Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
För 160 papp i månaden? Nej tack.
Goda nyheter för oss - ett KhK utan Guter blir lättare att passera, även om 160' är för mycket för att locka med tanke på att fjolårets säsong hittills får betraktas som ett one hit wonder. Skulle dock inte direkt protestera om vi slog till heller, kanske blir han tungan på vågen som tar oss till play in och kvartsfinal, vilket isf vore en självfinansierande värvning.crike skrev:För 160 papp i månaden? Nej tack.
Fast sen sitter vi med honom två år till med en dyr lön. Sen har jag svårt att se att Karlskrona släpper honom till oss.Puckey skrev:Goda nyheter för oss - ett KhK utan Guter blir lättare att passera, även om 160' är för mycket för att locka med tanke på att fjolårets säsong hittills får betraktas som ett one hit wonder. Skulle dock inte direkt protestera om vi slog till heller, kanske blir han tungan på vågen som tar oss till play in och kvartsfinal, vilket isf vore en självfinansierande värvning.crike skrev:För 160 papp i månaden? Nej tack.
B.I.B.A skrev:Karlskrona vill dumpa Guter. En spelare som kan göra mål är precis vad vi behöver.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... karlskrona
Tycker snarare vi behöver spelfördelare!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I Guter skulle vi iaf få en vass straffskytt. Kan vara bra att avlasta Matt det ansvaret 

Köp! Det kan inte bli sämre, dessutom så gillar jag honom och skulle definitivt vilja ge honom en ny chans hos oss. Dyr? Ja, men vi sitter inte i ett läge där vi kan chansa på att nuvarande trupp vänder skutan.B.I.B.A skrev:Karlskrona vill dumpa Guter. En spelare som kan göra mål är precis vad vi behöver.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Nej Tack , för dyr, för liten, DIF behöver spelare typ Brodin el Andreas Engqvistsauron skrev:Köp! Det kan inte bli sämre, dessutom så gillar jag honom och skulle definitivt vilja ge honom en ny chans hos oss. Dyr? Ja, men vi sitter inte i ett läge där vi kan chansa på att nuvarande trupp vänder skutan.B.I.B.A skrev:Karlskrona vill dumpa Guter. En spelare som kan göra mål är precis vad vi behöver.
dvs Power forwards vi har redan för många knattar idag !
Jag vill ha bra spelare oavsett storlek. Så inte där skon klämmer tycker jag. Men jag håller med om han är för dyr. Han har betalt efter hur han presterade förra säsongen och det har i två säsonger till. Jag tror vi kan hitta bättre spelare för den summan till nästa säsong.bolja skrev:Nej Tack , för dyr, för liten, DIF behöver spelare typ Brodin el Andreas Engqvistsauron skrev:Köp! Det kan inte bli sämre, dessutom så gillar jag honom och skulle definitivt vilja ge honom en ny chans hos oss. Dyr? Ja, men vi sitter inte i ett läge där vi kan chansa på att nuvarande trupp vänder skutan.B.I.B.A skrev:Karlskrona vill dumpa Guter. En spelare som kan göra mål är precis vad vi behöver.
Och för din information har vi tredje tyngst lag i serien och femte längst. Så att vi skulle ha fler "knattar" än något annat lag är lögn.
http://www.difhockey.se/play/video/Hund ... autoplay=1
Det är klart vi ska värva tillbaka Guter, kör på!
Bäste MB . jag har framfört min åsikt om att DIF redan har många små " lätta" spelaremb81 skrev:Jag vill ha bra spelare oavsett storlek. Så inte där skon klämmer tycker jag. Men jag håller med om han är för dyr. Han har betalt efter hur han presterade förra säsongen och det har i två säsonger till. Jag tror vi kan hitta bättre spelare för den summan till nästa säsong.bolja skrev:Nej Tack , för dyr, för liten, DIF behöver spelare typ Brodin el Andreas Engqvistsauron skrev:Köp! Det kan inte bli sämre, dessutom så gillar jag honom och skulle definitivt vilja ge honom en ny chans hos oss. Dyr? Ja, men vi sitter inte i ett läge där vi kan chansa på att nuvarande trupp vänder skutan.B.I.B.A skrev:Karlskrona vill dumpa Guter. En spelare som kan göra mål är precis vad vi behöver.
Och för din information har vi tredje tyngst lag i serien och femte längst. Så att vi skulle ha fler "knattar" än något annat lag är lögn.
i forwards besättningen , utan jämförelse med andra lag , att jag skulle fara med lögn får
ta tillbaks ! Har i princip inget emot mindre spelare om de har skills typ Sörensen !
Det har inte Guter , det vet vi sen tidigare !
Guter har spetsegenskaper vi verkligen skulle kunna ha nytta av. Men som jag sa tidigare tycker jag han är för dyr. Så jag håller med om att vi inte ska värva honom. Men inte pga storleken utan snarare priset som gör att jag inte är så sugen.bolja skrev:Bäste MB . jag har framfört min åsikt om att DIF redan har många små " lätta" spelaremb81 skrev:Jag vill ha bra spelare oavsett storlek. Så inte där skon klämmer tycker jag. Men jag håller med om han är för dyr. Han har betalt efter hur han presterade förra säsongen och det har i två säsonger till. Jag tror vi kan hitta bättre spelare för den summan till nästa säsong.bolja skrev:Nej Tack , för dyr, för liten, DIF behöver spelare typ Brodin el Andreas Engqvistsauron skrev:Köp! Det kan inte bli sämre, dessutom så gillar jag honom och skulle definitivt vilja ge honom en ny chans hos oss. Dyr? Ja, men vi sitter inte i ett läge där vi kan chansa på att nuvarande trupp vänder skutan.B.I.B.A skrev:Karlskrona vill dumpa Guter. En spelare som kan göra mål är precis vad vi behöver.
i forwards besättningen , utan jämförelse med andra lag , att jag skulle fara med lögn får
ta tillbaks ! Har i princip inget emot mindre spelare om de har skills typ Sörensen !
Det har inte Guter , det vet vi sen tidigare !
Sen tror jag verkligen inte att Karlskrona släpper till den största konkurrenten om play-in.
-
Spelartyp som behövs just nu (om vi överhuvudtaget ska ta in någon)
FW/C ( spelar eg ingen roll, vi kan stuva om Vejdemo t.ex).
Pucktrygg
Hockeysense
Hålla i puck, se spelet, sätta upp PP, dirigera
Rejäl och beslutsam
Trygg och rutinerad som laget kan lita på när det bränner
Hyfsad målskytt
#Lätt att hitta
Pucktrygg
Hockeysense
Rejäl och beslutsam
Hyfsad målskytt
#Lätt att hitta
med andra ord: Patrik ThoresenSouth_Exil skrev:Spelartyp som behövs just nu (om vi överhuvudtaget ska ta in någon)
Pucktrygg
Hockeysense
Rejäl och beslutsam
Hyfsad målskytt
#Lätt att hitta
-
Typ, ja.EspenK skrev:med andra ord: Patrik ThoresenSouth_Exil skrev:Spelartyp som behövs just nu (om vi överhuvudtaget ska ta in någon)
Pucktrygg
Hockeysense
Rejäl och beslutsam
Hyfsad målskytt
#Lätt att hitta
Eller Engqvist,
Spelartypsmässigt om man tittar vad de andra lagen har är det typen:
Roe, Johan Sundström, Filpula jag tänker på.
Men ja, Thoresen är nog ett bra typexempel.
Eller Crosby!

Skulle nog ta gretzky och schampo istället :pSouth_Exil skrev:Typ, ja.EspenK skrev:med andra ord: Patrik ThoresenSouth_Exil skrev:Spelartyp som behövs just nu (om vi överhuvudtaget ska ta in någon)
Pucktrygg
Hockeysense
Rejäl och beslutsam
Hyfsad målskytt
#Lätt att hitta
Eller Engqvist,
Spelartypsmässigt om man tittar vad de andra lagen har är det typen:
Roe, Johan Sundström, Filpula jag tänker på.
Men ja, Thoresen är nog ett bra typexempel.
Eller Crosby!
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05