SHL Omgång 42: Djurgårdens IF Mesta Mästarna - Rögle 4/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF Mesta Mästarna - Rögle 4/2

Inlägg av förevigtdjurgården »

För att bygga vidare på misären så slängde jag fel dosa påväg ut från Hovet. Därmed sitter jag nu hemma med en tom snusdosa.

Den här säsongen får gärna ta slut typ igår. Trött på det mentala limbo man hamnar i hela tiden. 2/15p på de senaste 5 matcherna. Örebro, Rögle inräknat där. Skandal.
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

Doyle skrev:Nu är det nog. Nu vill jag höra Jockes tankar om fortsättning i FB-gruppen DIF-supporter. Han har lovat svara på en mängd frågor innan måndag. Bl.a blir det förändringar i ledarstaben...
Källa på det sista påståendet?
Ge inte en djupt plågad man hopp.
Varg

Inlägg av Varg »

Doyle,

Jag antar att du menar att han bl.a ska svara på frågan "blir det förändringar i ledarstaben?".
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Helt rätt.. Och hur han ser på att så många underpresterat under säsongen. Vad han nu kan ge för kloka svar på det. Bli spännande...
Varg

Inlägg av Varg »

Doyle skrev:Helt rätt.. Och hur han ser på att så många underpresterat under säsongen. Vad han nu kan ge för kloka svar på det. Bli spännande...
Alltså jag tror inte det blir så spännande svar. Ingen verkar ju kunna sätta fingret på vad som är fel. Bara att något ÄR fel. Men ingen av spelarna verkar ha direkt kul på jobbet och anstränger sig därefter. Men jag tycker att Musse borde få upplysa cluben om sina PP-visioner. De har sett lite för vassa ut på senaste...
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

DRC

Årets inlägg, herrejävlar pissa nästan på mig :lol: :lol: :lol: :lol:
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Om vi inte kan vinna mot ett pissdåligt Rögle hemma inför en nästan fullsatt publik, vilka kan vi då vinna mot?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Varje gång som vi inte får första målet så förlorar vi. Har vi vänt mer en någon enstaka match den här säsongen?
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Ett jäkla gnäll här inne alltså.

Tycker vi spelade riktigt bra, kreativt och underhållande ikväll, precis som de senaste matcherna.
Ett par av de positiva sakerna som ät värda att lyfta upp:

- Vi har riktigt snabba spelvändningar där vi är tydliga och hittar blad på öppen is och tar oss in i zon med flow.
- Fyller på med 3: & 4:e gubbe i andra vågen
- Grymt kombinationsspel när vi kliver över blå, dropp, frånvändingar, pass över centrallinjen, direktskott
- Driv på kassen
- Kyliga avslut
- Många killar visar upp grymt hockeysense, håller i en halvsekund extra, vickar en kropspfint, lägger en flippmacla
- Varierat PP med 3-4 olika kombinationer vilket gör att det är omöjligt för motståndarna att scouta och stänga oss för det finns alltid alternativ. Precis som Frölunda.
- Härligt Go och intensitet, fullföljer situationer, extremt tunga att möta!

Ja ni ser, vi har ett flerdimensionellt, fartfyllt, underhållande spel.

PS. Vi vann corsi stort också!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar vad den senaste postaren knaprar, blir hemskt gärna aspirant på samma piller.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Man blir ju extra glad när man tänker på hur ALLT har gått vår väg när det gäller övriga matcher de senaste 6 omgångarna.

Inte fan har vi dragit nytta av det direkt :lol:
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Vart är DIF Hockey på väg?
Bild
EspenK

Inlägg av EspenK »

South_Exil skrev:Ett jäkla gnäll här inne alltså.

Tycker vi spelade riktigt bra, kreativt och underhållande ikväll, precis som de senaste matcherna.
Ett par av de positiva sakerna som ät värda att lyfta upp:

- Vi har riktigt snabba spelvändningar där vi är tydliga och hittar blad på öppen is och tar oss in i zon med flow.
- Fyller på med 3: & 4:e gubbe i andra vågen
- Grymt kombinationsspel när vi kliver över blå, dropp, frånvändingar, pass över centrallinjen, direktskott
- Driv på kassen
- Kyliga avslut
- Många killar visar upp grymt hockeysense, håller i en halvsekund extra, vickar en kropspfint, lägger en flippmacla
- Varierat PP med 3-4 olika kombinationer vilket gör att det är omöjligt för motståndarna att scouta och stänga oss för det finns alltid alternativ. Precis som Frölunda.
- Härligt Go och intensitet, fullföljer situationer, extremt tunga att möta!

Ja ni ser, vi har ett flerdimensionellt, fartfyllt, underhållande spel.

PS. Vi vann corsi stort också!
Sluta Tjomme! Vi vet att det är du.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Av att läsa kommentarerna kanske jag ska vara glad över att jag inte kunde gå ikväll, första matchen för säsongen.

Vi har sån jävla tur med resultaten för lagen bakom oss att det är otroligt. Det ska vi vara glada över. Skönt med uppehåll nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

11 tim
Hej Jocke,
Vår grupp, DIF Supporters, växer konstant och är snart 8000 medlemmar. Många är väldigt aktiva och numera har vi över tusen kommentarer på vår Matchtråd vid varje match, borta som hemma. Hockeyn berör! Med en så stor grupp är det också många åsikter, frågeställningar och frustration som kommer upp. Förra gången jag fick ett utlåtande från dig blev det super uppskattat så jag tänkte försöka ytterligare en gång.
Det som det diskuteras mycket om är hur ledarstaben ser ut. Robban får ju ta mycket skit och en del anser att Robban är fel för laget medans många anser att han är helt rätt De flesta anser dock att någon slags förändring i ledarstaben behövs. Ledarstaben består ju av flera stycken. Tror du att en förändring i ledarstaben skulle kunna göra någon skillnad denna säsong eller ser du någon sån förändring som nåt man gör efter säsongen? Wikegård och Tornberg är namn som nämnts som bra personer att ta in. Vad tror du om dessa ledartyper?
Spelet då? Vi har fortfarande problem med att göra mål även om det har blivit bättre. Finns det en rädsla för att missa när man skjuter som gör att fokus blir mer på att inte missa än att se till att få puckfan i mål? PP! Ibland önskar man att vi får spela 5 mot 5 hela tiden då PP är katastrofalt. Hur går dina tankar där? Vad kan ni göra för att förbättra detta? Träna och nöta är väl det givna svaret här men det tror jag att ni redan gjort och det har inte hjälpt tillräckligt.
Vi har tappat flera matcher de sista minuterna och det känns som att det är nåt mentalt som händer hos killarna. Jobbar ni med den mentala biten? Hur går det till? Är det individuella samtal på psykologsoffan Många av våra tänkta spetsar har inte presterat och nu har snart nästan hela säsongen gått. Vad är din teori till varför de inte lyckats?
Snart ett matchuppehåll och vad kommer fokus ligga på under den perioden?
Frustrerade människor vill veta att det händer något. Att man tar tag i saker och förändrar så med det sagt: Vad vill du säga till våra trogna supportrar för att ingjuta mod och hopp nu när vi är i ett läge där vi börjat förlora matcher igen och vår enda lycka är att Leksand och Rögle faktiskt inte heller presterar?
Hälsningar Agnetha
Jag hoppas Jocke svarar och då kommer jag självklart lägga in svaret i denna tråd!
20170204 kl 12.35: Hej Agnetha. Jag återkommer med svar senast måndag! /Joakim
Skriv svar