Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av EspenK »

Att sparka Säcken var ett uttryck för enorm Hybris. Speciellt efter en säsong då vi tappat många tongivande spelare.

För övrigt anser jag att Jocke, Tjomme och Musse kan göra nåt annat nästa år. Jobba med media nånting istället?
BigJ

Inlägg av BigJ »

EspenK skrev:Att sparka Säcken var ett uttryck för enorm Hybris. Speciellt efter en säsong då vi tappat många tongivande spelare.

För övrigt anser jag att Jocke, Tjomme och Musse kan göra nåt annat nästa år. Jobba med media nånting istället?
Håller helt med. Har väldigt svårt att smälta sportchefernas hån mot Säcken.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

EspenK skrev:Att sparka Säcken var ett uttryck för enorm Hybris. Speciellt efter en säsong då vi tappat många tongivande spelare.

Amen.

Skickat från min iPad med Tapatalk
furan85

Inlägg av furan85 »

gaspo skrev:
klintan85 skrev:Förlust igen men de lagen som jagar tappar också poäng igen så man behöver nog inte oroa sig för kvalserien. Tack och lov att det finns lag som spelar sämre hur svårt det än är att spela sämre än DIF just nu. Det är tur att SHL är så pass dåligt i år annars hade det varit kört för länge sen.
Bara ett lag som jagar o det e Leksand. Örebro Swishar förbi oss om två omgångar. Är SJUKT orolig för Leksand.
Men wake up! Tror du på allvar att Leksand plötsligt skulle börja vinna? Det krävs minst att de vinner 5 matcher till och att vi inte tar en poäng till. Kan garantera att Rögle och Leksand kvalar.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

furan85 skrev:
gaspo skrev:
klintan85 skrev:Förlust igen men de lagen som jagar tappar också poäng igen så man behöver nog inte oroa sig för kvalserien. Tack och lov att det finns lag som spelar sämre hur svårt det än är att spela sämre än DIF just nu. Det är tur att SHL är så pass dåligt i år annars hade det varit kört för länge sen.
Bara ett lag som jagar o det e Leksand. Örebro Swishar förbi oss om två omgångar. Är SJUKT orolig för Leksand.
Men wake up! Tror du på allvar att Leksand plötsligt skulle börja vinna? Det krävs minst att de vinner 5 matcher till och att vi inte tar en poäng till. Kan garantera att Rögle och Leksand kvalar.
Förhelvete! Sluta jinxa!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

MarcusDaze skrev:
furan85 skrev:
gaspo skrev:
Förhelvete! Sluta jinxa!
Såg att Leksands och Rögles supportrar redan jinxat innan detta inlägg. så det är lugnt. Eller är vi äntligen bäst på något i DIF....jinxar?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blårand

Inlägg av Blårand »

Summering
Rögle, Brynäs, Färjestad och Örebro. Sedan kan vi dra skridskoplösen över den här säsongen. 25 februari är det över. Utgår från att det inte blir någon fortsättning.

• Serien håller för låg klass för 14 lag. De två lagen i botten har över minus 40 mål. De två därnäst runt 30 minusmål. DIF och ÖIK borde ha varit på kvalplats i en 12-lagsserie.

• Vision och verklighet. Drömmen om den framåtlutande hockeyn som skulle leda till spel i Europa visade sig lika skör som drömmen om att leda utvecklingen i Sverige. Laget var inte moget för att lämna Säckens säkra spel.

• Hovet duger bra för den ishockey som bjuds. AIK sladdar i allsvenskan som SSK får kämpa för att hålla sig kvar i. Om DIF inte lyckas vända trenden väntar nog allsvenskan där också. Känns lite övermaga att spela allsvenskt i Globen och sänka taket för att få de få att verka fler.

• 3 april är det Sirius. Isak, Kim (?), rehabade stjärnor, frisk fläkt som tränarpar och pengar på banken.
Det kunde ha sett sämre ut.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Blårand skrev:• Serien håller för låg klass för 14 lag
Jag är å andra sidan sjukt glad över att minst två lag håller lägre klass än vad vi gjort denna säsong.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

Stulle skrev:
Jag är å andra sidan sjukt glad över att minst två lag håller lägre klass än vad vi gjort denna säsong.
Instämmer fullständigt.
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Stulle skrev:
Vilket f.ö. är en imponerande prestation av dom två lagen...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

gaspo skrev:
Örebro ser ju inte bra ut heller tappade nu senast en två måls ledning mot Karlskrona som har tillsammans med Rögle seriens sämsta form. Jag tror att det är större chans att DIF går om Karlskrona än att Örebro går om DIF. Det är ju som sagt inte alltid en nackdel att möta bättre lag i slutet av en säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tendensen är ju ändå att vi kan roffa poäng av ex Skellefteå, FHC och Luleå. Bottengängen har aldrig varit något vidare för oss eftersom de är hårdare i försvaret - ligger tätt och kompakt och vi kan inte dra upp det.

Det sagt - den feta jävla damen har inte sjungit än.

Nolltolerans på jinxar, tack. :lol:
25/4-2025
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

förevigtdjurgården skrev:Tendensen är ju ändå att vi kan roffa poäng av ex Skellefteå, FHC och Luleå. Bottengängen har aldrig varit något vidare för oss eftersom de är hårdare i försvaret - ligger tätt och kompakt och vi kan inte dra upp det.

Alltså inget forumsnack alls då? För skriver man att man tror det kommer att gå bra så går det ju dåligt och skriver man att man tror det går dåligt så blir det en självuppfyllande profetia. ;)
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

förevigtdjurgården skrev:Tendensen är ju ändå att vi kan roffa poäng av ex Skellefteå, FHC och Luleå. Bottengängen har aldrig varit något vidare för oss eftersom de är hårdare i försvaret - ligger tätt och kompakt och vi kan inte dra upp det.

Hade de sämre lagen som ligger efter DIF varit bättre då hade jag varit mer orolig men med tanke på att de redan har tappat flera gyllene lägen att knapra in så känns det bättre men du har rätt man ska inte ta ut något i förtid.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
gaspo

Inlägg av gaspo »

Skeppet sjunker tyvärr. Jag kan iaf inse att vi är på god väg att spela kval. Skeppet börja sjunka i matchen mot Leksand o nu börjar skeppet närma sig botten. Så jävla tråkigt.
Skriv svar