Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

jsson skrev:Problemet jag har med värvningen av Bergfors är att han är och har alltid varit en bättre sorts dussinspelare. Han är inte den som tävlar om toppen av poängligan i SHL. Vore skönt att bli motbevisad nästa säsong dock.
Precis så jag resonerar. Vad är poängen med den här värvningen?

Jag var så sjukt trött på Tambellini.
Jag är så sjukt trött på Ridderwall.

Det här är bara ytterligare en dussinlirare med för fet lönecheck, jag hade hellre sparat pengarna och värvat en riktig forward nästa säsong.

Guter hade varit en mycket mer förståndig värvning i mina ögon

Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

På något sätt känns det ju bra att saker och ting händer. På något sätt är det ju sannolikt att saker hellre hamnar rätt nu, när allt annat hamnat fel tidigare i år. Två fel kan bli ett rätt (Ikonen+Jeff=Bergfors).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tveksam... Mycket tveksam.
Hade hellre sett en värvning av en målvakt (fast(h) där kanske vi vill vänta till nästa säsong.)

Gissar på följande uppställning.

Lundh Anderson Brodin

Possler Ljungh Bergfors

Ridderwall L.Johansson Ahlén

M.Davidsson Vejdemo J.Davidsson

Extra: Hank och Fjällby
(Tycker iof att vi tappar i defensiva spelet utan Hank..)
EspenK

Inlägg av EspenK »

Andspe skrev:Och kontraktet sträcker sig över nästa säsong.

Undrar hur mycket vi betalar...

Denna säsong får vi säkert rabatt. Nästa gäller 200000/månad. Dyrt för en kille som har det bästa bakom sig.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Salas skrev:Den här värvningen gillar jag ordentligt. Satt faktiskt och tänkte på Bergfors igår, i och med att Linköping ville bli av med honom. Han har kommit helt fel in i LHC, och jag tror det kan bli riktigt bra. Bergfors har en spets som ingen annan offensiv spelare i Djurgården besitter, och får han igång den kan det här bli kanon.

Jämställer denna värvning med Lehtonen förra året.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

"Hör att Djurgården fått Bergfors till rena reapriset (Nåja). Linköping kommer få bekosta en rejäl del."

Johan Svensson (@MrMadhawk)
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

136_Djurgårdare skrev:"Hör att Djurgården fått Bergfors till rena reapriset (Nåja). Linköping kommer få bekosta en rejäl del."

Precis så.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Jag är försiktigt positiv.
Skulle tro att Tambellini var nästan lika dyr och jag tror absolut att det finns en uppsida hos Bergfors i jämförelse.

Inför säsongen ett drömnamn som kommer att få otroligt mycket förtroende.
Kan han vinna 1-2 matcher åt oss så är han utan tvekan värd pengarna
EspenK

Inlägg av EspenK »

136_Djurgårdare skrev:"Hör att Djurgården fått Bergfors till rena reapriset (Nåja). Linköping kommer få bekosta en rejäl del."

Om det stämmer så förstår jag värvningen bättre.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

EspenK skrev:Dyrt för en kille som har det bästa bakom sig.
Bergfors är 29 år, han har troligtvis minst 3-4 år kvar att spela. Det är med andra ord en helt perfekt ålder sett ur det perspektivet.

Sen är inte jämförelsen, som många gör, mellan Tambellini och Bergfors rättvis. Jeff fick chansen gång, på gång, på gång, på gång. Han fick speltid i powerplay dag in och dag ut, men levererade inte. Bergfors kom direkt fel in i Linköping, och har knappt spelat powerplay överhuvudtaget under säsongen och istället harvat runt med begränsad speltid i dåliga kedjor. Inte så konstigt heller med tanke på hur väl deras två topplinor har spelat under säsongen. Man ändrar sällan på fungerande formationer.
Hittar Bergfors kemi så besitter han utan minsta tvivel potential att stänka in över 20 kassar under en säsong.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

EspenK skrev:Jämställer denna värvning med Lehtonen förra året.
Skillnaden är ju att Lehtonen varit bra en gång under sin karriär, vilket var när Jocke Lindström serverade honom saft och bullar match efter match. Jocke Lindström gör alla medspelare bra, han hade säkert fått Henrik Eriksson att göra 10-15 mål per säsong bredvid sig.

Bergfors meritlista går inte ens att jämföra med Lehtonens.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Plocka in Tom Wandell från Örebro så är juniskedjan från SSK intakt :P (nästan iaf)
123abc123

Inlägg av 123abc123 »

Salas:

Har följt LHC i många matcher av diverse anledningar och att påstå att han inte fått chansen är totalt felaktig. Spelade redan på försäsongen och dem första matcherna i SHL med Olimbs vilket inte funkade särskilt bra. Spelade även PP med Roe, Little, Gordon och Näkyvä, 4 gubbar som är extremt skickliga spelare.

LHC topplinor har inte presterat väl hela säsongen, räcker väl med att kolla Olimbs statistis? Faktum är att det var först när LHC bestämde sig för att skita i att få in Bergfors i en top 6 roll som det började funka, tolka det hur du vill. Fick ju spela ca 16-18 min i varje match ända till december utan att egentligen få ut ett dugg och därefter minskade speltiden för varje match. Ska man vara riktigt ärlig har han varit deras överlägset sämsta spelare hittills och mycket av speltiden han fått har varit pga hans namn.

Nu låter det som jag är extremt negativ mot Bergfors. Men jag är nog inne på att det låst sig helt för honom. Det handlar absolut inte om att han är dåligt tränad, beskrivs som den bäst tränade i LHC. Att han blivit så mycket sämre på några månader är totalt osannolikt . I rätt miljö och med en bra start ska Bergfors kunna ligga runt 20 mål per säsong.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Dusinator skrev:Plocka in Tom Wandell från Örebro så är juniskedjan från SSK intakt :P (nästan iaf)
Ja bara Kopitar kvar..
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Tror bergfors kan va en okej värvning om han inte vart för dyr. skillnaden mellan att lyckas är liten för en forward ibland, så det kan lika gärna va att en sån kille sprutar ur sig poäng i rätt miljö och med lite självförtroende.

Det som skulle behövts hela säsongen är en målvakt av okej SHL klass Gillar Tellan, men tyvärr han har levt hela sin karriär på sin snabbhet och placeringsskicklighet och spelsinne då han inte är speciellt stor. Tyvärr med ålder så har mycket av det försvunnit, och han hänger inte med, och dessutom med hans storlek på det blir det svårt. Vår andra stjärna Adam har aldrig varit bra, utan är en medelmåttig allsvensk målvakt. Men en bättre målvakt hade vi krigat runt 5-7 platsen idag och inte strecket nedanför. Så jag hade tusen gånger hellre sett fasth som värvning idag eller annan klass keeper en Berfors fast gärna både och.
Låst