SHL: Omgång 45 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2-2017
Re: SHL: Omgång 45 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2-20
Positivt: Leksand förlorar.
Negativt: Finns inte på kartan att vi når slutspel i år. Och då spelar vi ändå ganska bra sista två. Krävs seger i minst 5 av de kvarvarande matcherna. Kommer inte ske.
Negativt: Finns inte på kartan att vi når slutspel i år. Och då spelar vi ändå ganska bra sista två. Krävs seger i minst 5 av de kvarvarande matcherna. Kommer inte ske.
Skickade detta:sauron skrev:Posta gärna ev. svar. Vi snackar ju trots allt om proffs med 50k i månaden, de måste kunna göra ett bättre jobb än i dagsläget. Och om de inte gör det måste de A, bytas ut, eller B, åtminstone få höra det.#10 skrev:Kommer dessvärre inte att hända, man rör inte de heliga korna i svensk hockey...sauron skrev:Wishes skrev:Nu vill jag höra Robban såga domarnivån ordentligt. Annars är det för fisigt och mesigt i det här laget!!
Skickat från min F8331 via Tapatalk[/quote
Råttet vart mågat för mig, drog iväg ett mail till info@swehockey.se och skrev några rader, lär ju inte få svar...
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Hej.
Skulle velat ha en förklaring till hur ni tror att förtroendet för SHL som produkt och domarna i synnerhet i SHL skall kunna upprätthållas när man (tar bara en i mängden matcher) tittar på SAIK-DIF, antar att det här är en match som kommer att diskuteras (om ni överhuvudtaget diskuterar matcher i efterhand). Ska publiken och tv-tittarna bara betala en stor summa pengar varje år och bara sitta och acceptera allt som sker och inte sker bland bedömningarna från våra kära domare?
Spelare blir avstängda för diverse regelbrott, men domarna som är proffs och avlönade av SHL hör man inte ett skit om när de begått misstag eller direkt avgjort matcher åt det ena eller andra hållet, själv tycker jag att det är en skam att man i en bedömningssport kan ha så olika bedömningar på liknande situationer mellan olika matcher, OCH ännu värre när det är olika bedömningar i en och samma match på i stort sätt exakt samma situation.
Ni lär ju inte svara på detta men eftersom jag är jävligt bitter och less på att det inte sker nåt i denna fråga skriver jag detta mail.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Torskar vi mot Dansbandsträsk på tisdag ger jag upp och ställer mig i ett hörn på Hovet och tjurar tills någon från DIF Hockey kommer och ber om ursäkt. Tills dess är målet SM-guld.EspenK skrev:Positivt: Leksand förlorar.
Sitter och håller stenhårt på Plast just nu. Otroligt vad desperationen kan göra med den så vördnasfulla värdegrunden.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Haha, högst tveksamt att de svarar, men vem vet, kommer det tillräckligt många sådana mail måste de ju till slut ta upp det på något sätt... [WHITE SMILING FACE]️#10 skrev:Skickade detta:sauron skrev:Posta gärna ev. svar. Vi snackar ju trots allt om proffs med 50k i månaden, de måste kunna göra ett bättre jobb än i dagsläget. Och om de inte gör det måste de A, bytas ut, eller B, åtminstone få höra det.#10 skrev:Kommer dessvärre inte att hända, man rör inte de heliga korna i svensk hockey...sauron skrev:Wishes skrev:Nu vill jag höra Robban såga domarnivån ordentligt. Annars är det för fisigt och mesigt i det här laget!!
Skickat från min F8331 via Tapatalk[/quote
Råttet vart mågat för mig, drog iväg ett mail till info@swehockey.se och skrev några rader, lär ju inte få svar...
Hej.
Skulle velat ha en förklaring till hur ni tror att förtroendet för SHL som produkt och domarna i synnerhet i SHL skall kunna upprätthållas när man (tar bara en i mängden matcher) tittar på SAIK-DIF, antar att det här är en match som kommer att diskuteras (om ni överhuvudtaget diskuterar matcher i efterhand). Ska publiken och tv-tittarna bara betala en stor summa pengar varje år och bara sitta och acceptera allt som sker och inte sker bland bedömningarna från våra kära domare?
Spelare blir avstängda för diverse regelbrott, men domarna som är proffs och avlönade av SHL hör man inte ett skit om när de begått misstag eller direkt avgjort matcher åt det ena eller andra hållet, själv tycker jag att det är en skam att man i en bedömningssport kan ha så olika bedömningar på liknande situationer mellan olika matcher, OCH ännu värre när det är olika bedömningar i en och samma match på i stort sätt exakt samma situation.
Ni lär ju inte svara på detta men eftersom jag är jävligt bitter och less på att det inte sker nåt i denna fråga skriver jag detta mail.
It's the hope that kills you.
- Lee Harvey Oswald
DIF ser faktiskt skenbart ok ut måste man ändå säga, påminner ganska mycket om ett SHL-lag.
Men i avgörande lägen är vi som hämtade ur en lägre division, en grym kvalitetsskillnad där....och som vanligt är vi bäst mot de bästa lagen, utan att ta poäng, helt förödande energitapp i längden.
Oerhört komiskt att folk fortfarande skyller på domarna
Khk verkar hålla tätt mot Köping igen, kul
Säsongen 2016/2017 skulle man kunna slå in i begagnat toapapper och ge bort till en kär ovän, den är så totalt smaklöst motbjudande på alla plan
Men i avgörande lägen är vi som hämtade ur en lägre division, en grym kvalitetsskillnad där....och som vanligt är vi bäst mot de bästa lagen, utan att ta poäng, helt förödande energitapp i längden.
Oerhört komiskt att folk fortfarande skyller på domarna

Säsongen 2016/2017 skulle man kunna slå in i begagnat toapapper och ge bort till en kär ovän, den är så totalt smaklöst motbjudande på alla plan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Du är smartare än så. Du vet vilka skeenden av en match som domarinsatsen kan lastas för. Kan domarna lastas för att vi gör ett enda mål på 3 perioder? Nej.Kan domarna lastas för dålig backcheck eller dåligt slagna passningar eller konstig coachning? Nej, naturligtvis inte.Lee Harvey Oswald skrev:DIF ser faktiskt skenbart ok ut måste man ändå säga, påminner ganska mycket om ett SHL-lag.
Oerhört komiskt att folk fortfarande skyller på domarna![]()
Det de däremot SKA LASTAS FÖR är när de missar förseelser som är av avgörande karaktär och som de dessutom bör se, om de är proffs (kan se). Det kan vara fasthållningarna på Hank m fl genom hela matchen. Det kan vara hakningarna och slashingarna som de inte tar . Det är definitivt Lindströms slashing på Ljunghs klubba så att den går av som de ska lastas för. Dålig bedömning som avgör.
Att tro att domarinsatserna är nån jävla version av Yin/Yang där allt rätar ut sig till slut är lika märkligt som att tro på Gud, Allah, Eilert Pilarm eller annat knepigt. Det är väl ändå bortom allt tvivel att de påverkar. Fast det är klart. Är man helt och hållet indränkt i negativism gentemot laget så är det väl svårt att se hur något annat än Adam Reideborn/Tellan eller Robin Press kan lastas för att vi förlorar matcher.
Hur som helst. Vi spelar bra. Får inte in pucken. Förlorar. Domarna är skitdåliga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu var det faktiskt så att domarna gav dem 2-1 målet så svårt att inte skylla på dem.Lee Harvey Oswald skrev:DIF ser faktiskt skenbart ok ut måste man ändå säga, påminner ganska mycket om ett SHL-lag.
Oerhört komiskt att folk fortfarande skyller på domarna![]()
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- minalman
Jag skyller inte vår förlust på domarna. Men att jag ruttnar på att behöva följa hur mitt favoritlag blir orättvist behandlat match efter match till den grad att jag funderar på att försöka vänja mig av mitt hockeyberoende, det är domarnas fel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lidingö DIF
OT: Jaaaaa, Plast levererar. Hoppet lever.
OnT: Djurgården är bäst.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Kollar ÖHK-HiV nu... Arto fattar nada hur man kunde välja att släppa HAs bästa målvakt förra året.. kan inte annat än att instämma. Cool är bara förnamnet på Söderström!
Visst är det så, dock lätt med facit på handDusinator skrev:Kollar ÖHK-HiV nu... Arto fattar nada hur man kunde välja att släppa HAs bästa målvakt förra året.. kan inte annat än att instämma. Cool är bara förnamnet på Söderström!
Såklart! Tråkigt bara att det känns som vi skötte den "affären" på ett rätt dassigt sätt. Att Reideborn var en mellanmjölkmålis visste vi ju tyvärr.#10 skrev:Visst är det så, dock lätt med facit på handDusinator skrev:Kollar ÖHK-HiV nu... Arto fattar nada hur man kunde välja att släppa HAs bästa målvakt förra året.. kan inte annat än att instämma. Cool är bara förnamnet på Söderström!
- Lee Harvey Oswald
Haha, så typiskt.Lidingö DIF skrev:OT: Jaaaaa, Plast levererar. Hoppet lever.
lhc är seriens formstarkaste lag....tills dom möter våra sträck-rivaler khk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Är så jävla förbannad. Och inget går ju att göra. Förbannad Både på domare och också på spelarna. Dom måste ju förfan markera när det inte döms konsekvent. Till domarna till ledarna, och i spelet. Förut vände vi matcher där domslut gick emot oss. Då såg man på spelarna att dom tog i ännu mer och pumpa adrenalin. Nu är det en axelryckning, jaha, min klubba gick av och dom gjorde
mål.
Och vad har hänt med att ta en kompensations utvisning? Det existerar inte längre. Hellre det än inte ett jävla skit.
Två plus får domarna i Aftonbladet. Skulle haft ett fet jävla minus!
Vi var bättre än ske, ändå har vi 4x2 min, och ske 0 min.

Och vad har hänt med att ta en kompensations utvisning? Det existerar inte längre. Hellre det än inte ett jävla skit.
Två plus får domarna i Aftonbladet. Skulle haft ett fet jävla minus!
Vi var bättre än ske, ändå har vi 4x2 min, och ske 0 min.
De två första perioderna var för en gångs skull våra forwards dom som utmärkte sig mest positivt.
Lindström, han är bra den pojken.
Lindström, han är bra den pojken.