SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av gaspo »

furan85 skrev:
gaspo skrev:
Vikas skrev:
gaspo skrev:Fy fan vilken usel insats idag. Rena parodin. Tråkigt att Tellqvist tabbar in två mål. Som jag skrev i silly tråden. Tyvärr kommer vi få kvala och jag satte en lax på det. Så roligt att folk vart o e så övertygade att vi inte kommer få kvala. Vakna!!! Vårat backspel har general kollapsat. Inget stämmer. Jo lägga mål kan vi helt plötsligt. Men släppa in lika många på misstag helt otroligt. Leksand har 6 matcher kvar att ta in 13 poäng. Tyvärr kommer dom göra detta. Då som jag skrivit innan kommer vi inte vinna en enda av våra nu återstående 5. Jag höjer mitt bud till klubbkassan till 5 lax om vi slipper kvala.

Nä fan att man ska behöva vara så negativ men tyvärr så ser verkligheten ut så nu.
Det är 10 matcher kvar.

Så ja, Leksand kan mycket väl komma ikapp utan större besvär.
Sorry var så jävla arg så jag tappade matchschemat. Ja det inte frågan om Leksand kommer ikapp utan när. Dom har inget att förlora. Vi har allt. Spela under sådan press o mot dom motståndare vi har kvar jösses. Frågan e om Rögle kommer ikapp också? Får hoppas att Luleå,khk kan fortsätta förlora nu o vi tar någon pinne det e kanske ljuset i tunneln.
jisses, man blir fan deprimerad av dina inlägg..

Ja verkligheten e inte lätt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Men det är ju ingen verklighet, teoretiskt finns det fortfarande en risk att vi hamnar i kvalspel men i praktiken är den fortsatt mycket liten. Det är uppenbart att sånt här gnäll är väldigt tillfredställande på något vis, men jag tycker ni ska bespara både era plånböcker och själsliv.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

DIF tog ju ändå in poäng på Luleå. Så även fast Leksand kanske kommer ikapp så är det ju lika stor chans att antingen Luleå eller Örebro hamnar under sträcket.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

klintan85 skrev:DIF tog ju ändå in poäng på Luleå. Så även fast Leksand kanske kommer ikapp så är det ju lika stor chans att antingen Luleå eller Örebro hamnar under sträcket.
Ja, Coco lär väl ligga ännu sämre till form- och spelarmässigt!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Rögle hjälper oss ikväll iaf. Satan vad dåliga alla lag som slåss om de sista play-in platserna är. Luleå, Karlskrona, vi och Örebro är inte värda något slutspel!

Byt tillbaka till åtta slutspelslag!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:Rögle hjälper oss ikväll iaf. Satan vad dåliga alla lag som slåss om de sista play-in platserna är. Luleå, Karlskrona, vi och Örebro är inte värda något slutspel!

Byt tillbaka till åtta slutspelslag!
Sju första i grundserien plus en fast plats åt oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

30 poäng kvar att spela om och Leksand måste ta in nästan hälften av dem för att komma i kapp. Lycka till! Det är att vinna 5 av de 10 som är kvar. Just nu har Leksand vunnit 11 av 42 matcher som är ungefär 25% så jag tror inte att de helt plötsligt ökar vinstprocenten med det dubbla i de 10 matcher som är kvar. Och de är ju om DiF förlorar alla 10 matcher som också kännas näst intill omöjligt.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

klintan85 skrev:30 poäng kvar att spela om och Leksand måste ta in nästan hälften av dem för att komma i kapp. Lycka till! Det är att vinna 5 av de 10 som är kvar. Just nu har Leksand vunnit 11 av 42 matcher som är ungefär 25% så jag tror inte att de helt plötsligt ökar vinstprocenten med det dubbla i de 10 matcher som är kvar. Och de är ju om DiF förlorar alla 10 matcher som också kännas näst intill omöjligt.
Uh-oh.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

klintan85 skrev:Och de är ju om DiF förlorar alla 10 matcher som också kännas näst intill omöjligt.
Vikas skrev:Uh-oh.
DÄR kom forumposten vi refererar till vid säsongsstarten av hockeyallsvenskan i höst. Föreningens största jinx genom alla tider.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hmm, intressant.
DIF har egentligen alla verktyg som behövs för att fixa en total kollaps i slutskedet.

Frölunda-DIF - säsongens säkraste förlust, 0p v
Saik-DIF – se ovan v
DIF-FBK – möjligen 1p, högst troligt 0p v

Luleå-DIF - 0p
DIF-Örebro – laget vi bara inte förmår att slå, 0p
DIF-Växjö – Läjkäsch går för seriesegern, 0p
Malmö-DIF – 0p
DIF-Malmö – möjligen 1-2p
Leksand-DIF – Ett vilt jagande Leksand mot ett stukat DIF med dödsångest, givet 0p
Saik-DIF - 0p
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2017-02-21 21:17:06, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK

Inlägg av EspenK »

Lee Harvey Oswald skrev:Hmm, intressant.
DIF har egentligen alla verktyg som behövs för att fixa en total kollaps i slutskedet.

Frölunda-DIF - säsongens säkraste förlust, 0p
Saik-DIF – se ovan
DIF-FBK – möjligen 1p, högst troligt 0p
Luleå-DIF - 0p
Malmö-DIF – 0p
Leksand-DIF – Ett vilt jagande Leksand mot ett stukat DIF med dödsångest, givet 0p
Saik-DIF - 0p

Leksand vinner 6 av sina 10 sista matcher (ingen trodde dom skulle slå ut Modo i bäst av 7 heller)
…och vips så har vi ett helmysigt Kval att se fram emot

-Över tid
Precis. Det finns inga lätta matcher kvar. Varje poäng kommer att räknas. Tror det blir på håret. Hoppet finns om defensiven kan se ut som i november/december.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tror på att 9 poäng bör räcka för nytt kontrakt.
Leksand ska inte kunna vinna 8 av 10. 6/10 är möjligt men osannolikt. HV71 s insats senast är svår att utvärdera.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Nu när jag kikat spelschemat så tar Lyxfällan 15p medans DIF tar 9p resterande 10 omgångar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag är så trött på all negativitet och all snack om jix hela tiden.
Senast redigerad av klintan85 den 2017-02-16 13:07:48, redigerad totalt 1 gånger.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev:Hmm, intressant.

Frölunda-DIF - säsongens säkraste förlust, 0p
Saik-DIF – se ovan
DIF-FBK – möjligen 1p, högst troligt 0p
Luleå-DIF - 0p
Malmö-DIF – 0p
Saik-DIF - 0p

Leksand vinner 6 av sina 10 sista matcher (ingen trodde dom skulle slå ut Modo i bäst av 7 heller)
…och vips så har vi ett helmysigt Kval att se fram emot

-Över tid
DIF har ju plusstistik mot Frölunda iår 2-1 i matcher. Och DIF har också plusstistik mot Skellefteå iår 2-0 i matcher. Så jag möter hellre dem än t.ex. Örebro eller Karlskrona.
-Rolle Stoltz
Skriv svar