SHL Omgång 46 Djurgårdens IF - Färjestad BK, 21/2 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Re: SHL Omgång 46 Djurgårdens IF - Färjestad BK, 21/2 2017

Inlägg av BigJ »

Espan86 skrev:Lite inside info. Spelarna har tappat förtroende för tränarstaben.
Gissade det när man hörde Lundh efter matchen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Espan86 skrev:Lite inside info. Spelarna har tappat förtroende för tränarstaben.
Ok, känner du en kompis brors vän som bott granne med en .....som förr i tiden brukade åka samma buss till jobbet .....som han som tvättar spelarnas kläder?

Undrar om dom har förtroende för sig själva?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Nej direkt. Inifrån kärnan. Spelarna tror inte på sig själva eller med de är väl ganska uppenbart ?
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Tss. Det är aldrig "staben" utan individer, individuella friktioner och informella ledare som inducerar det egna missnöjet.

Inga namn men tänk en framträdande PP spelare på point och ansvariga för PP (som namnlöst och icke Djurgårdsspecifikt exempel).
Senast redigerad av Praetori den 2017-02-21 22:09:00, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Espan86

Inlägg av Espan86 »

Fick bara höra att de tappat förtroende för ledarna. Sen följdfrågorna var mera hemligt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Lite info: Jag har tappat förtroendet för våran sportchef som har hand om värvningar.

Förövrigt så var matchen inte SÅ JÄVLA DÅLIG som folk vill få det till. Vi har verkligen inte förtjänat 9 raka torsk, spelet är inte så dåligt. Eller är jag ute och cyklar? Det är målskyttet som är så fruktansvärt jävla ineffektivt och spelarna har noll självförtroende nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Lite info: Jag har tappat förtroendet för våran sportchef som har hand om värvningar.

Förövrigt så var matchen inte SÅ JÄVLA DÅLIG som folk vill få det till. Vi har verkligen inte förtjänat 9 raka torsk, spelet är inte så dåligt. Eller är jag ute och cyklar? Det är målskyttet som är så fruktansvärt jävla ineffektivt och spelarna har noll självförtroende nu.
Det är precis så jävla dåligt.
Som någon skrev tidigare, vi har ett (1) ordnat anfall på 60 min, med puck på spelare med fart, det som avslutas med Bergfors stolpskott.
Detta mot ett fbk som kör på halvfart, bara för att det går.

Vi utmanar inte, vi gör det lätt för motståndarna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev:Lite info: Jag har tappat förtroendet för våran sportchef som har hand om värvningar.

Denna match var vi ej bra, men 9 raka utan 3p har vi inte förtjänat om man ser till det spelmässiga.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:

Det är precis så jävla dåligt.
Som någon skrev tidigare, vi har ett (1) ordnat anfall på 60 min, med puck på spelare med fart, det som avslutas med Bergfors stolpskott.
Detta mot ett fbk som kör på halvfart, bara för att det går.

Vi utmanar inte, vi gör det lätt för motståndarna
Det var inte "dåligt". Kaffe var helt enkelt bättre även om de inte var kanon.
Det fanns en hel del positivt med det egna spelet (bortsett PP).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Stolpe ut.

Vi förmår inte uppbåda några större chanser när vi ska ligga på som hårdast. Emil köper korv på 0-1, där vi också har fyra spelare i nära placering till vår första stolpe, och Ville gjorde det han skulle och släppte helt linjerna precis innan 0-2.

Adam gör en bra match.

Tre, fyra stolpar?

Rädda oss undan kval, Du högre makt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi är så fantastiskt jävla praktusla så det finns inte. Man sitter säkert och tycker synd om sig själva i omklädningsrummet. Att vi har sådan otur när det i själva verket är ren oförmåga det handlar om.
williams

Inlägg av williams »

I varje match måste killarna jobba dubbelt så hårt som motståndarna, men det leder inte till nåt. varken bra spel eller mål. Nu måste dom slopa den här så kallade spelidén direkt. Dom som spelar tror ju inte på det.

Det verkar bara vara Robban som tror på den. (ja den funkade i gbg, men inte här!) nu får det vara nog. Personligen vill jag inte att robban ska få kicken, utan att en ny röst kommer in i båset bredvid han. NU!

-Ny röst i båset
-enklare spelidé
-något mer?
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Ännu en hemkomst i det gråa mörkret efter ännu en förlust. Kul tidsfördriv detta. Varför håller jag på frågade jag mig själv när jag frusen passerade bron över Nynäsvägen?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

williams skrev:I varje match måste killarna jobba dubbelt så hårt som motståndarna, men det leder inte till nåt. varken bra spel eller mål. Nu måste dom slopa den här så kallade spelidén direkt. Dom som spelar tror ju inte på det.

Det verkar bara vara Robban som tror på den. (ja den funkade i gbg, men inte här!) nu får det vara nog. Personligen vill jag inte att robban ska få kicken, utan att en ny röst kommer in i båset bredvid han. NU!

-Ny röst i båset
-enklare spelidé
-något mer?
Det är inte Robert Ohlsson som äger spelidén. Det är klubben som bestämt hur laget ska spela.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Magnutz skrev:
williams skrev:I varje match måste killarna jobba dubbelt så hårt som motståndarna, men det leder inte till nåt. varken bra spel eller mål. Nu måste dom slopa den här så kallade spelidén direkt. Dom som spelar tror ju inte på det.

-Ny röst i båset
-enklare spelidé
-något mer?
Det är inte Robert Ohlsson som äger spelidén. Det är klubben som bestämt hur laget ska spela.
Men karln måste ju få hjälp i båset. Innan det är försent.
Skriv svar