Marie Hallman - den ende journalisten
Lugn nu!
Marie är helt OK.. Duger som man säger, där jag kommer ifrån!
Sen att hon är naiv som få, som går på allt hockeyspelare säger är en annan sak!
Den där Dusan har haft rätt på varenda avslöjande hittills!!
Sen kanske han är sne på DIF för brorsan, det må så vara... Men han far inte med osanning iaf!
Ferna till LCH=Dusan
Dragan till CSKA =måste varit han som tipsade Expressen
Nisse till Khimik=dusan
Andreas Johansson, SKA St Petersburg = Dusan
Allt har stämt!! Hittills... Jag är övertygad om att Tjärnqvist är klar med.. Han har en bra källa/källor den där!
Sen att hon är naiv som få, som går på allt hockeyspelare säger är en annan sak!
Sen kanske han är sne på DIF för brorsan, det må så vara... Men han far inte med osanning iaf!
Ferna till LCH=Dusan
Nisse till Khimik=dusan
Allt har stämt!! Hittills... Jag är övertygad om att Tjärnqvist är klar med.. Han har en bra källa/källor den där!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Re: Lugn nu!
Alla svenska tidningar gick på det TSN.ca skrev. Marie Hallman tog reda på sanningen, han är inte klar.Leif skrev:Jag är övertygad om att Tjärnqvist är klar med.. Han har en bra källa/källor den där!
Undrar om Dragan tyckte det var kul med straffträning efter matchen mot Leksand.
Senast redigerad av Crashmash den 2007-08-26 12:35:37, redigerad totalt 1 gånger.
- Remy Lebeau
Ryktet gör gällande att Dragan blev "sjuk" dåCrashmash skrev: Undrar om Dragan tyckte det var kul med straffträning efter matchen mot Leksand.

"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Jag har också en bra källa att han absolut inte är det, vilken är det? Jo Marie.Leif skrev:Marie är helt OK.. Duger som man säger, där jag kommer ifrån!
Ferna till LCH=Dusan
Nisse till Khimik=dusan
marie ok för att hon skriver om Hockey
Marie Hallmans största tillgång är att hon konternueligt skriver om Hockeyn i Stockholm.
Hennes repotage är sällan bra och hon försöker ha en ton av att hon känner spelarna och att de är så öppna och ärliga mot henne.
Använder spelarnas smeknamn i tid och otid.
Men hennes repotage/blogg handlar sällan om orsaker till varför matcher vinns/förloras.
Varför Stockholmshockeyn är på dekis.
Hon har ett jobb som många kvinnor säkert skulle vilja ha, hon har som yrke att gå in i ett hockeyomklädningsrum fullt med män.
Hennes förtjusning över vissa spelare lyser igenom på hennes blogg som en 14 årig tjejs dagboksklotter om killarna i popbandet... Men det är hennes stil.
Fördelen är ju ATT hon skriver om Hockey och Hockey i Stockholm då mediaintresset är otroligt svagt. En serie A match i Italienska fotbollen får långt mycket mer utrymme än en Elitseriematch i Stockholm.
Hennes repotage är sällan bra och hon försöker ha en ton av att hon känner spelarna och att de är så öppna och ärliga mot henne.
Använder spelarnas smeknamn i tid och otid.
Men hennes repotage/blogg handlar sällan om orsaker till varför matcher vinns/förloras.
Varför Stockholmshockeyn är på dekis.
Hon har ett jobb som många kvinnor säkert skulle vilja ha, hon har som yrke att gå in i ett hockeyomklädningsrum fullt med män.
Hennes förtjusning över vissa spelare lyser igenom på hennes blogg som en 14 årig tjejs dagboksklotter om killarna i popbandet... Men det är hennes stil.
Fördelen är ju ATT hon skriver om Hockey och Hockey i Stockholm då mediaintresset är otroligt svagt. En serie A match i Italienska fotbollen får långt mycket mer utrymme än en Elitseriematch i Stockholm.
Skulle snarast vilja påstå att Hallmans journalistik, om man nu kan kalla det för detta, är av arten skvaller. Rykten blandas med smeknamn och andra små lustigheter. Jag saknar mer djupa analyser av orsak - verkan art fullständigt från hennes penna och därför känns hennes journalistik mer som gjort för häntextra eller liknande och inte för idrott.
Skall jag vara helt ärlig tycker jag att 99% av de som skriver om idrott för Aftonbladet / expressen räkning är rätt usla. Det finns dock vissa undantag som Simon Bank och Erik Niva, men annars är det väldigt dåligt ställt med kvalitén på idrottsjournalisterna i stort, mer skvaller än analyser och detta finner jag vara väldigt trist. Sedan måste man även erkänna att Lasse Sandlin har rätt bra koll på sin idrottshistoria även om allt han skriver måste gå igenom ett antal filter då han är så uppenbart pro-Hammarbyare.
Jag kan inte ens avgöra om man kan ska se Hallmans alster som seriös journalistik eller om man bara skall se det hela som Lauls-sida på Aftonbladet dvs mest bara lite rykten och småsnack.
Mindre skvaller och mer analyser på sportsidorna så blir de garanterat bättre!
Skall jag vara helt ärlig tycker jag att 99% av de som skriver om idrott för Aftonbladet / expressen räkning är rätt usla. Det finns dock vissa undantag som Simon Bank och Erik Niva, men annars är det väldigt dåligt ställt med kvalitén på idrottsjournalisterna i stort, mer skvaller än analyser och detta finner jag vara väldigt trist. Sedan måste man även erkänna att Lasse Sandlin har rätt bra koll på sin idrottshistoria även om allt han skriver måste gå igenom ett antal filter då han är så uppenbart pro-Hammarbyare.
Jag kan inte ens avgöra om man kan ska se Hallmans alster som seriös journalistik eller om man bara skall se det hela som Lauls-sida på Aftonbladet dvs mest bara lite rykten och småsnack.
Mindre skvaller och mer analyser på sportsidorna så blir de garanterat bättre!
>>Kall-El
Huvudet på spiken igen.
Denna form av journalistik skulle ha varit ok, som krydda på moset, lök på laxen, ja kalla det vad du vill.
Men som du skriver så skulle det ha funnits en mera djuplodande journalistik i grunden på våra tidningar.
Att använda smeknamn är att vända sig till de läsare som redan är införstådda i Stockholms ishockey (vilket är enligt senaste hemma omgångens publikssiffror inte är mer än 6 358 personer på DIF -Frölunda och Hammarby-AiK, tillsammans...!?!)
Det som skulle behövas är någon/några på nån/några redaktioner som brann för sporten ishockey och inte "flärden" runt omkring.
Nån/några som förstod sig på matchningen, träningen, som kunde analysera på varför det kommer framgång/motgång själv utan att behöva lyssna till ledare/sportchefer/spelare för att ens hitta skälen till framgång/motgång.
Men tyvärr är väl ishockey en för "liten" sport för tidningarnas upplagor i Stor-Stockholms området.
Ett scoop inom Stockholms hockeyn märks nog inte ett dugg i ökad upplaga/ökad annonsering, vilket är det som driver tidningar och media som alla andra företag.
Frågan är hur länge City kommer låta Marie Hallman bevaka ishockey enbart, hennes blogg hamnar ju bara längre och längre ned på Citys sida, vilket inte kan vara ett gott tecken.
Men allt som skriv och ATT det skrivs är en förutsättning för Hockeyns vara i Stockholm
Huvudet på spiken igen.
Denna form av journalistik skulle ha varit ok, som krydda på moset, lök på laxen, ja kalla det vad du vill.
Men som du skriver så skulle det ha funnits en mera djuplodande journalistik i grunden på våra tidningar.
Att använda smeknamn är att vända sig till de läsare som redan är införstådda i Stockholms ishockey (vilket är enligt senaste hemma omgångens publikssiffror inte är mer än 6 358 personer på DIF -Frölunda och Hammarby-AiK, tillsammans...!?!)
Det som skulle behövas är någon/några på nån/några redaktioner som brann för sporten ishockey och inte "flärden" runt omkring.
Nån/några som förstod sig på matchningen, träningen, som kunde analysera på varför det kommer framgång/motgång själv utan att behöva lyssna till ledare/sportchefer/spelare för att ens hitta skälen till framgång/motgång.
Men tyvärr är väl ishockey en för "liten" sport för tidningarnas upplagor i Stor-Stockholms området.
Ett scoop inom Stockholms hockeyn märks nog inte ett dugg i ökad upplaga/ökad annonsering, vilket är det som driver tidningar och media som alla andra företag.
Frågan är hur länge City kommer låta Marie Hallman bevaka ishockey enbart, hennes blogg hamnar ju bara längre och längre ned på Citys sida, vilket inte kan vara ett gott tecken.
Men allt som skriv och ATT det skrivs är en förutsättning för Hockeyns vara i Stockholm
Skvaller är kanske skräp, men bakgrundshistorier och intervjuer är intressanta. Där är hon ganska bra.Kall-El skrev: Mindre skvaller och mer analyser på sportsidorna så blir de garanterat bättre!
Analyser, utförda av amatörer (vilket de verkligen är på kvällstidningarna) är däremot bedrövligt tråkiga att läsa och tenderar att ha ett extremt kortsiktigt perspektiv.
Håller med! I kvällsblaskornas sportsidor är det mest rubriken av typen "Puss min hjälte", "XX attack mot domaren" och "Doldisens revansch"rikkard skrev:Analyser, utförda av amatörer (vilket de verkligen är på kvällstidningarna) är däremot bedrövligt tråkiga att läsa och tenderar att ha ett extremt kortsiktigt perspektiv.
Ett riktigt bra matchreferat är det säkert 20 år sedan jag läste i nämnda skittidningar.
Morgontidningarna är betydligt bättre på den punkten.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Undantaget där måste i alla fall vara DN.Morgontidningarna är betydligt bättre på den punkten.
Man var tidigare "mästare" på att skriva goda artiklar dagen efter match men numera är det tunnsått med dessa.
Kvällstidningarna däremot skall sälja lösblad och erfarenheten de har säger att en "klatschig" rubrik om en "smaskig" händelse säljer mer än en seriös "analys".
Likväl finns det fortfarande journaliset på kvällstidningarna som mer än väl skulle kunna skriva ihop både seriösa artiklar och inte minst bra analyser men frågan är om det är vad deras läsare vill ha.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Tidigare köpte jag både Aftonbladet och Expressen dagen efter match, men det gör jag av förklarliga skäl inte längre. Deras sportsidor är ett skämt för en idrottsälskare.Frasse skrev:Likväl finns det fortfarande journaliset på kvällstidningarna som mer än väl skulle kunna skriva ihop både seriösa artiklar och inte minst bra analyser men frågan är om det är vad deras läsare vill ha.
Håller med DN har varit bättre men dom är fortfarande ljusår före kvällsblaskorna.Frasse skrev:Undantaget där måste i alla fall vara DN.
Man var tidigare "mästare" på att skriva goda artiklar dagen efter match men numera är det tunnsått med dessa.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl