SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
Jag hoppas jag lägger inlägget i rätt tråd, och jag vet att det är lite av en broken record men jag är frustrerad och orolig för vad som händer med hockeyn. DM hit och DM dit och det känns som att det inte finns några känslor i någon match längre. Luleå brukade ju innebära blod, svett och tårar - bokstavligt. Detta gäller så klart inte bara vårt kära Djurgården utan hör det från andra supportrar med. Det känns som att SHL och disciplinnämnden på riktigt håller på att döda hockeyn. Vad krävs för att få en lösning på det här? Finns det någon uppe i leden som faktiskt lyssnar på det fansen säger och kan skapa förändring?
Nej, vi får nog dessvärre dra slutsatsen att man absolut inte lyssnar på fansen så här långt. Sen vet jag inte om alla fans verkligen vill ha riktig hockey. Tycker det blir ett jävla gnäll i samtliga arenor så fort ens "egna" spelare åker i backen av en snygg tackling etc. Det är en skillnad här i staterna, det tillhör spelet liksom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är tråkigt, känner hur jag kollar mer och mer på NHL. Väldigt olika typer av hockey, SHL har blivit så långsamt och tamt tyvärr. Sen kan det ju ha nått att göra med att våran säsong inte har varit den roligaste så klart 

Efter 16:00-matcherna idag ser det ut som följande:
Vinner Leksand resten hamnar de på 60 poäng.
Eftersom vi tog 3 poäng mot Örebro så har inte Rögle någon chans att gå om oss även om de vinner resterande matcher.
2 poäng kvar till säkrat kontrakt, såvida inte Leksand tar ikapp lite fler än 20 mål och vinner resterande matcher. Torskar Leksand mot Frölunda ikväll så kan vi inte hamna i ett kval, oavsett resultat.
Vinner Leksand resten hamnar de på 60 poäng.
Eftersom vi tog 3 poäng mot Örebro så har inte Rögle någon chans att gå om oss även om de vinner resterande matcher.
2 poäng kvar till säkrat kontrakt, såvida inte Leksand tar ikapp lite fler än 20 mål och vinner resterande matcher. Torskar Leksand mot Frölunda ikväll så kan vi inte hamna i ett kval, oavsett resultat.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fisk leder med 4-1 en bit in i tredje. Vänder inte lyxfällan detta så är vi strax klara för SHL 17/18.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Nu har lif reducerat till 3-4 någon minut efter mitt inlägg.minalman skrev:Fisk leder med 4-1 en bit in i tredje. Vänder inte lyxfällan detta så är vi strax klara för SHL 17/18.
- minalman
Och så fick de en poäng, minst. Vi är inte klara i kväll.minalman skrev:Nu har lif reducerat till 3-4 någon minut efter mitt inlägg.minalman skrev:Fisk leder med 4-1 en bit in i tredje. Vänder inte lyxfällan detta så är vi strax klara för SHL 17/18.
Tror inte vi behöver va så oroliga för att greja kontraktet att lyxfällan tar 14 pinnar tillminalman skrev:Och så fick de en poäng, minst. Vi är inte klara i kväll.minalman skrev:Nu har lif reducerat till 3-4 någon minut efter mitt inlägg.minalman skrev:Fisk leder med 4-1 en bit in i tredje. Vänder inte lyxfällan detta så är vi strax klara för SHL 17/18.

Får lägga till att det nu 15 pinnar och 26 mål upp med 15 poäng att spela om.Tror vi kan gratta Dif trots en usel säsong till nytt kontrakt
Senast redigerad av ken1968 den 2017-02-25 21:14:31, redigerad totalt 1 gånger.
Pinsamt frölunda 
Skickat från min E6853 via Tapatalk

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skönt nu kan DIF spela lite mer avslappnat mot Leksand och inte så krampaktigt som det har varit. DIF körde verkligen över Örebro idag men det blev ändå nervöst p.g.a DIF:s ineffektivitet. Men huvudsaken att de säkrade kontraktet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Vilket bankgiro/Plusgiro ska jag betala min tussing till? Hoppas jag efter dessa resterande 5 omgångar jag åker på att betala 1000:- till 
Försökte slå vad med mannen jag har minst respekt i världen för,Wennerholm på pissbladet. Angående hans artikel om att det bara ska vara 6 lag i slutspel. Går DIF till play in så vågar jag betta 5lax på att dom går vidare till kvarten! För om stolpen börjar böja sig lite in o vi slipper spela mot domarna match efter match då kan fan allt hända.
Fridens lilja!

Försökte slå vad med mannen jag har minst respekt i världen för,Wennerholm på pissbladet. Angående hans artikel om att det bara ska vara 6 lag i slutspel. Går DIF till play in så vågar jag betta 5lax på att dom går vidare till kvarten! För om stolpen börjar böja sig lite in o vi slipper spela mot domarna match efter match då kan fan allt hända.
Fridens lilja!
- minalman
En poäng behövs på fem matcher. Vi tar saken i egna händer.
Det var väl Abrahamsson som vill ha 6 lag i slutspel? Han kanske går med på betting?gaspo skrev:Vilket bankgiro/Plusgiro ska jag betala min tussing till? Hoppas jag efter dessa resterande 5 omgångar jag åker på att betala 1000:- till
Fridens lilja!

- minalman
SHL 2016-17
Abrahamssons krönika var ju helt sned. Med trepoängssystemet är det mentalt skitjobbigt att komma långt efter tidigt på säsongen. Tvåpoängssystem som i NHL skulle jämna ut serien och strid om de sex första platserna skulle pågå in i det sista.daaviid skrev:Det var väl Abrahamsson som vill ha 6 lag i slutspel? Han kanske går med på betting?gaspo skrev:Vilket bankgiro/Plusgiro ska jag betala min tussing till? Hoppas jag efter dessa resterande 5 omgångar jag åker på att betala 1000:- till
Fridens lilja!
Det är idag vi hejjar på leksand och rögle.