Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

sPTNC skrev:
android skrev:Printz alltså. Vad gör Deilert?

Han är väl också där... i cocoland. Löfqvist då? Han borde skjuta ännu hårdare nu än han gjorde senast. :lol:
Va gör Klubertanz nu för tiden?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

sPTNC skrev:
android skrev:Printz alltså. Vad gör Deilert?

Han är väl också där... i cocoland. Löfqvist då? Han borde skjuta ännu hårdare nu än han gjorde senast. :lol:
Sam skulle ändå vara en vass värvning. Men där har nog Nyman bränt alla broar.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Printz före Falk, AOM och Bernhardt alla dagar i min bok för säsongen 17/18.

Men visst kan vi värva en supercool utländsk kille, gärna från en obskyr liga i något litet bondhål till land eftersom det är en internationell värvning och han har säkert en del rötter tillbaka till Jocke på något sidospår ca 48 istider tillbaka - men han var bra då.
25/4-2025
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

förevigtdjurgården skrev:Printz före Falk, AOM och Bernhardt alla dagar i min bok för säsongen 17/18.

Men visst kan vi värva en supercool utländsk kille, gärna från en obskyr liga i något litet bondhål till land eftersom det är en internationell värvning och han har säkert en del rötter tillbaka till Jocke på något sidospår ca 48 istider tillbaka - men han var bra då.
Klart vi ska värva ett av de sämsta lagens fjärdeback. Klar uppsida hos 37-åringen.
Född till sportchef.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Robin Alvarez förlängde med Malmö, hade lite hopp att han skulle återvända nästa säsong.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det går också att värva spelare som inte har spelat i DIF tidigare. Det kanske går bättre om man slutar med inaveln. Testa något nytt istället för att satsa på samma spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Puckey

Inlägg av Puckey »

klintan85 skrev:Det går också att värva spelare som inte har spelat i DIF tidigare. Det kanske går bättre om man slutar med inaveln. Testa något nytt istället för att satsa på samma spelare.
Typ som Tambellini och Ikonen? ;).
I den bästa av världar vill jag se 21 Djurgårdsfostrade spelare på isen, men några utbölingar får man förstås finna sig i.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

android skrev:
förevigtdjurgården skrev:Printz före Falk, AOM och Bernhardt alla dagar i min bok för säsongen 17/18.

Klart vi ska värva ett av de sämsta lagens fjärdeback. Klar uppsida hos 37-åringen.
Instämmer till fullo....

Att värva hem Printz vore som att fråga Deilert om han inte vill bli vår PP-back nr1...

Nej då känns det mkt bättre att låta AOM och Falk får utvecklas och se om de kan få en jämnare nivå.

Till nästa år måste ändå målvaktsfrågan prioriteras.... vi måste ha in en förstakeeper som kan stå 80% av matcherna och ligga på en räddningsprocent runt 92.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Puckey skrev:
klintan85 skrev:Det går också att värva spelare som inte har spelat i DIF tidigare. Det kanske går bättre om man slutar med inaveln. Testa något nytt istället för att satsa på samma spelare.
Typ som Tambellini och Ikonen? ;).
I den bästa av världar vill jag se 21 Djurgårdsfostrade spelare på isen, men några utbölingar får man förstås finna sig i.
De Djurgårn fostrade spelarna lyckades ju inte mycket bättre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Att bara nån föreslår Printz som ett potentiellt nyförvärv gör att jag är sugen på att hämta snaran och kroken :lol:
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

bastis7 skrev:Att bara nån föreslår Printz som ett potentiellt nyförvärv gör att jag är sugen på att hämta snaran och kroken :lol:
Ja ungefär som att Linkan skulle snöra på sig grickorna igen. ..och att vi värvar tillbaka M.Tjärnqvist.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Fredrik Claesson har förlängt med Senators. 1 år.
Avgå Jocke.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Jag ser mer och mer gärna en förlängning med Matt. En frisk Engqvist är en av ligans bästa centrar, men skulle han gå sönder igen står vi plötsligt med Ljungh som förstecenter (som inte behöver vara tvärmörker, men den här säsongen har inte varit i närheten av hans två föregående). Lägg krut på centersidan, plocka in Engqvist och förläng med Matt så att vi slipper stå med byxorna nere.

Bergfors - Engqvist - Cehlin
Lundh - Anderson - Brodin
Ridderwall - Ljungh - Possler
Davidsson - Johansson - Vejdemo
Ahlén

Högström - Urbom/Johansson/Kronwall
Hultström - Arell
Bernhardt - AOM
Falk

Inget lag vi vinner guld med, men vem fan kräver det i nuläget.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Tack. Jag håller helt med dig. Ja, det är klart det är trevligt med hemvändande spelare, men om det innebär spelare som Reideborn tar jag hellre det ni kallar för "plast" alla dagar i veckan.
mb81

Inlägg av mb81 »

Frölunda är ute efter Erik Gustafsson som ersättare för Tömmernes. Skulle vara surt om han hamnade där och inte hos oss om han flyttar hem.
Låst