Printz före Falk, AOM och Bernhardt alla dagar i min bok för säsongen 17/18.
Men visst kan vi värva en supercool utländsk kille, gärna från en obskyr liga i något litet bondhål till land eftersom det är en internationell värvning och han har säkert en del rötter tillbaka till Jocke på något sidospår ca 48 istider tillbaka - men han var bra då.
förevigtdjurgården skrev:Printz före Falk, AOM och Bernhardt alla dagar i min bok för säsongen 17/18.
Men visst kan vi värva en supercool utländsk kille, gärna från en obskyr liga i något litet bondhål till land eftersom det är en internationell värvning och han har säkert en del rötter tillbaka till Jocke på något sidospår ca 48 istider tillbaka - men han var bra då.
Klart vi ska värva ett av de sämsta lagens fjärdeback. Klar uppsida hos 37-åringen.
Det går också att värva spelare som inte har spelat i DIF tidigare. Det kanske går bättre om man slutar med inaveln. Testa något nytt istället för att satsa på samma spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev:Det går också att värva spelare som inte har spelat i DIF tidigare. Det kanske går bättre om man slutar med inaveln. Testa något nytt istället för att satsa på samma spelare.
Typ som Tambellini och Ikonen? .
I den bästa av världar vill jag se 21 Djurgårdsfostrade spelare på isen, men några utbölingar får man förstås finna sig i.
förevigtdjurgården skrev:Printz före Falk, AOM och Bernhardt alla dagar i min bok för säsongen 17/18.
Klart vi ska värva ett av de sämsta lagens fjärdeback. Klar uppsida hos 37-åringen.
Instämmer till fullo....
Att värva hem Printz vore som att fråga Deilert om han inte vill bli vår PP-back nr1...
Nej då känns det mkt bättre att låta AOM och Falk får utvecklas och se om de kan få en jämnare nivå.
Till nästa år måste ändå målvaktsfrågan prioriteras.... vi måste ha in en förstakeeper som kan stå 80% av matcherna och ligga på en räddningsprocent runt 92.
klintan85 skrev:Det går också att värva spelare som inte har spelat i DIF tidigare. Det kanske går bättre om man slutar med inaveln. Testa något nytt istället för att satsa på samma spelare.
Typ som Tambellini och Ikonen? .
I den bästa av världar vill jag se 21 Djurgårdsfostrade spelare på isen, men några utbölingar får man förstås finna sig i.
De Djurgårn fostrade spelarna lyckades ju inte mycket bättre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Jag ser mer och mer gärna en förlängning med Matt. En frisk Engqvist är en av ligans bästa centrar, men skulle han gå sönder igen står vi plötsligt med Ljungh som förstecenter (som inte behöver vara tvärmörker, men den här säsongen har inte varit i närheten av hans två föregående). Lägg krut på centersidan, plocka in Engqvist och förläng med Matt så att vi slipper stå med byxorna nere.
Tack. Jag håller helt med dig. Ja, det är klart det är trevligt med hemvändande spelare, men om det innebär spelare som Reideborn tar jag hellre det ni kallar för "plast" alla dagar i veckan.