Hönor och ägg, sviten är bruten.klintan85 skrev:Det var den första matchen efter den här artikeln.Praetori skrev:Nej det var när vi mötte Kaffe som vi började förlora. Nu har vi slutit den onda cirkeln som kaffekoppen utgör och kan börja vinna igen.klintan85 skrev:Det var efter att galen höken skrev den här artikeln som DIF började förlora. Han skriver nog inte samma idag.klintan85 skrev:Man får hoppas att galenhöken har rätt.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... t-for-khk/
DIF i Media
Re: DIF i Media
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
"Vem vill ha en massa förlorare i det finaste vi har i svensk klubblagshockey?"
"I dag vann både Djurgården och Karlskrona i samma omgång, något som är snudd på unikt under 2017.
Förklaringen var (om man vill vara lite elak) att de mötte just Örebro och Luleå…
Som det sett ut på sistone har det nästan varit större chans för lagen runt strecket att avancera i tabellen om de inte spelat än om de gjort det.
Ska vi verkligen ha det så här?
Bör inte lag som ska spela slutspel åtminstone vara i närheten av att vinna fler matcher än de förlorar?
För mig är svaret självklart.
Vem vill ha ständiga förlorare i ett slutspel?"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... sex-lag-nu
"I dag vann både Djurgården och Karlskrona i samma omgång, något som är snudd på unikt under 2017.
Förklaringen var (om man vill vara lite elak) att de mötte just Örebro och Luleå…
Som det sett ut på sistone har det nästan varit större chans för lagen runt strecket att avancera i tabellen om de inte spelat än om de gjort det.
Ska vi verkligen ha det så här?
Bör inte lag som ska spela slutspel åtminstone vara i närheten av att vinna fler matcher än de förlorar?
För mig är svaret självklart.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag gillar inte heller socialslutspelet, men glappet får ju inte vara för stort mellan att ha chans att nå slutspel eller ingemansland. Flera lag kan inte ha tomma arena från och med Januari. Därför:Rocky3000 skrev:"Vem vill ha en massa förlorare i det finaste vi har i svensk klubblagshockey?"
1-8 Slutspel
9-11 Semester
12-13 Kvalar
14 Åker ur direkt
Avskaffa tre mot tre.
Varför ska det vara så "lätt" att kunna gå upp från HA?Mattias_87 skrev:Jag gillar inte heller socialslutspelet, men glappet får ju inte vara för stort mellan att ha chans att nå slutspel eller ingemansland. Flera lag kan inte ha tomma arena från och med Januari. Därför:Rocky3000 skrev:"Vem vill ha en massa förlorare i det finaste vi har i svensk klubblagshockey?"
1-8 Slutspel
9-11 Semester
12-13 Kvalar
14 Åker ur direkt
Jag menar, ska du vinna SM-guld så räcker det ju inte med att vinna serien? Dagens modell för HA är ju likt SHL förutom att SM-guldet är utbytt mot en plats i SHL.
Jag vill inte se några direktplatser till SHL utan vill att lag 13-14 ska antingen via en kvalserie eller via play off modellen som används nu få spela till sig en plats.
Sen kan jag hålla med om att slutspelet blir klart mer intressant om lag 1-8 går vidare. Ekonomiskt sett blir dock klyftorna större mellan lagen under.
Problematiken blir ju indirekt med en sådan modell att man göder lagen som är topp 8 mer. Men det kanske man som klubb är värd.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Mattias_87
Lätt skulle jag inte vilja kalla det. Men inför tre st kvalplatser då? Där lag 14 har eventuellt sjunde avgörande på bortais istället. Jag tycker vinnaren av HA ska få något mer än idag och inte kunna göra som KHK förra säsongen och bara ta in en bra målvakt inför kvalet.Andspe skrev:Varför ska det vara så "lätt" att kunna gå upp från HA?Mattias_87 skrev:Jag gillar inte heller socialslutspelet, men glappet får ju inte vara för stort mellan att ha chans att nå slutspel eller ingemansland. Flera lag kan inte ha tomma arena från och med Januari. Därför:Rocky3000 skrev:"Vem vill ha en massa förlorare i det finaste vi har i svensk klubblagshockey?"
1-8 Slutspel
9-11 Semester
12-13 Kvalar
14 Åker ur direkt
Jag menar, ska du vinna SM-guld så räcker det ju inte med att vinna serien? Dagens modell för HA är ju likt SHL förutom att SM-guldet är utbytt mot en plats i SHL.
Jag vill inte se några direktplatser till SHL utan vill att lag 13-14 ska antingen via en kvalserie eller via play off modellen som används nu få spela till sig en plats.
Sen kan jag hålla med om att slutspelet blir klart mer intressant om lag 1-8 går vidare. Ekonomiskt sett blir dock klyftorna större mellan lagen under.
Problematiken blir ju indirekt med en sådan modell att man göder lagen som är topp 8 mer. Men det kanske man som klubb är värd.
Anledningen till att åttondelsfinaler infördes var ju för att man inte vill att de ekonomiska klyftorna ska bli ännu större. Fyra lag som missar slutspel anses för mycket och då bör man istället införa något annat. Play-out till kval?
Avskaffa tre mot tre.
Slå ihop ligornas TV-avtal och pytsa ut pengarna med basbelopp och bonus efter tabellplacering där AS-vinnaren får likvärdigt med SHL jumbon eller kanske tom lite mer. Det skulle stärka Svensk hockey på sikt om man får upp kvalitén på AS. Som det är nu riskerar näst högsta ligan att urvattnas och förvandlas till plantskola för SHL.
Brottgränsen mellan SHL och AS är lite för stor med sponsoravtal, tv-pengar, arenor och olika klausuler för att direktplatser skulle vara en möjlighet.
Brottgränsen mellan SHL och AS är lite för stor med sponsoravtal, tv-pengar, arenor och olika klausuler för att direktplatser skulle vara en möjlighet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nej tack. Vi har redan meningslösa föreningar som Växjö, Örebro och Karlskrona i SHL. Vi behöver inte fylla på med ytterligare tråkiga matcher mot lag som Västervik och Oskarshamn.Praetori skrev:Slå ihop ligornas TV-avtal och pytsa ut pengarna med basbelopp och bonus efter tabellplacering där AS-vinnaren får likvärdigt med SHL jumbon eller kanske tom lite mer. Det skulle stärka Svensk hockey på sikt om man får upp kvalitén på AS. Som det är nu riskerar näst högsta ligan att urvattnas och förvandlas till plantskola för SHL.
Avgå Jocke.
Lönetak har jag tänkt på mer och mer sedan jag såg en länk på facebook.
Är det så himla dumt egentligen?
Japp. Av många anledningar som Jonathan Linquist också nämnde i PowerPlay.sPTNC skrev:Lönetak har jag tänkt på mer och mer sedan jag såg en länk på facebook.
https://youtu.be/c7Qz_MMpy04?t=7m51s
Om Västervik och Oskarshamn skulle sportsligt klara sig upp i SHL är det ju bara att bita i det sura äpplet.B.I.B.A skrev:Nej tack. Vi har redan meningslösa föreningar som Växjö, Örebro och Karlskrona i SHL. Vi behöver inte fylla på med ytterligare tråkiga matcher mot lag som Västervik och Oskarshamn.Praetori skrev:Slå ihop ligornas TV-avtal och pytsa ut pengarna med basbelopp och bonus efter tabellplacering där AS-vinnaren får likvärdigt med SHL jumbon eller kanske tom lite mer. Det skulle stärka Svensk hockey på sikt om man får upp kvalitén på AS. Som det är nu riskerar näst högsta ligan att urvattnas och förvandlas till plantskola för SHL.
Gällande tråkiga serielunks-matcher så är det ju isf snarare matchupplägget som det är fel på.
På den gamla goda(onda) tiden var det ju konferenssystem i Svensk topplagshockey så man slapp möta skitlag från obygden allt för ofta.
Jag skulle gärna se en Svensk "Cup" på försök (med få matcher) som är regionsindelad och innefattar fler lag (totalt) än de som spelar i SHL. Typ en tripp runt Mälardalen mot Örebro, Västerås, de onämnbara, SSK, Almtuna osv. Skåningarna och smålänningarna kan göra samma sak, Norrbotten/Västerbotten, Dalalagen och Västkusten/Värmland osv. Segrarna från varje konferens kan få göra upp i ett kortare slutspel.
- Mattias_87
Fast det drabbar SHL-produkten som helhet negativt om tex Hv71 ska spela sina rivalmöten mot Oskarshamn eller Tingsryd istället för Linköping. Ingen skulle bry sig och det skulle bli mindre publik och uppmärksamhet. Det tar väldigt lång tid att bygga upp rivaliteter och det är näst intill omöjligt om lagen ständigt ska ersättas med nya. Särskilt stort blir problemet idag när lagen inte har lika stora profiler som förr i tiden.Praetori skrev:Om Västervik och Oskarshamn skulle sportsligt klara sig upp i SHL är det ju bara att bita i det sura äpplet.B.I.B.A skrev:Nej tack. Vi har redan meningslösa föreningar som Växjö, Örebro och Karlskrona i SHL. Vi behöver inte fylla på med ytterligare tråkiga matcher mot lag som Västervik och Oskarshamn.Praetori skrev:Slå ihop ligornas TV-avtal och pytsa ut pengarna med basbelopp och bonus efter tabellplacering där AS-vinnaren får likvärdigt med SHL jumbon eller kanske tom lite mer. Det skulle stärka Svensk hockey på sikt om man får upp kvalitén på AS. Som det är nu riskerar näst högsta ligan att urvattnas och förvandlas till plantskola för SHL.
Gällande tråkiga serielunks-matcher så är det ju isf snarare matchupplägget som det är fel på.
På den gamla goda(onda) tiden var det ju konferenssystem i Svensk topplagshockey så man slapp möta skitlag från obygden allt för ofta.
Avgå Jocke.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... de-hetaste Fan va less jag e på Sportbladet o Söderström. Visst vi gjorde bort oss brutalt att inte förlänga med honom. Men vad har DIF gjort mot stackars,stackars Söderström!! In i rikets sal som resten av frikyrkliga Jönköping o böla istället.
"– I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström, sa Djurgårdens sportchef Joakim Eriksson"gaspo skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... de-hetaste Fan va less jag e på Sportbladet o Söderström. Visst vi gjorde bort oss brutalt att inte förlänga med honom. Men vad har DIF gjort mot stackars,stackars Söderström!! In i rikets sal som resten av frikyrkliga Jönköping o böla istället.
Etablerad.......
Man kan samtidigt diskutera om Jehovas vittnen verkligen är en frikyrka. Ja jag är den som är den på fester.gaspo skrev:In i rikets sal som resten av frikyrkliga Jönköping o böla istället.
It's easier to be an asshole to words than to people