Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Och kontraktet sträcker sig över nästa säsong.
Undrar hur mycket vi betalar...
Undrar hur mycket vi betalar...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Den här värvningen gillar jag ordentligt. Satt faktiskt och tänkte på Bergfors igår, i och med att Linköping ville bli av med honom. Han har kommit helt fel in i LHC, och jag tror det kan bli riktigt bra. Bergfors har en spets som ingen annan offensiv spelare i Djurgården besitter, och får han igång den kan det här bli kanon.
Är Bergfors över säsongen eller längre? Vill inte att han tar upp en plats till nästa säsong. Hoppas vi fick honom billigt iaf.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nästa säsong också.mb81 skrev:Är Bergfors över säsongen eller längre? Vill inte att han tar upp en plats till nästa säsong. Hoppas vi fick honom billigt iaf.
Avskaffa tre mot tre.
Haha skräll att det blev en gammal lagkamrat till Jocke. Han har ju inte haft någon jättebra säsong men värd en chansning om han inte är allt för dyr. Hoppas det blir bra.
Avgå Jocke.
Såg det nu. Han har potential iaf. Känns som vi ändå kunnat få honom till ett bra pris då vi skrev över en säsong till.Mattias_87 skrev:Nästa säsong också.mb81 skrev:Är Bergfors över säsongen eller längre? Vill inte att han tar upp en plats till nästa säsong. Hoppas vi fick honom billigt iaf.
Det här gillar jag verkligen inte, vi skeppar två floppar för att ta in en ännu större flopp? Att han dessutom är kontrakterad över nästa säsong ger mig magsår.
Skulle vi värvat en reject i hopp om att det vänder så hade jag mycket hellre sett Pär Arlbrandt, som säkert får ännu mindre speltid nu när HV värvat Ullström.
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
Skulle vi värvat en reject i hopp om att det vänder så hade jag mycket hellre sett Pär Arlbrandt, som säkert får ännu mindre speltid nu när HV värvat Ullström.
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Undrar om man kan förverkliga det där Jocke-filtret på EP? Inför säsongen hade jag älskat att se Bergfors in, nu känns det som en chansning som vette duga. Går den hem så kan vi sitta på en av SHL:s bästa målskyttar nästa år, går det åt skogen har vi en ny Tambellini.
Fast detta är ju ändå en bra spelare i grunden. Tambellini visste man ju redan innan att han var värdelös och Ikonen hade ingen ens hört talas om. Tar definitivt hellre Bergfors än de andra två.Edin skrev:Det här gillar jag verkligen inte, vi skeppar två floppar för att ta in en ännu större flopp? Att han dessutom är kontrakterad över nästa säsong ger mig magsår.
Avgå Jocke.
Problemet jag har med värvningen av Bergfors är att han är och har alltid varit en bättre sorts dussinspelare. Han är inte den som tävlar om toppen av poängligan i SHL. Vore skönt att bli motbevisad nästa säsong dock.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
"Vi har nu en trupp som tål en eller två skador/avstängningar/sjukdomar och vi känner också att vi har en lagom stor konkurrenssituation som inte hämmar vår långsiktiga utveckling."
Jadu Jocke, vi står fortfarande utan en SHL-duglig målvakt.
Jadu Jocke, vi står fortfarande utan en SHL-duglig målvakt.
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Intressant ändå att Jocke säger att vi sparar in pengar. Isf måste vi ha fått en bra deal både med Jeff och bergfors (ikonen känns billig).
Tror de kan bli ngt bra med bergfors prova han med Linus Johansson och Calle ridderwall kan nog va RN bra kedja
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ganska troligt att LHC betalar en viss procent av lönen hela kontraktstiden ut (lite som med SAIK & Urbom).
Under de förutsättningarna känns det Ok, men kanske ingen som kommer göra gigantisk skillnad i nuläget. Betalar vi 200k/månad även nästa säsong är det INTE värt det.
Under de förutsättningarna känns det Ok, men kanske ingen som kommer göra gigantisk skillnad i nuläget. Betalar vi 200k/månad även nästa säsong är det INTE värt det.
- diftobbe89
Kan bara instämma, bra där Jocke.Salas skrev:Den här värvningen gillar jag ordentligt. Satt faktiskt och tänkte på Bergfors igår, i och med att Linköping ville bli av med honom. Han har kommit helt fel in i LHC, och jag tror det kan bli riktigt bra. Bergfors har en spets som ingen annan offensiv spelare i Djurgården besitter, och får han igång den kan det här bli kanon.
Spela fult