Niklas Arell har sett bra ut i KhK, och ska ju trots allt vara Djurgårdare i hjärtat.bolja skrev:Andreas Englund !!??EspenK skrev:Backsidan är ju en superviktigt prioritet. Högström japp men Falk håller inte i ett tredje backpar ens.
Vad kan vi få in?
Förlängningar?
Förslag:
Urbom
Claesson
Kronwall
Arnesson
Fler förslag?
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Arnesson vore väl ändå rekord i oskön värvning, tveksamt om jag skulle jubla åt en sådan värvning om vi var ett allsvenskt lag, bättre kan ni.
Spela fult
Synd att de inte fick behålla Varakas. En av de bästa backarna i laget.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Han måste väl folk se är på väg i helt fel riktning? Nedåtgående spiral hela säsongen och efter nyår har han varit direkt dålig. I synnerhet oerhört svag i försvarszon i spelet utan puck. Alla kommer förbi honom.klintan85 skrev:Synd att de inte fick behålla Varakas. En av de bästa backarna i laget.
Varakas är på intet sätt oersättlig.
Lös Urbom och Hultström. Försök övertala AOM och EJ att stanna ett år till. Falk har kontrakt, men platsar egentligen inte. Drömmen är så klart Staffan Kronwall. Känns tveksamt att få hem Claesson, han är väl mer i NHL än AHL nu.
Lös Urbom och Hultström. Försök övertala AOM och EJ att stanna ett år till. Falk har kontrakt, men platsar egentligen inte. Drömmen är så klart Staffan Kronwall. Känns tveksamt att få hem Claesson, han är väl mer i NHL än AHL nu.
Jag tänker mig Ahnelöv som potentiell ersättare till Varakas. Jonas ville till oss tidigare, men vi valde Ferna då.
Kan man förlänga med Urbom och Emil J vore det toppen.Mattebo skrev:Jag tänker mig Ahnelöv som potentiell ersättare till Varakas. Jonas ville till oss tidigare, men vi valde Ferna då.
Ahnelöv istället för Varakas är ett uppköp, tycker Varakas vart direkt dålig sen årsskiftet.
Ser gärna att man försöker hitta nya adresser åt AOM och Falk, håller inte om vi ska höja kravbilden och tabellplacering till nästa år.
D.Bernhardt ska spela istället för Falk och ser gärna att man försöker få hem Claesson som AOMs ersättare. Annars är ju som nån tidigare skrev Arell en stabil och bra back och även uttalad Djurgårdare.
Får ha koll på om Ottawa Senators tradear till sig någon back till nästa säsong, eller draftar någon ny back tidigt.
Men eftersom Claesson får rätt mycket speltid nu och Englund togs relativt tidigt (dvs dom lär ha tålamod med honom), är det nog bara att glömma dom två.
Om nu inte Ottawa inte gör någon trade som gör att dom måste göra plats på backsidan.
Men eftersom Claesson får rätt mycket speltid nu och Englund togs relativt tidigt (dvs dom lär ha tålamod med honom), är det nog bara att glömma dom två.
Om nu inte Ottawa inte gör någon trade som gör att dom måste göra plats på backsidan.
-
- Säsongskort: Ja
Mattebo skrev:Jag tänker mig Ahnelöv som potentiell ersättare till Varakas. Jonas ville till oss tidigare, men vi valde Ferna då.
Fast Ahnelöv har ju kontrakt i KHL även nästa år?
Tror vi att han kommer att släppa ett förmodat väldigt lukrativt kontrakt i KHL för att komma och spela i DIF?
Jag tror att det kommer att bli en utländsk back som kommer att ersätta Varakas någon från Liiga/KHL som kommer bli en chansning motsvarande de senaste årens Nordlund/Kousa/Gysbers osv.
Isf känns ju Kilström (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6485) som någon tippade på tidigare som ett mer realistiskt alternativ att ersätta Varakas med.
Se där, jag som fått för mig att han satt på utgående. Nä då blir det inte honom.Stavhoppet skrev:Fast Ahnelöv har ju kontrakt i KHL även nästa år?
Tror vi att han kommer att släppa ett förmodat väldigt lukrativt kontrakt i KHL för att komma och spela i DIF?
Jag tror att det kommer att bli en utländsk back som kommer att ersätta Varakas någon från Liiga/KHL som kommer bli en chansning motsvarande de senaste årens Nordlund/Kousa/Gysbers osv.
Isf känns ju Kilström (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6485) som någon tippade på tidigare som ett mer realistiskt alternativ att ersätta Varakas med.
Arell eller Kilström kan ju vara realistiska, som ni nämner. Arell sitter på optionsår. Hellre nån av de än nån chansning från utlandet.
Är väll ingen större risk att Ottawa släpper tillbaka en draftad spelare till oss.DIFÖrebro skrev:Får ha koll på om Ottawa Senators tradear till sig någon back till nästa säsong, eller draftar någon ny back tidigt.
Senast när vi lånade hem Mika så sa de väll ordagrant att de aldrig kommer släppa någon spelare till oss igen, för det bara förstörde hans spel totalt
Mika Zibanejad, 19, skickades tillbaka till Sverige för spel med Djurgården.
Något som hans klubb, Ottawa Senators, nu ångrar bittert.
– Ingenting är nånsin fullständigt slöseri med tid, men det här var inte långt ifrån, säger Ottawas assisterande general manager Tim Murray till Ottawa Sun.
En annan spelare som brukar dyka upp inför varje ny säsongssilly är ju Jonas Holös.
Han verkar ha kontrakt i år bara med Färjestad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15713
Han verkar ha kontrakt i år bara med Färjestad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15713
-
- Säsongskort: Ja
Gärna åtminstone Falk och Vara Kass ut från backsidan, den förre har ju knappt presterat någonting och den senare har presterat oerhört bra från andra lags synvinklar ett flertal matcher. Mycket onödiga utvisningar, men har gör inte jobbet som Urbom gör heller, vilket innebär att han nästintill bara blir en belastning.
I ett drömscenario får vi behålla Emil, Högström och Urbom. Hultström är ingen större förlust som det ser ut just nu, men kommer han upp i nivå igen ska han självklart erbjudas att stanna.
Printz eller Arell är väl rimliga backar att kunna få in utan större bekymmer och presterar helt okej på nivån, båda två har dessutom Djurgården i backspegeln och har utgående kontrakt. Ser gärna så få oprövade kort som möjligt eftersom det ser ut som att vår FW-sida kommer vara ungefär likgiltig med årets.
I ett drömscenario får vi behålla Emil, Högström och Urbom. Hultström är ingen större förlust som det ser ut just nu, men kommer han upp i nivå igen ska han självklart erbjudas att stanna.
Printz eller Arell är väl rimliga backar att kunna få in utan större bekymmer och presterar helt okej på nivån, båda två har dessutom Djurgården i backspegeln och har utgående kontrakt. Ser gärna så få oprövade kort som möjligt eftersom det ser ut som att vår FW-sida kommer vara ungefär likgiltig med årets.
25/4-2025
Printz alltså. Vad gör Deilert?
Född till sportchef.
android skrev:Printz alltså. Vad gör Deilert?
Han är väl också där... i cocoland. Löfqvist då? Han borde skjuta ännu hårdare nu än han gjorde senast.