Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag känner lite såhär... Varför värva?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Ja är tveksam. Hade dock varit kul att få in en målskytt och ev se till att Fuleå missar slutspel. Hur det går sedan spelar ingen roll. Då kan den hör säsongen dö med ett leende.
Är ruggigt orolig inför nästa säsong. Känns som truppen måste få in ordentligt med ny energi och friskt blod. PåJocke låter det dock som att truppen skall vara klar. Då antar man att glasliraren Cehlin ska in och Ante som jag längtat efter i åratal men som verkar vara en hjärnskakning från att tvingas sluta. Ge mig hopp!
Är ruggigt orolig inför nästa säsong. Känns som truppen måste få in ordentligt med ny energi och friskt blod. PåJocke låter det dock som att truppen skall vara klar. Då antar man att glasliraren Cehlin ska in och Ante som jag längtat efter i åratal men som verkar vara en hjärnskakning från att tvingas sluta. Ge mig hopp!
Fan är man inne på bajens forum och läser? Varför vi ska värva, för att vi är DIF och våra ambitioner måste alltid vara att vinna och det kan vi bara göra om vi går till slutspel.klintan85 skrev:Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
Får jag reda på att vi redan gett upp och säljer spelare alla Finland vill jag ha tillbaka pengar för mitt säsongskort!
God natt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns som att sillyn helt plötsligt blev intressant, jag hade räknat med att "nuvarande trupp ska vända läget"
Lite oroväckande att både Jeff och Ikonen gick till SHL konkurrenter...
Så frågan kvarstår då vem skulle kunna komma in i truppen och göra skillnad?
Jag tror att det kommer komma in en finne eller liknande typ Teemu Ramstedt (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7799)
Även om jag hoppas på att det skulle kunna komma någon från NLA typ Pesonen eller Cervenka.
Det finns en del spännande spelare i KHL som missar slutspel typ
HC slovan Bratislava
Jeff Taffe (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9385)
Jonathan Cheechoo (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5529)
Vägar man hoppas på att Vitaz podolsk missar slutspelet och att vi kan hinna få "hem" Mario Kempe?
Lite oroväckande att både Jeff och Ikonen gick till SHL konkurrenter...
Så frågan kvarstår då vem skulle kunna komma in i truppen och göra skillnad?
Jag tror att det kommer komma in en finne eller liknande typ Teemu Ramstedt (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7799)
Även om jag hoppas på att det skulle kunna komma någon från NLA typ Pesonen eller Cervenka.
Det finns en del spännande spelare i KHL som missar slutspel typ
HC slovan Bratislava
Jeff Taffe (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9385)
Jonathan Cheechoo (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5529)
Vägar man hoppas på att Vitaz podolsk missar slutspelet och att vi kan hinna få "hem" Mario Kempe?

-
Är ju självklart mer än det sportsliga som spelar in. Värvar man in någon för resten av säsongen i det här läget påverkar det spelarbudgeten för nästa år. Ser ju hellre att man tar in någon som är här längre och har kvalité, som man gjorde med Högström t ex.
Och publiksiffrorna i år har inte varit de bästa vilket påverkar det ekonomiska utrymmet att agera. Man måste ju kunna vara lite strategisk också och ha framtiden med i beräkningen. DIF har uppenbarligen inte de ekonomiska musklerna att kunna ersätta varje enskild spelare som inte presterar, den här säsongens värvningar var chansningar där alla inte gick hem.
Och publiksiffrorna i år har inte varit de bästa vilket påverkar det ekonomiska utrymmet att agera. Man måste ju kunna vara lite strategisk också och ha framtiden med i beräkningen. DIF har uppenbarligen inte de ekonomiska musklerna att kunna ersätta varje enskild spelare som inte presterar, den här säsongens värvningar var chansningar där alla inte gick hem.
Exakt värva eller så lägg ner sköldenBengan08 skrev:Fan är man inne på bajens forum och läser? Varför vi ska värva, för att vi är DIF och våra ambitioner måste alltid vara att vinna och det kan vi bara göra om vi går till slutspel.klintan85 skrev:Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
Får jag reda på att vi redan gett upp och säljer spelare alla Finland vill jag ha tillbaka pengar för mitt säsongskort!
God natt
Det enda som saknas för att ha chans på guldet är ju typ Zackrisson, Norman och Enroth. Kanske en mer formtoppad back än Hultström också, typ Rundblad?BIX skrev:Exakt värva eller så lägg ner sköldenBengan08 skrev:Fan är man inne på bajens forum och läser? Varför vi ska värva, för att vi är DIF och våra ambitioner måste alltid vara att vinna och det kan vi bara göra om vi går till slutspel.klintan85 skrev:Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
God natt
Att försöka värva mot ett guld är inte realistiskt, men kan vi få hem någon som tänker stanna nästa år är det kanske klokt att försöka få lite slutspelsrutin i truppen (för att inte tala om att en kvartsfinalserie kan dämpa frustrationen över fiaskosäsongen något). Ett par slutspelsmatcher finansierar nog en stor del av en värvning, men då ska det vara någon som tar oss dit också.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Norman skulle absolut kunna vara ett riktigt drömnamn som man kanske kan få att skriva på för den här säsongen och typ 2 till eller ngt liknande.
Av vad frasse skrev tidigare i tråden gällande att det var fullt inför nästa säsong får mig att lite försiktigt hoppas på att det är Norman och Ante som redan nu bestämt sig för att spela hos oss nästa säsong.
Jag hade en lite tanke på att man kanske kunde locka Bergfors från lhc...
Han har ju inte direkt gjort någon succé men det finns mkt spel i den killen och jag tror att får man honom att trivas och hitta rätt så kommer han att snitta 0.75-1.00 ppg.
Av vad frasse skrev tidigare i tråden gällande att det var fullt inför nästa säsong får mig att lite försiktigt hoppas på att det är Norman och Ante som redan nu bestämt sig för att spela hos oss nästa säsong.
Jag hade en lite tanke på att man kanske kunde locka Bergfors från lhc...
Han har ju inte direkt gjort någon succé men det finns mkt spel i den killen och jag tror att får man honom att trivas och hitta rätt så kommer han att snitta 0.75-1.00 ppg.
Man ska ju inte bara värva för värvandets skull. Man ska ju helst hitta en spelare som också kan tillföra något nästa säsong. Bättre att vänta med pengarna till senare för att se om det kommer fram mer intressanta spelare och inte lägga pengarna på ytterligare en floppande finne.BIX skrev:Exakt värva eller så lägg ner sköldenBengan08 skrev:Fan är man inne på bajens forum och läser? Varför vi ska värva, för att vi är DIF och våra ambitioner måste alltid vara att vinna och det kan vi bara göra om vi går till slutspel.klintan85 skrev:Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
God natt
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev:Man ska ju inte bara värva för värvandets skull. Man ska ju helst hitta en spelare som också kan tillföra något nästa säsong. Bättre att vänta med pengarna till senare för att se om det kommer fram mer intressanta spelare och inte lägga pengarna på ytterligare en floppande finne.BIX skrev:Exakt värva eller så lägg ner sköldenBengan08 skrev:Fan är man inne på bajens forum och läser? Varför vi ska värva, för att vi är DIF och våra ambitioner måste alltid vara att vinna och det kan vi bara göra om vi går till slutspel.klintan85 skrev:Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
God natt
Jag menar inte att vi ska försöka värva 5 spelare nu för 10 miljoner för att sikta på guld. Däremot tycker jag att det sänder fel signaler om vi nu släpper dessa två för att lätta på lönekostnaderna och sen bara hoppas resten av spelarna i alla fall håller oss kvar och i bästa fall håller oss kvar. För mig sänder det fel signaler, speciellt som säsongskortsinnehavare!
Jo hittar man en spelare som kan tillföra någon nu som också är tänkt för nästa säsong så ska man verkligen värva men det verkar väldigt snålt med sådana spelare och med Jockes dåliga värvningar i år så vill jag inte ha en till floppade finne. Cehlin hade varit något men nu är han skadat resten av säsongen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Låter som du resonerar likt ledningen för Detroit Red Wings, vilket har gjort dem till ett av de sämsta lagen i NHL. Det handlar om att vara strategisk med de resurser man har.Bengan08 skrev:Fan är man inne på bajens forum och läser? Varför vi ska värva, för att vi är DIF och våra ambitioner måste alltid vara att vinna och det kan vi bara göra om vi går till slutspel.klintan85 skrev:Jag håller med den här säsongen är redan över så vi behöver inte värva mer. Bättre att ta in några juniorer för att fylla platserna istället. Och satsa pengarna på nästa säsong när man kan hitta något bättre.jsson skrev:Jag känner lite såhär... Varför värva?
God natt
It's easier to be an asshole to words than to people
Fick just ett medelande om att Brodin har fått ett revbensskada
Kan det stämma ?
Kan det stämma ?
Dessa skitlandslagsturneringar som förstör mer än de tillför.BIX skrev:Fick just ett medelande om att Brodin har fått ett revbensskada
Kan det stämma ?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz