden
Haha kan vara säsongens inlägg. :lol:
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

android skrev:Tjockes plan över tid handlade inte om Corsi utan något helt annat.

Hahaha
Praetori

Inlägg av Praetori »

Machiavelli, hockey-style.
Man tar helt enkelt spelet ett steg ytterligare. Att vara så "framåtlutad" att spelet även pågår utanför isen och mellan matcherna.

Det enda som behövs få in är nånting med Säcken där på domarsidan (allt smidigt uttänkt från början) och Garpen som plockar ut folk till landslaget så är dominansen komplett.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar