SHL: Omgång 45 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Davidsson

Re: SHL: Omgång 45 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2-20

Inlägg av Davidsson »

En undran. Har någon domare i högsta ligan i Sverige någonsin fått sparken eller blivit degraderad pga dålig jävla kvalité!? Om inte vore det ett bra tillfälle nu!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Davidsson skrev:En undran. Har någon domare i högsta ligan i Sverige någonsin fått sparken eller blivit degraderad pga dålig jävla kvalité!? Om inte vore det ett bra tillfälle nu!
Domare som gör sämre ifrån sig blir väl helt enkelt inte längre uttagna, svårare än så är det nog inte. Finns säkert många exempel på det om man har lust att gräva i det.

Sen är ju frågan vad som är direktiv uppifrån kontra sämre individuella insatser från domarna på isen, det är nog inte alltid självklart vilket som är vilket för oss åskådare.
Senast redigerad av sensei den 2017-02-18 18:33:32, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Tack äckliga domare för en förlust.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Bra prestation av oss större delen av matchen. Men vi visar våran brutalt dåliga lägstanivå i några minuter vilket gör att vi förlorar matchen. Vi har fortsatt svårt att komma in på mål, sargen är tydligen våran bästa polare. Låt säsongen ta slut, vi har tyvärr inte i slutspel att göra. Till nästa år: Skruva lite på spelidén så det passar manskapet.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

När till och med cmore är eniga om att det inte borde varit mål p g a utvisning får man väl säga att det är berättigat att bli förbannad.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lidingö DIF skrev:
Praetori skrev:
Wishes skrev:Nu vill jag höra Robban såga domarnivån ordentligt. Anbars är det flr fisigt och mesigt i det här laget!!
Jag minns en tid när ingen Djurgårdsspelare eller ledare någonsin gnällde på domarna som dåliga förlorare och tog SM-guld lite från och till. Man sket helt enkelt i domarna och ägnade sig åt sitt.

Om motståndarna fulade sig gav man igen med råge och sen var det bra med det (oavsett om vad domarna tyckte om saken).

Det är enormt farligt att ens börja nära en kultur inom en förening där man fokuserar på domare eller något annat än det egna spelet.
Tack. Och förhoppningsvis kommer vi fortsätta så.
Robban och DIF Hockey kommer inte att börja klaga på domarna - det är nog det sista de kommer att göra. Du ser ju inte våra killar protestera på isen särskilt ofta. Någon enstaka gång blir någon av dem skitförbannad vid en utvisning. Det skriks inte heller från båset vad jag hört när jag stått nära.

Jag, som supporter och hockey-intresserad, har inte de spärrarna Domarnivån tar ifrån mig del av min upplevelse och det tycker jag är skit..

Sluta videogranska allt.
Låt spelare få gå på kasse utan att de blir utvisade per automatik.
Tillåt tacklingar.
Led spelet och få bort spelförstörande moment och sträva efter att hålla en jämn nivå. Blås hellre för lite än för mycket.

Jag är inte ensam i att uppleva att hockeyn inte längre är rolig pga hur det döms. SHL bör ta åt sig för det är vårt intresse som är grundförutsättningen för SHL. Vi som köper TV-abonnemang, osv.

Så.

Apropå att ge igen: Vi ger inte igen, som vi gjorde förr. Den typen av krigföring finns inte kvar. Det som finns kvar är lite gruff framför mål.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Koonz

Inlägg av Koonz »

Jag tror inte att jag någonsin har varit så förbannad över domarinsatsen sett över en säsong sen jag var liten. Under alla dessa år har jag ofta tänkt "det är inte så jäkla lätt att vara domare trots allt, ibland skiter det sig" men under den här säsongen så har jag vissnat helt och hållet. Visserligen dräller Ljungh med pucken vid 2-1 men klubbjäveln slås ju AV och inte ens då kan de FYRA domarna på isen ta sig i kragen, leta fram pipan ur fickan och blåsa. Vad är det som händer med domarna inom svensk ishockey? Den sjunkande nivån på domarna är en trend jag är uppriktigt bekymrad över.

Att folk sedan är så förbannat ryggradslösa och inte vågar ställa sig upp och kräva att någonting ska hända är också oroväckande. Den enda som ens pratar om domarnivån är Wikegård i sina videosnuttar på youtube.

Nu pratar jag inte enbart som Djurgårdare och jag pratar inte heller bara om våra matcher utan tittar man på andra matcher så märker man att det är fruktansvärt lustiga domarbeslut och sedan brist på beslut i situationer där det verkligen ska blåsas.

Någonting måste hända och det funkar inte heller att säga "vi får jobba på att bli bättre under de kommande åren" utan ser jag inga framsteg i början av nästa säsong vet jag vad jag tar mig till.
Användarvisningsbild
DRC

SHL: Omgång 45 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2-2017

Inlägg av DRC »

Praetori skrev:
Wishes skrev:Nu vill jag höra Robban såga domarnivån ordentligt. Anbars är det flr fisigt och mesigt i det här laget!!
Jag minns en tid när ingen Djurgårdsspelare eller ledare någonsin gnällde på domarna som dåliga förlorare och tog SM-guld lite från och till. Man sket helt enkelt i domarna och ägnade sig åt sitt.

Om motståndarna fulade sig gav man igen med råge och sen var det bra med det (oavsett om vad domarna tyckte om saken).

Det är enormt farligt att ens börja nära en kultur inom en förening där man fokuserar på domare eller något annat än det egna spelet.
Efter match ja. Men ingen säger flaska efter varken Ollas spökutvisning eller efter att Ljunghs klubba blev avslagen. Just den flatheten och totala avsaknaden av pondus från båset är de två störst anledningarna till att Robert Ohlsson inte kan vara huvudtränare.

#8raka
Senast redigerad av DRC den 2017-02-18 18:44:37, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

En hel del massflyt idag. Surt att det inte kan studsa rätt i dag. Både Hank och Hulta hade behövt det. Stolpe ut i dubbel bemärkelse. Vi förtjänade poäng idag.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Praetori skrev:
South_Exil skrev:Tycker det är felcoachat och dålig känsla att sätta in Davidsson X2 plus Fjällby direkt efter 2-1. Samt Hultström.
Saik har momentum efter målet. Då krävs tyngd och rakt spel ett par byten.
Chanstagning. Robban vet att laget är ett mentalt vrak och mål framåt direkt efter insläppt är största chansen att bita sig kvar istället för att styra upp med fjärde.
Om man vill gå hårt offensivt så satsar de ju normalt på andra namn (PP uppställning, 6 mot 5) etc. Så den förklaringen köper jag inte. Enbart jävligt orutinerat coachat.
Säkert Musse som ansvarade för det.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

sauron skrev:
Wishes skrev:Nu vill jag höra Robban såga domarnivån ordentligt. Annars är det för fisigt och mesigt i det här laget!!
Kommer dessvärre inte att hända, man rör inte de heliga korna i svensk hockey...

Skickat från min F8331 via Tapatalk[/quote
Råttet vart mågat för mig, drog iväg ett mail till info@swehockey.se och skrev några rader, lär ju inte få svar...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

För varje ny förlust kommer vi närmare nästa seger! Jajamän!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
rikkard

Inlägg av rikkard »

minalman skrev:Två skott på mål. Två mål. Killen är en legend.
Ja, på liknande sätt som Eddie the Eagle ;)

Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

#10 skrev:
sauron skrev:
Wishes skrev:Nu vill jag höra Robban såga domarnivån ordentligt. Annars är det för fisigt och mesigt i det här laget!!
Kommer dessvärre inte att hända, man rör inte de heliga korna i svensk hockey...

Skickat från min F8331 via Tapatalk[/quote
Råttet vart mågat för mig, drog iväg ett mail till info@swehockey.se och skrev några rader, lär ju inte få svar...
Posta gärna ev. svar. Vi snackar ju trots allt om proffs med 50k i månaden, de måste kunna göra ett bättre jobb än i dagsläget. Och om de inte gör det måste de A, bytas ut, eller B, åtminstone få höra det.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar