Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Skulle man få sätta ihop en dröm stab så skulle jag vilja att man petar på Tjomme, Musse och Nyman.
Sportchefer: Jocke och/eller Challe Berglund.
Huvudtränare: Wikegård eller Kenta Johansson
Assisterande: (Defensiv, Johan Tornberg) och (Offensiv, Robban Ohlsson)
Du vill på allvar ha kvar Jocke?TheForsa skrev:Skulle man få sätta ihop en dröm stab så skulle jag vilja att man petar på Tjomme, Musse och Nyman.
Avgå Jocke.
Jag tror att det är tänkt framöver att det kommer vara 2 sportchefer. Får jag välja mellan Tjomme och Jocke så ser jag hellre Jocke kvar. Därför väljer jag Jocke ihop med Challe. Sen hur arbetsfördelningen skulle se ut låter jag vara osagt men tror det skulle komplettera varandra bra.B.I.B.A skrev:Du vill på allvar ha kvar Jocke?TheForsa skrev:Skulle man få sätta ihop en dröm stab så skulle jag vilja att man petar på Tjomme, Musse och Nyman.
Att Tambellini, Ikonen och Kuosa skulle bli floppar alla 3 det trodde verkligen inte jag på innan säsongen drog igång. Att Philip Holm och Linus Söderström skulle få ett sånt lyft i sina karriärer har ju med trivsel och förtroende att göra. Tvivlar på att det bara har med Jocke att göra, jag räknar in Nyman där gällande Holm för jag tror inte han fått alls samma utväxling om han vart kvar hos oss, tyvärr. Men han hade vart en av våra bättre backar idag det är jag övertygad om.
Sen vet man ju inte riktigt vad för typ av krav Söderström hade med sin agent gällande att stanna i DIF och där ska man ju komma ihåg att Mantas var ju gjuten bredvid Tellan när diskussionerna fördes..
Däremot fattar jag inte mig alls på värvningen av Reideborn och den ska såklart även Jocke ta på sig. Men missrekryteringar det gör de flesta sportchefer och därför borde han även lärt sig läxan och försöka leta ny klubbadress åt Reideborn nästa säsong.
Jag väntar med att döma innan jag sett vad för spelare som dyker upp inför nästa säsong och vilka man väljer att bryta med.
+ Till rekryteringen av Emil J och Linus J, samt lånet av Urbom.
Lyckas Jocke hitta nya adresser åt Falk, Reideborn och Hank till nästa säsong så är det faktskt bra gjort men det återstår att se.
Typ en av sex personer du nämner har varit framgångsrik i den rollen du gett dom.TheForsa skrev:Skulle man få sätta ihop en dröm stab så skulle jag vilja att man petar på Tjomme, Musse och Nyman.
-
Örnen skrev:TheForsa skrev:Skulle man få sätta ihop en dröm stab så skulle jag vilja att man petar på Tjomme, Musse och Nyman.
Tror på Robban som Head Coach ändå.
Falk, Micke J eller Espen är alla klart bättre alternativ än Musse som FW-Coach.
Ragnarsson på backen för att få en ny röst.
Båda sportcheferna borde bytas ut, men vet fanimej inte till vem/vad.
Gillar Wikegård som profil men ser han som för brölig och enkelspårig.
Challe är "klar" med DIF på 5 år. Bäst för alla med ett längre break.
Kenta Johansson tröttaste uppsynen någonsin. Noll energi!
-
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Någon som var på medlemsmötet som kan sammanfatta?
Har hört lite om att Jocke tydligen erkänt att han gjort en del felrekrytering men är det någon som var där och kan dela med sig om något mer intressant?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har hört lite om att Jocke tydligen erkänt att han gjort en del felrekrytering men är det någon som var där och kan dela med sig om något mer intressant?
-
Har fått reda på lite mer nu och enligt Jocke har tydligen Tellan panik för att han inte räddar några puckar.Benjamin L. Willard skrev:Någon som var på medlemsmötet som kan sammanfatta?
Tjomme pratade om att spelidén bygger på statistik och långsiktighet och därför har man inte gjort några större förändringar. Statistiken är tydligen dåliga också pga pp och inga skott i skottsektorn.
Kanske därför grabbarna inte gör mål på träning, för att inte klägga ihop Tellans hjärna fullständigt. Vilket resulterar i att spelarna skjuter uselt även på match... 

och Tellan kan inte rädda skotten på match för att de är mycket bättre än skotten han får på träning? Du har löst gåtan kompis! Du får ta Musses roll i båset från och med imorgon.Ohddan skrev:Kanske därför grabbarna inte gör mål på träning, för att inte klägga ihop Tellans hjärna fullständigt. Vilket resulterar i att spelarna skjuter uselt även på match...
Avgå Jocke.
Bugar och bockar.B.I.B.A skrev:och Tellan kan inte rädda skotten på match för att de är mycket bättre än skotten han får på träning? Du har löst gåtan kompis! Du får ta Musses roll i båset från och med imorgon.Ohddan skrev:Kanske därför grabbarna inte gör mål på träning, för att inte klägga ihop Tellans hjärna fullständigt. Vilket resulterar i att spelarna skjuter uselt även på match...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Internationella ishockeyförbundet har gjort en lista över publiksnitt i Europa: http://www.iihf.com/home-of-hockey/news ... 2016-2017/
SC Bern 16,399
Dynamo Minsk 13,230
Kolner Haie 12,662
Det skulle vara väldigt kul om vi på sikt skulle kunna komma över 10.000 i snitt och närma oss dessa. Bern imponerar verkligen med tanke på vilken liten stad det är egentligen.
SC Bern 16,399
Dynamo Minsk 13,230
Kolner Haie 12,662
Det skulle vara väldigt kul om vi på sikt skulle kunna komma över 10.000 i snitt och närma oss dessa. Bern imponerar verkligen med tanke på vilken liten stad det är egentligen.
Avskaffa tre mot tre.
Nu är ju bortamatcher i Schweiz något du oftast kan åka till och ändå hinna hem till tv-reprisen och likaså är "hemmapubliken" något som kan komma från ett ganska utspritt område men med kort pendlingstid.Mattias_87 skrev: Det skulle vara väldigt kul om vi på sikt skulle kunna komma över 10.000 i snitt och närma oss dessa. Bern imponerar verkligen med tanke på vilken liten stad det är egentligen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Trots det är det ingen omöjlig målsättning. Kan fotbollen dra 13 393 i snitt så borde hockeyn kunna dra 10k trots att det är fler matcher.Praetori skrev:Nu är ju bortamatcher i Schweiz något du oftast kan åka till och ändå hinna hem till tv-reprisen och likaså är "hemmapubliken" något som kan komma från ett ganska utspritt område men med kort pendlingstid.Mattias_87 skrev: Det skulle vara väldigt kul om vi på sikt skulle kunna komma över 10.000 i snitt och närma oss dessa. Bern imponerar verkligen med tanke på vilken liten stad det är egentligen.
Mycket saker måste dock bli bättre. Spelschemat är ett typexempel på sådant förbättringsområde. Sen vill jag gärna se att lag som drar publik ska ha bättre ekonomiska förutsättningar på något sätt. Ser inga positiva effekter på produkten SHL när ett lag som Växjö kan ligga i toppen av "spelarbudget-ligan" samtidigt de placerar sig 11 i publikligan.
Mellan Djurgården och Växjö så är differensen på sålda biljetter 58 032st.
58 032 biljetter motsvarar ca 47% av Växjö:s totala biljettförsäljning
(Grundspel)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Absolut inte. Men då måste det vara mer drag kring hockeyn och framförallt arenamässigt.Andspe skrev: Trots det är det ingen omöjlig målsättning. Kan fotbollen dra 13 393 i snitt så borde hockeyn kunna dra 10k trots att det är fler matcher.
Mycket saker måste dock bli bättre. Spelschemat är ett typexempel på sådant förbättringsområde. Sen vill jag gärna se att lag som drar publik ska ha bättre ekonomiska förutsättningar på något sätt. Ser inga positiva effekter på produkten SHL när ett lag som Växjö kan ligga i toppen av "spelarbudget-ligan" samtidigt de placerar sig 11 i publikligan.
Mellan Djurgården och Växjö så är differensen på sålda biljetter 58 032st.
58 032 biljetter motsvarar ca 47% av Växjö:s totala biljettförsäljning
(Grundspel)
Vi snackar ingång två-tre timmar innan, schysst inomhusmiljö med ordentliga serveringar (som inte ligger på utsidan), soffgrupper, merchandise, ATG mm mm.
Folk undviker både fotboll och hockey för att det blir omständligt att trycka in en match kl 19 en vardag.
Restaurangen på nedre hyllan är ett bra exempel för att dra klientel som normalt sett inte är frekventerande besökare men det är på tok för dyrt/omständligt. Tänk istället mat som kan förbokas vid biljettbeställning integrerat, sittningstid i förväg utan att för den skull vara på läktarplats men ändå smidigt nära sektionen osv (typ ha schyssta serveringsutrymmen för krogarna som normalt sett servar ute i globenområdet, filialer vid match). Lägg till parkeringsbiljetter eller taxiresor som tillval vid bokning. Gör det idiotenkelt så kommer folk och de kommer tom vara beredda att betala lite extra för servicen.
Sportsliga evenemang i Sverige är tyvärr ljusår efter tex staterna eftersom man ser arenan och matchen som isolerade händelser istället för en helhetsupplevelse med service. Bensinmackar, spa-anläggningar, biografer mfl har fattat galoppen att merförsäljningen både drar folk och genererar marginaler.
Globenområdet har egentligen alla förutsättningar men som ägandeförhållandena ser ut så blir det ju knappast ekonomiskt gångbart om föreningen själv skulle driva frågan.
Kostympublik och mutister till julgranar kommer utgöra en stor del av klientelet i framtida kommersiella modeller och därför är det ytterst viktigt att man kombinerar med att stötta supportergrupperna för att bibehålla atmosfären när Hovet försvinner.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Årsredovisningen borde ju släppas snart. Det ska bli kul att se hur ovanstående har utvecklats. Det är lätt att gnälla på Stockholmsstad etc men DIF måste ju vända den här negativa trenden själva först och främst.android - ett år sedan skrev:Skummade igenom ÅR lite snabbt.
Vilket är det stora sponsoravtalet som löper ut?
"Dessutom upphör ett större långvarigt sponsoravtal i och med 2015/2016".
Vi hade alltså mindre sponsor/reklamintäkter än förra året. Man hade ju velat se en positiv utveckling på marknadssidan och inte -1,4mkr. Detta samtidigt som vi ökat kostnaderna för dessa kontrakt.
Vi har även tappat över en miljon i merchförsäljningen.
4,5 miljoner mer i löner till herrlaget i år jämfört med förra året
Vi har ju överskridit spelarbudgeten rätt rejält så på nedersta raden finns det nog stor risk för röda siffror i år. Publiksnittet har ju antagligen inte varit upp på budgeterad nivå. Det kan ju ev vara ok en enskild säsong. Jag hoppas dock att marknadssidan har steppat upp.
Ekonomin har ju basunerats ut med glada utrop senaste tiden. Nu har vi ju dock en trupp utan allsvenska kontrakt och lär ha börjat anpassa organisationen till SHL istället för den slimmade HA-organisation vi gick upp med. Det blir en intressant rapport.
Född till sportchef.