Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Ser det som mycket svårt att få Salmelainen. Santala känns mest realistisk för tillfället. Jarko Immonen jagas av JYP, på tal om SM-liiga. Skönt dock att killen nobbat SAIK så vi inte "tappar" ytterligare en spelare till konkurrenterna.Therocket1 skrev:Problemet med Salmelainen är att han har fått bud från NHL. Så där är vår största konkurrent, inte SM-Liiga.
-
Immonen har fått bud från både Kärpät och JYP, men DIF är i högsta grad fortfarande med i racet om hans underskrift. Det finns egentligen 2 saker som talar emot oss, det första är att vi är på förhand tippat att bli ett bottenlag medans JYP och Kärpät är på förhand tippade att bli topplag, för det andra så är det att han hellre vill spela i SM-Liiga.
Senast redigerad av Therocket1 den 2007-08-24 17:03:52, redigerad totalt 1 gånger.

-
Jag hoppas på Santala. Jag har ingen lust att hoppas på Salmelainen eller Immonen eftersom jag inte vill bli besviken igen. Jag har hoppats på Holmqvist x2, Ekman,Tjärna, Hagos jag kan göra listan riktigt lång, men gång på gång har det blivit nej tack innan man sticker till Ryssland eller någon annan elitseriekonkurrrent. Även om det finns ett svagt hopp om att Tjärna ska skriva på för oss, så är det helt släckt för mig. Santala är det enda som känns realistiskt för mig. Fast om man skulle få välja och vraka så är ju Salmelainen som är namnet jag helst skulle se i Djurgårdens trupp, han verkar vara minst beroende av vilka han spelar med. Han verkar kunna köra från egen blå linje upp till offensiv zon för att sedan sprätta upp pucken i krysset. Immonen däremot har jag faktiskt ingen som helst koll på.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Ok! visste inte detta,bara att hoppas att han bestämmer sig för mesta mästarna då eller hur??Therocket1 skrev:Canadiens har inte bekräftat detta och Eliteprospects har tagit bort detta från sin sida, så än så länge är han klubblös. Men en fågel viskade till mig att han bestämmer mig sig i helgen!peter johansson skrev:Necrodamus skrev:Håller med Therocket om Salmelainen. Han är grymt duktig. Riktigt snabb på rören och en lirare som kan göra mål på egen hand.
Ett smakprov på Salmelainens skridskoåkning:
Salmelainen är tydligen klar för Montreal Canadiens enl eliteprospects.com

- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Som jag sagt tidigare så gör ryktet gällande att en av finnarna är mer nära mesta mästarna än dom andra två.. Salmelainen kommer antagligen göra klart med ny klubb i helgen..
peter johansson skrev:Ok! visste inte detta,bara att hoppas att han bestämmer sig för mesta mästarna då eller hur??Therocket1 skrev:Canadiens har inte bekräftat detta och Eliteprospects har tagit bort detta från sin sida, så än så länge är han klubblös. Men en fågel viskade till mig att han bestämmer mig sig i helgen!peter johansson skrev:Necrodamus skrev:Håller med Therocket om Salmelainen. Han är grymt duktig. Riktigt snabb på rören och en lirare som kan göra mål på egen hand.
Ett smakprov på Salmelainens skridskoåkning:
Salmelainen är tydligen klar för Montreal Canadiens enl eliteprospects.com
-
Inget emot finnar, men...
Jag har ingenting emot finnar, varken på sidan och på planen, men vad har hänt med att vi skall ha Stockholms killar i Djurgården?
Jag tror att just detta varit en av orsakerna både till tidigare framgångar och publikintresse.
Nu jagas det desperat finnar, tjecker mm som kommer hit på artistkontrakt, dyker upp efter omg 11-12, har ett 1-årskontrakt med klubben.
Då det skrivs så sent med spelaren så är det mer i grundlön, mindre efter prestation.
Har man otur så får man hit en spelare som kostar mycket, intre presterar mycket och hjärta för klubben saknas (väldigt, väldigt få som får det i sin 7-8:e klubb i sedan starten av hockeykarriären, som DIF nu blir).
och om oflytet grinar oss i ansiktet denna säsong så kan det stå på spel om ev kval till nedflyttning från Elitserien...
Detta läge med inhyrda "artister" på 1-årskontrakt, säkert klara med nya klubbar redan i slutskedet av elitserien *bäva månde*
Hellre då att man tittar i Huddinge, Almtuna på vilka 5-6 spelare som är bäst där och lockar över dem till klubben.
Med ett urval på 5-6 spelare har du alltid 1 som är på topp och då kan prestera lika bra som en "artist" sm är klubblös vid denna tid på säsongen.
Jag tror att just detta varit en av orsakerna både till tidigare framgångar och publikintresse.
Nu jagas det desperat finnar, tjecker mm som kommer hit på artistkontrakt, dyker upp efter omg 11-12, har ett 1-årskontrakt med klubben.
Då det skrivs så sent med spelaren så är det mer i grundlön, mindre efter prestation.
Har man otur så får man hit en spelare som kostar mycket, intre presterar mycket och hjärta för klubben saknas (väldigt, väldigt få som får det i sin 7-8:e klubb i sedan starten av hockeykarriären, som DIF nu blir).
och om oflytet grinar oss i ansiktet denna säsong så kan det stå på spel om ev kval till nedflyttning från Elitserien...
Detta läge med inhyrda "artister" på 1-årskontrakt, säkert klara med nya klubbar redan i slutskedet av elitserien *bäva månde*
Hellre då att man tittar i Huddinge, Almtuna på vilka 5-6 spelare som är bäst där och lockar över dem till klubben.
Med ett urval på 5-6 spelare har du alltid 1 som är på topp och då kan prestera lika bra som en "artist" sm är klubblös vid denna tid på säsongen.
Re: Inget emot finnar, men...
LiteOn skrev:Jag har ingenting emot finnar, varken på sidan och på planen, men vad har hänt med att vi skall ha Stockholms killar i Djurgården?
Du tycker alltså att vi inte har tillräckligt med stockholmskillar?
Du ser hellre än medioker spelare från en skitklubb från allsvenskan än någon som verkligen kan höja vårat anfallsspel, har jag uppfattat dig rätt då?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Precis!
Till alla er som tvivlat på Edvin:
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=268558
Men vem fan bryr sig om äcklet Ferna?
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=268558
Men vem fan bryr sig om äcklet Ferna?
-