Hur ser denne Sykoras kontraktsituation ut? Och skulle han kräva orimligt mycket i lön av DIF?Therocket1 skrev:Är inte riktigt beredd att hålla med i dina fördomar om tjeckiska och slovakiska forwards. Du har rätt, i 95% av fallen.
Men bland de övriga 5%-en kan man hitta en del guldkorn, t.ex. Petr Sykora i Pardubice, som spelar med ett STORT hjärta. Sen när det gäller defensiva backar i den regionen, det finns en väldigt liten skara som är bra, resten är som du säger, de finns bara på pappret.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
I Tjeckien skriver man i princip endast 1-års kontrakt, och så är fallet med Sykora också. Hans kontrakt går ut i vår. Han är en av Extraligas bäst betalda spelare, med en månadslön på ca. 110 000 kronor plus betald bostad och bil. Så behövs nog inte mycket för att locka hit honom. Sykora är dessutom center, men kan med fördel även användas som forward. Dessutom högerfattad.

Center? Tycker vi absolut har tillräckligt på de platserna. Vad DIF behöver ärÖstgöten skrev:Undantagen bekräftar regeln. Tror tyvärr att värvningen av en toppforward - helst center - är ett absolut måste. Jag skulle gärna vilja få en kommentar om hur Danielsson har spelat i träningsmatcherna.Therocket1 skrev:Är inte riktigt beredd att hålla med i dina fördomar om tjeckiska och slovakiska forwards. Du har rätt, i 95% av fallen.
Men bland de övriga 5%-en kan man hitta en del guldkorn, t.ex. Petr Sykora i Pardubice, som spelar med ett STORT hjärta. Sen när det gäller defensiva backar i den regionen, det finns en väldigt liten skara som är bra, resten är som du säger, de finns bara på pappret.
en striker, dvs någon fler än P Hörnqvist som kan trycka dit den. Lite pinsamt när vi tex på straffar släpper fram Linkan som drar en slapp handledare mot första krysset (vilket han gör 9 ggr av 10)
Gällade Danielsson så var han borta i Enköping (den match jag sett)
Jag vet att man tror mycket på Danielsson. Både styrelsefolk samt spelare önskar nog att det ska "släppa", eftersom rapporter säger att han är grym på träning. Låter lite löjligt, men Danielsson "ser" bra ut i sitt spel. Duktig skridskoåkare och bra teknik. Rätt omgivning i år så kanske..
Therocket1 skrev:Vi har Ronnies naturliga ersättare i Oscar Eklund, om han fortsätter sin utveckling på samma sätt. Vi har även Johanssons ersättare i Deilert alternativt Persson, vilket gör mig ännu mer förbryllad över värvningen av Frylén. Johansson är en top-3 back i dagens DIF, Frylén på sin höjd en top-5 back. Ska vi alltså ersätta en top-3 back med en top-5 back inom de närmaste säsongerna?Östgöten skrev:Vad jag inte förstår är varför Ericson behålls framför Deilert. Värvningen av Frylén ska nog ses utifrån att TJ och Ronnie kommer att pensioneras efter årets säsong. Köp ut Ericson från kontraktet nu! Han har inte erfarenheten från flera år i ES - vidare har han inte framtiden för sig. Problemet med backbesättningen är felsatsningarna från föregående år där DIF satsade på Liwing, Lindman och Ericsson.Therocket1 skrev:Som sagt, att Deilert inte har fått debutera än är inte pga. att han väger för lite, är för dålig eller har för dålig inställning. Det är något annat som ligger bakom. Vad det är tänker jag inte avslöja, utan det får DIF eller Deilert själv gå ut med om de känner för det.
Jag undrar vad Oscar Eklund tycker om att kallas "Ronnies naturliga ersättare" Märkligt, Ronnie verkar på något sätt vara helig. I min värld är han DIF's överlägsen sämsta back. Bäst Före datum redan passerat, vilket
är det enda som gör att han får spela. Lite "Tack-för-lång-och-trogen-tjänst-varning" på honom
-
Det jag menar med Ronnies ersättare är att Eklund kommer vara den defensiva backen man kan lita på i alla lägen, som Ronnie är ungefär. Vi säger såhär istället, Eklund kommer bli en bättre version av Ronnie.
Jag personligen håller med dig, Ronnie borde ha slutat redan i våras. Vi får hoppas att Ronnie slutar i vår så att Eklund kan få ordentligt med speltid. I år borde man spela Eklund så mycket tills han stupar för att sen i matchernas slutskede matcha Ronnie. På så sätt får Eklund mycket speltid.
I dagens forwardsbesättning så saknas det två spelartyper. Den första är en förste-line center som man kan bygga laget kring i flera år framåt, är i "rätt" ålder, är bra åt båda hållen och spelar med hjärta. Det andra är en sniper, som kan näta på egen hand, typ Salmelainen.
Jag personligen håller med dig, Ronnie borde ha slutat redan i våras. Vi får hoppas att Ronnie slutar i vår så att Eklund kan få ordentligt med speltid. I år borde man spela Eklund så mycket tills han stupar för att sen i matchernas slutskede matcha Ronnie. På så sätt får Eklund mycket speltid.
I dagens forwardsbesättning så saknas det två spelartyper. Den första är en förste-line center som man kan bygga laget kring i flera år framåt, är i "rätt" ålder, är bra åt båda hållen och spelar med hjärta. Det andra är en sniper, som kan näta på egen hand, typ Salmelainen.

Och allra mest saknas det en back att använda i PP... *suck*
Känns för övrigt betydligt viktigare att få in rätt center då detta bör betyda att man får igång end producerande kedja till. En målskytt är ingen garanti för att få igång en kedja till.
Tyvärr känns det som att DIF saknar 3 nyckelpjäser inför kommande säsong och än värre är det att dessa nycklar saknades redan förra säsongen. ( Eventuellt kan det saknas 4 nyckelspelare om det visar sig att målvakterna inte håller. )
Känns för övrigt betydligt viktigare att få in rätt center då detta bör betyda att man får igång end producerande kedja till. En målskytt är ingen garanti för att få igång en kedja till.
Tyvärr känns det som att DIF saknar 3 nyckelpjäser inför kommande säsong och än värre är det att dessa nycklar saknades redan förra säsongen. ( Eventuellt kan det saknas 4 nyckelspelare om det visar sig att målvakterna inte håller. )
-
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
-
Sykora är inte den mest pengakåta liraren, utan tillhör en av de få spelare som spelar för "rätt" klubb, tänker på familjen osv. Kan man erbjuda honom en rätt social-lösning för honom och hans familj så har han inget problem med att spela utomlands. Han har gjort 2 vändor i NHL, anledningen till att han vände hem var för att hans familj inte trivdes i Nordamerika.

Om jag vore du skulle jag inte gå för hårt på detta lösa rykte som kommit upp. Toronto har redan 16 forwards under kontrakt och det kommer bli väldigt dåligt med speltid om man ser vilka grabbar han har att göra med. Han är likvärdig poängmässigt sett med 2 st, men dom 3 är bara bättre än 1 annan. Så varför skulle han vilja spela i deras 4:e kedja, eller i deras farmarlag när han hellre kan få en plats i första kedjan i ett finskt lag eller hos oss?Necrodamus skrev:Salmelainen antagligen ute ur leken, och som vanligt så är det RYKTET som gör gällande att han kritat på för Maple Leafs..
-
För att bli något, för att göra allt för att lyckas? Kanske?Pepp91 skrev:Om jag vore du skulle jag inte gå för hårt på detta lösa rykte som kommit upp. Toronto har redan 16 forwards under kontrakt och det kommer bli väldigt dåligt med speltid om man ser vilka grabbar han har att göra med. Han är likvärdig poängmässigt sett med 2 st, men dom 3 är bara bättre än 1 annan. Så varför skulle han vilja spela i deras 4:e kedja, eller i deras farmarlag när han hellre kan få en plats i första kedjan i ett finskt lag eller hos oss?Necrodamus skrev:Salmelainen antagligen ute ur leken, och som vanligt så är det RYKTET som gör gällande att han kritat på för Maple Leafs..

- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja