Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

klintan85 skrev:
mb81 skrev:
Henke_F skrev:
Túrin Turambar skrev:Ja, alltså hade det bara krävts bättre poäng eller målskillnad än Rögle för att komma 10:a.
Nej, för att ta Rögles 11:e plats ja!

Men någon skrev att Brynäs hade 10:e platsen på 74 poäng. Stämmer dessa uppgifter så hade det krävts bättre poäng eller samma fast bättre målskillnad än Brynäs för att ta deras 10:e plats.
För att komma tia krävs det alltså att man har bättre poäng än elvan eller lika mycket poäng och bättre målskillnad.. Alla poäng som Brynäs tog över Rögles 62 krävdes ju inte. De var "onödiga" i detta exempel.
P.g.a att brynäs var 10 på 74 poäng så var ju de lagen som låg efter Brynäs tvugna att ta mer än 74 poäng för att gå om och ta över 10:de platsen. Det spelar ju inge roll hur stor poäng skillnad det var mellan Rögle och Brynäs. Tar du mer än 62 poäng så är du fortfarde 11.
Trodde du menade vad som krävdes att bli tia ifjol och inte vad som krävdes för att komma före Brynäs.
För det är ju rätt ointressant om man ska jämföra med vad som krävs i år. I år krävs nog några fler poäng än ifjol.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skönt att vi är helt klara för SHL nästa säsong.
I höstas när vi låg under kvalstrecket trodde jag nästan vi var körda.
Hoppas nu bara laget känner hur tyngden på axlarna lättar och att de vågar spela avslappnat resten av säsongen.
Vi har fortfarande chans på slutspel. Ingen omöjlighet att vi vinner ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Skönt att vi är helt klara för SHL nästa säsong.
Hoppas nu bara laget känner hur tyngden på axlarna lättar och att de vågar spela avslappnat resten av säsongen.
Tala om en berg- och dalbana rent känslomässigt denna säsong, fram till november kan vi kalla depressionen, nov-jan kan vi kalla förhoppningen och feb-nu är ju likgiltigheten med en gnutta hopp och ilska..

Tror verkligen att gubbarna kan känna sig mer avslappnade som du nämner, nu när kontraktet är säkrat. Slutspel vore en enorm bonus då vårat spelschema är tufft i slutspurten.
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

crike skrev:Jag hoppas inte folk drar fram stora sågen efter nästa omgång, troligen har vi tappat 3p på både KHK och LHF då men jag gissar faktiskt på att vi tar tillbaka dom i omgången efter, ja Malmö borta där tar vi 3p.
Så om två omgångar är vi tillbaka där vi är just nu och har fortfarande häng på den där platsen.

Jag ser att sågen går vilt där ute men jag tror fortfarande på 3p mot MIF (även om vi faktiskt kan skrälla ikväll också), detta avgörs i sista.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

mawa skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Skönt att vi är helt klara för SHL nästa säsong.
Tala om en berg- och dalbana rent känslomässigt denna säsong, fram till november kan vi kalla depressionen, nov-jan kan vi kalla förhoppningen och feb-nu är ju likgiltigheten med en gnutta hopp och ilska..

Tror verkligen att gubbarna kan känna sig mer avslappnade som du nämner, nu när kontraktet är säkrat. Slutspel vore en enorm bonus då vårat spelschema är tufft i slutspurten.
Instämmer helt i känslorna över säsongen. Jag ska försöka se allt som händer nu som just bonus.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Det känns som att det skulle krävas minst 9 poäng, dom sista fem omgångarna. Inte omöjligt, men blir svårt.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:Det känns som att det skulle krävas minst 9 poäng, dom sista fem omgångarna. Inte omöjligt, men blir svårt.
Ja. Man hade ju hoppats på att Leksand kunde sno nån pinne igår. Nu krävs det nog 9-10 pinnar sista fem. Så väldigt svårt.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Helt okej utgångsläge. Karlskrona går bara in i en av sina fyra återstående matcher som favorit och möter i de tre övriga omgångarna lag vi skulle ha kallat mardrömsmotstånd. Lyckas vi sno en av matcherna mot Malmö och sen slå Leksand borde det kunna räcka.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kan vi prata lite om Hultström?
Jag får säga att det var länge sedan jag såg en så "tongivande" spelare vare en så stor säkerhetsrisk, senast måste ha varit Bom-Bom eller Klubertanz (andra säsongen).
Han är otroligt lättstressad och väljer 8/10 ggr ett svårt alternativ. Igår hade han väl iaf 4 situationer där han klantade till det med ett försök till att kryssa sig förbi tre motståndare som höjdpunkt.

Jag är faktiskt på gränsen till om han ska vara kvar nästa säsong som det är nu, framförallt då jag tycker han gör Högström dålig också.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

crike skrev:Kan vi prata lite om Hultström?
Jag får säga att det var länge sedan jag såg en så "tongivande" spelare vare en så stor säkerhetsrisk, senast måste ha varit Bom-Bom eller Klubertanz (andra säsongen).
Han är otroligt lättstressad och väljer 8/10 ggr ett svårt alternativ. Igår hade han väl iaf 4 situationer där han klantade till det med ett försök till att kryssa sig förbi tre motståndare som höjdpunkt.

Jag är faktiskt på gränsen till om han ska vara kvar nästa säsong som det är nu, framförallt då jag tycker han gör Högström dålig också.
Har aldrig varit någon favorit. Tycker han fick otroligt mycket hyll för hans spel ifjol.
Poängutdelningen var klockren men hans brister var tydliga redan då.
Han spelade däremot med ett extremt självförtroende och hade som sagt framgång i det mesta han lade mot mål.
Nu går inte puckarna in och då synas hans övriga spel.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Jag hyllade honom förra året, bl.a. tack vare de stora framsteg han gjorde defensivt. Tycker däremot Högström har en större skillnad än Hultström i denna fråga (framsteg förra året, verkar ha backat i år).

Kan inte säga att jag känner igen honom denna säsong... brainstormar fram ett par anledningar:

Nytt spelsystem och inte med från början.

Avsaknad av "silverryggar", tongivande toppspelare som ställer krav på omgivningen, t.ex. Thoresen.

Avsaknad av riktigt skickliga medspelare, kanske orsakar mindre spelglädje för någon som Hultström (jag blev t.ex. jäkligt positivt överraskad från att ha sett honom i Leksand, oändligt mycket bättre hos oss).

Säcken vs. Ohlsson i att få spelare att leverera (men det är egentligen en annan diskussion som jag tycker vi har klarat av redan i höstas).
EspenK

Inlägg av EspenK »

DIFÖrebro skrev:Jag hyllade honom förra året, bl.a. tack vare de stora framsteg han gjorde defensivt. Tycker däremot Högström har en större skillnad än Hultström i denna fråga (framsteg förra året, verkar ha backat i år).

Kan inte säga att jag känner igen honom denna säsong... brainstormar fram ett par anledningar:

Avsaknad av "silverryggar", tongivande toppspelare som ställer krav på omgivningen, t.ex. Thoresen.

Avsaknad av riktigt skickliga medspelare, kanske orsakar mindre spelglädje för någon som Hultström (jag blev t.ex. jäkligt positivt överraskad från att ha sett honom i Leksand, oändligt mycket bättre hos oss).

Säcken vs. Ohlsson i att få spelare att leverera (men det är egentligen en annan diskussion som jag tycker vi har klarat av redan i höstas).

Han (Hultström) har ändå höjt sig senaste omgångarna. Skottet sitter inte ännu men skridskoåkningen har tagit sig nåt oerhört.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Detta tror jag räcker till slutspel

3p totalt på två matcher mot Malmö

3 poäng mot Leksand

0 p mot Skellefteå.

Så här tror jag det blir.

2 poäng mot Malmö x2 En förlust en övertidsvinst.

Leksand vinner.

2p mot SAIK då de vilar tongivande spelare i sista omgången då de troligtvis säkrat topp 6.

Vi får se...
kHK får 3 p på resterande. Allt annat är skräll mot sådant motstånd.
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

EspenK skrev:Detta tror jag räcker till slutspel

3p totalt på två matcher mot Malmö

3 poäng mot Leksand

0 p mot Skellefteå.

Så här tror jag det blir.

2 poäng mot Malmö x2 En förlust en övertidsvinst.

Leksand vinner.

2p mot SAIK då de vilar tongivande spelare i sista omgången då de troligtvis säkrat topp 6.

Vi får se...
kHK får 3 p på resterande. Allt annat är skräll mot sådant motstånd.
Tror på följande:

0p malmö borta
3p malmö hemma
3p lif borta
1p saik borta

saik kommer i min tro förövrigt ej ha säkrat topp 6 när vi möts, då de har ett tufft schema framöver och är väldigt ojämna.

Tror khk kommer att avsluta med följande resultat:

0p hv hemma
1p saik hemma
0p bif borta
3p örebro hemma
I framgång och motgång, Djurgården.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFÖrebro skrev:Jag hyllade honom förra året, bl.a. tack vare de stora framsteg han gjorde defensivt. Tycker däremot Högström har en större skillnad än Hultström i denna fråga (framsteg förra året, verkar ha backat i år).

Högga är ju fruktansvärt nyttig offensivt och kan verkligen bryta i defensiven. Ett par duktigt svettiga frilägesbryt blad mot blad. Framåt är det bara en tidsfråga. Majestätisk och fantastiskt att han skrevs på längre kontrakt.

Hulta däremot har inte riktigt kommit upp i nivå varken defensivt eller i PP även om han gått åt rätt håll nu på slutet.

Backsidan är överlag mumma med AOM, Emil, Urbom, Högga och stundvis Ville, Berna och Hultström (när de är bra). Om alla är kvar nästa år så kommer det vara GRYMT.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar