Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Edvin kommer bli otroligt nyttig i Powerplay. Stor kyla och säker på blålinjen.Therocket1 skrev:Jag har inte sett honom med egna ögon i år, har dock fått utförliga rapporter från såna som varit på matcherna. Faktum kvarstår, han är en offensiv back, att ha 0 poäng på 5 matcher som offensiv back luktar Ericson lång väg.
Jämförelsen med Ericson är löjlig. Dock så tycker jag Ericson fått allt för mycket skit.
-
Varför skulle jämförelesen med Ericson vara löjlig? Både två var mycket bra PP-backar i sina föregående lag, i en lägre serie. Så fort båda kom upp till den högsta nivån så gick det genast inte så bra. Man kan dra rätt stora paralleller mellan Frylén och Ericson. Investeringen i Frylén är nog den mest osmarta värvningen i år, istället kunde man ha plockat upp en junior som är MINST lika bra och dessutom kunde man ha tagit hans lön och lagt till den till budgeten så vi kan värva en riktigt bra spelare.

-
Säg någon junior i DIF som har minst lika bra skott som Edvin? Skulle verkeligen vilja se. Förstår inte varför du börjar gnälla nu, han har ju inte misskött sitt jobb precis? Tvärtom!Therocket1 skrev:Varför skulle jämförelesen med Ericson vara löjlig? Både två var mycket bra PP-backar i sina föregående lag, i en lägre serie. Så fort båda kom upp till den högsta nivån så gick det genast inte så bra. Man kan dra rätt stora paralleller mellan Frylén och Ericson. Investeringen i Frylén är nog den mest osmarta värvningen i år, istället kunde man ha plockat upp en junior som är MINST lika bra och dessutom kunde man ha tagit hans lön och lagt till den till budgeten så vi kan värva en riktigt bra spelare.
Men håller med dig om att vi kunde tagit in en Tjeck/Slovak som håller minst lika hög klass som Jiri. Istället för Frylen. Om vi skulle gjort så alltså.

Senast redigerad av stolpskott den 2007-08-25 11:08:55, redigerad totalt 1 gånger.
ang de 3 finnarna som var på tapeten och importer över lag.
gör nog inget om vi kryddar med nån import, men då ska det vara spetskompetens inte nån medioker medellirare då kan vi lika gärna ta nån ung och lovande från juniorleden...
iporterna so far i ES (källa: http://blogg.aftonbladet.se/5)
Brynäs: 9
Djurgården: 2
Frölunda: 9
Färjestad: 5
HV71: 7
Linköping: 7
Luleå: 10
Modo: 3
Mora: 12
Timrå: 9
Skellefteå: 5
Södertälje: 7
2, 3 kanske tom upp till 5 importer kan jag köpa men att ha 7-12 st känns ju helt fel och djäkligt kortsiktigt, fan har dom ingen juniorverksamhet att slussa in från?....
gör nog inget om vi kryddar med nån import, men då ska det vara spetskompetens inte nån medioker medellirare då kan vi lika gärna ta nån ung och lovande från juniorleden...
2, 3 kanske tom upp till 5 importer kan jag köpa men att ha 7-12 st känns ju helt fel och djäkligt kortsiktigt, fan har dom ingen juniorverksamhet att slussa in från?....
-
Alexander Deilert har ett av de bästa skotten i DIFs organisation, tillsammans med väldigt fina passningar, väldigt fin blick för spelet, hyfsad skridskoåkning och helt ok i egen zon. Deilert är ett dessutom högerskytt.
Anledningen till att jag "gnäller" är för att värvningsansvariga har gjort ett horribelt misstag, vi har endast EN högerskytt på backsidan som DESSUTOM missar de 15 första omgångarna. Värvningen av Frylén känns omotiverad. Varför ska en 31 årig gubbe stå i vägen för en av de största backtalangerna när Deilert är minst lika bra som Frylén? Deilert har dessutom tillräckligt med pondus att styra ett PP från blå, vilket inte Frylén har.
Anledningen till att jag "gnäller" är för att värvningsansvariga har gjort ett horribelt misstag, vi har endast EN högerskytt på backsidan som DESSUTOM missar de 15 första omgångarna. Värvningen av Frylén känns omotiverad. Varför ska en 31 årig gubbe stå i vägen för en av de största backtalangerna när Deilert är minst lika bra som Frylén? Deilert har dessutom tillräckligt med pondus att styra ett PP från blå, vilket inte Frylén har.

Asså man blir ändå lite stolt när man ser siffrorna...Typ vi och Modo som har hjärta/själm0ng00se skrev:ang de 3 finnarna som var på tapeten och importer över lag.

-
Hmm. tro inte att Deilert skulle klara av Elitserie tempot ännu. Sedan har han lite muskler han måste bygga upp. Skulle nog hellre se Persson där istället för Deilert, om Edvin är sämre än alla junioerna...Therocket1 skrev:Alexander Deilert har ett av de bästa skotten i DIFs organisation, tillsammans med väldigt fina passningar, väldigt fin blick för spelet, hyfsad skridskoåkning och helt ok i egen zon. Deilert är ett dessutom högerskytt.
Therocket1, lägg ned.Therocket1 skrev:Alexander Deilert har ett av de bästa skotten i DIFs organisation, tillsammans med väldigt fina passningar, väldigt fin blick för spelet, hyfsad skridskoåkning och helt ok i egen zon. Deilert är ett dessutom högerskytt.
Frylen har inte pondus att styra från blå, men det gör Deilert?? Är det månne Deilert själv som är inne och skriver?
Men OK, hela DIF's ledarstab missar helt Deilerts Talang och väljer istället flytta upp Eklund samt Dennis Persson. Hoppas de ser ditt inlägg så de verkligen inser vilken spelar de missar. 77 Kg Deilert i Elitserien....
Om han nu är så innerligt bra borde jag lagt märke till honom de gånger jag såg junisarna förra året, men icke.....
-
Deilert är utan tvekan mogen för ES spel, vilket även Säcken har sagt. Det är en annan sak som ligger bakom varför han inte har fått debutera ännu på ES nivå. Jag är ingen expert, men en offensiv back behöver ju inte direkt vara storväxt/muskulös. Se bara på Boyle, som varken är storväxt eller muskulös men ändå hade en hel del pondus i närkamperna. Persson har tyvärr stannat i sin utveckling och dessutom är han inte en offensiv back utan en tvåvägsback.

-
Om man har den rätta viljan ja, inställningen måste man ha för att vinna många närkamper. Tyvärr vet jag hur det är att väga alldeles för lite än den nivå jag spelar, dvs. U16 J18. Man åker upp alldeles för lätt uppe i sarjen även om man kan vinna många närkamper ändå.Therocket1 skrev:Deilert är utan tvekan mogen för ES spel, vilket även Säcken har sagt. Det är en annan sak som ligger bakom varför han inte har fått debutera ännu på ES nivå. Jag är ingen expert, men en offensiv back behöver ju inte direkt vara storväxt/muskulös. Se bara på Boyle, som varken är storväxt eller muskulös men ändå hade en hel del pondus i närkamperna. Persson har tyvärr stannat i sin utveckling och dessutom är han inte en offensiv back utan en tvåvägsback.
-
-
Okej, det låter ju inte så bra. Så du menar att det är en dålig relation mellan deilert och DIF? Kommer vi förmodligen tappa en av våra mest lovande backar?Therocket1 skrev:Som sagt, att Deilert inte har fått debutera än är inte pga. att han väger för lite, är för dålig eller har för dålig inställning. Det är något annat som ligger bakom. Vad det är tänker jag inte avslöja, utan det får DIF eller Deilert själv gå ut med om de känner för det.
-