Säsongen 16/17
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 16/17
Behåll tränarna. Fixa ekonomin. Köp in kvalité. Årets lag räcker inte till. Wallson hade inte gjort det bättre.
Urbom är grym. Ny kapten kommande 5 åren, minst.
Skit i åttondelen.....vi har inget i slutspel att göra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror faktiskt att du är på rätt spår. Tror inte det är tränarstaben det är fel på. Det är sportcheferna som inte värvat kvalitet och Joakim Eriksson var tydlig med att han ville ha ett jämnt lag och det är aldrig såna lag som når toppen. Vi behöver spets tills nästa säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev:Behåll tränarna. Fixa ekonomin. Köp in kvalité. Årets lag räcker inte till. Wallson hade inte gjort det bättre.
Avskaffa tre mot tre.
Klart att ett lag i harmoni med väldigt hög både lägsta och högstanivå liksom rullar på som ett självspelande piano och inte behöver någon nämnvärd coachning. Men så är inte fallet med oss.Mattias_87 skrev:Jag tror faktiskt att du är på rätt spår. Tror inte det är tränarstaben det är fel på. Det är sportcheferna som inte värvat kvalitet och Joakim Eriksson var tydlig med att han ville ha ett jämnt lag och det är aldrig såna lag som når toppen. Vi behöver spets tills nästa säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev:Behåll tränarna. Fixa ekonomin. Köp in kvalité. Årets lag räcker inte till. Wallson hade inte gjort det bättre.
Ja självklart att vi skulle behöva spets. Men tittar man på våran säsong och vad som är fel (..eller rent åt h-vete) så nog tusan är det fel på staben. Oviljan att försöka spela efter de förutsättningar man nu har då vi inte har råd med vad vi skulle behöva och istället kör efter någon vision som att vi ändå skall spela och försöka vara lika överlägsna och ledande som eran "89-90-91", kan man inte beskylla någon annan för. Det borde någon ansvarig ta konsekvenserna för.
Vårt PP är ett praktexempel på det hela.
Back to basics (junisnivå?) och spela ett enkelt PP-spel som vi eventuellt kan klara av och gör att vi får lite passningsalternativ och passningstempo och kanske tom får ett lag att vara tvugna att krympa sin box. Sen kan man ta det vidare ifrån det. Vi är sämst i serien på PP men "tror" det bara skall lossna och detta sedan de första omgångarna på denna skitsäsong och ingenting, INGENTING har fan hänt på den punkten egentligen!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Det här är en riktig åsikt? Urbom, gärna? Hultström, nej tack?EspenK skrev:Urbom? GärnaGrabben från Söder skrev:Hur ser det ut med Hultström och Urbom till nästa säsong? Kan vi förlänga med någon av dom, nu när dom är på lån?
Hulta? Nej tack. Men gärna hans tvilling som spelade hos oss förra året.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jag tror att det finns förutsättningar för att några spelare lärt sig något under året. Därför fel och för sent att avbryta och ge upp spelstilen nu. Sportchefer och coacher kommer att ha en hel säsongs erfarenhet av spelarnas förmågor nu. Vilka fungerar för det tänkta spelet?BOMBOM BOUCHARD skrev:Behåll tränarna. Fixa ekonomin. Köp in kvalité. Årets lag räcker inte till. Wallson hade inte gjort det bättre.
Behåll dessa (inte mitt jobb att peka ut vilka de är).
Bygg på från den grunden (inte heller mitt jobb att värva dessa).
Jag hjälper till med ekonomin genom att förlänga säsongskortet (det är mitt jobb).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tror stenhårt på kontinuitet. Behåll därför tränarna och en stor del av truppen. Många kommer kunna lyfta sig nästa år med erfarenheter från i år. Är rätt markant skillnad i spelsätt till i år, tar tid, Saik var inte finallag första åren med nytt tänk de heller.minalman skrev:Jag tror att det finns förutsättningar för att några spelare lärt sig något under året. Därför fel och för sent att avbryta och ge upp spelstilen nu. Sportchefer och coacher kommer att ha en hel säsongs erfarenhet av spelarnas förmågor nu. Vilka fungerar för det tänkta spelet?BOMBOM BOUCHARD skrev:Behåll tränarna. Fixa ekonomin. Köp in kvalité. Årets lag räcker inte till. Wallson hade inte gjort det bättre.
Jag hjälper till med ekonomin genom att förlänga säsongskortet (det är mitt jobb).
Men det vi saknar är spets, märks framförallt i PP.
Som sagt, årets lag men med Thore och Mantas (minus Jeff, Reideborn).
PP hade varit klart effektivare, målvaktsspelet hade räddat fler poäng.
Inget guldlag kanske, men det gör enorm skillnad när du har spelare med särskilda talanger som avgör en och annan match på egen hand. Då skulle säkerligen Ridderwall och Ljungh lyft deras spel också. Ingen av dessa är bra nog att leda laget och jag tror de är klart tagna av pressen som vilar på dem denna säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Örnen skrev:Det här är en riktig åsikt? Urbom, gärna? Hultström, nej tack?EspenK skrev:Urbom? GärnaGrabben från Söder skrev:Hur ser det ut med Hultström och Urbom till nästa säsong? Kan vi förlänga med någon av dom, nu när dom är på lån?
Hulta? Nej tack. Men gärna hans tvilling som spelade hos oss förra året.
Jag tror du ska läsa det Espen skrev igen. Som jag uppfattar det han skriver menar han "Hultström som han spelade förra säsongen - Ja tack. Hultström som han spelat på sistone - Nej tack. "
Så dem ska behålla musse som gjort vårt pp till sämst i ligan ( nästan 2 år i rad ) ?BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror stenhårt på kontinuitet. Behåll därför tränarna och en stor del av truppen. Många kommer kunna lyfta sig nästa år med erfarenheter från i år. Är rätt markant skillnad i spelsätt till i år, tar tid, Saik var inte finallag första åren med nytt tänk de heller.minalman skrev:Jag tror att det finns förutsättningar för att några spelare lärt sig något under året. Därför fel och för sent att avbryta och ge upp spelstilen nu. Sportchefer och coacher kommer att ha en hel säsongs erfarenhet av spelarnas förmågor nu. Vilka fungerar för det tänkta spelet?BOMBOM BOUCHARD skrev:Behåll tränarna. Fixa ekonomin. Köp in kvalité. Årets lag räcker inte till. Wallson hade inte gjort det bättre.
Men det vi saknar är spets, märks framförallt i PP.
Som sagt, årets lag men med Thore och Mantas (minus Jeff, Reideborn).
PP hade varit klart effektivare, målvaktsspelet hade räddat fler poäng.
Inget guldlag kanske, men det gör enorm skillnad när du har spelare med särskilda talanger som avgör en och annan match på egen hand. Då skulle säkerligen Ridderwall och Ljungh lyft deras spel också. Ingen av dessa är bra nog att leda laget och jag tror de är klart tagna av pressen som vilar på dem denna säsong.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag tycker gärna man kan behålla Ohlsson men inte som huvudtränare mer som assisterade tränare. Och gärna behålla Nyman men Musse måste bort.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Resterande del av säsongen vill jag se det här. Vad tycker ni?
Tellan i mål, för mig given 1.a
----------------------------------
Urbom-Hultström
Emil.J-Högström
Varakas-D.Bernhardt
Extra: AOM
Lundh-Anderson-Bergfors
Ridderwall-Ljungh-Brodin
Possler-Linus J.-J.Davidsson
M.Davidsson-Vejdemo-Fjällby J/Ahlén
---------------------------------
PP: Backpar 1 med Kejda 1.
PP2: Backpar 2 med Kedja 2.
Bara nöta detta inga konstigheter.
Urbom-Hultström
Emil.J-Högström
Varakas-D.Bernhardt
Lundh-Anderson-Bergfors
Ridderwall-Ljungh-Brodin
Byt plats på Ljungh och Linus så är jag helt med digTheForsa skrev:Resterande del av säsongen vill jag se det här. Vad tycker ni?
Urbom-Hultström
Emil.J-Högström
Varakas-D.Bernhardt
Lundh-Anderson-Bergfors
Ridderwall-Ljungh-Brodin
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nu måste Falk bort. 8 raka förluster sen han kom tillbaka. Innan det under hans avstängning hade vi 5 av 6 segrar.
Man undrar ju också vad fan som hänt med Ljungh i år. Har ju varit vår kanske sämsta spelare i år (undantaget Jeff och kanske nån annan flopp).
Är det ungen som gör att han aldrig får sova eller?
Är det ungen som gör att han aldrig får sova eller?
Dagens match Domarna 3 DIF 2. Sinnesjukt! Jävla Rögle verkar ju gå som tåget nu till råga på allt.
Vi kanske borde fundera på om vi inte borde göra nåt liknande som örebrofansen (och vara tysta i en period) för att markera mot den usla kvaliteten på domarna i shl och att vi konsekvent bedöms hårdare än andra lag. Bara en tanke en kväll efter ytterligare en höjdarinsats av våra vänner i randigt.
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.